Από την ομώνυμη παράσταση στο Θέατρο
της Οδού Κυκλάδων (Ιούνιος 2015)
Οι αισθητικές
εκδηλώσεις, ακόμα και των ιδεολογικά αντιτιθέμενων, πλέκουν με τον ίδιο τρόπο
το εγκώμιο του ατσάλινου ρυθμού…» ΜΑΞ
ΧΟΡΚΧΑΪΜΕΡ
Τα
αναπαραγόμενα ανά τις εποχές αισθητικά και ιδεολογικά κλισέ, αναφορικά με την
ιδιάζουσα σύσταση του καλλιτέχνη, αναπόδραστα προσκρούουν στην ανάδυση
αλλεπάλληλων συσχετισμών και στην ανάπτυξη επιχειρηματολογιών υπέρ ή κατά της
ατομικής ή της συμμετοχικής δημιουργίας.
Η αίσθηση του «ανήκειν» στο κοινωνικό σύνολο ανέκαθεν ήταν για τα άτομα με καλλιτεχνική προδιάθεση μια «προβληματική», αν όχι «πονεμένη» ιστορία. Μολονότι η έρευνα αυτή δεν επιχειρεί, σαφώς, να φωτίσει όλες τις πτυχές της οντολογικής υπόστασης του καλλιτέχνη( μιας και αυτό αποτελεί μια γοητευτική, αλλά δαιδαλώδη και συνάμα χρονοβόρα αναζήτηση)εστιάζει σε λιγότερα δημοφιλή ή διαδεδομένα θεατρικά και λογοτεχνικά κείμενα, όπου με τρόπο εναργή σκιαγραφείται η εικόνα του ζωγράφου, με όλες τις αμφιλεγόμενες κοινωνικές προεκτάσεις που , που της δίδονται από την εποχή γραφής του έργου.
Η αίσθηση του «ανήκειν» στο κοινωνικό σύνολο ανέκαθεν ήταν για τα άτομα με καλλιτεχνική προδιάθεση μια «προβληματική», αν όχι «πονεμένη» ιστορία. Μολονότι η έρευνα αυτή δεν επιχειρεί, σαφώς, να φωτίσει όλες τις πτυχές της οντολογικής υπόστασης του καλλιτέχνη( μιας και αυτό αποτελεί μια γοητευτική, αλλά δαιδαλώδη και συνάμα χρονοβόρα αναζήτηση)εστιάζει σε λιγότερα δημοφιλή ή διαδεδομένα θεατρικά και λογοτεχνικά κείμενα, όπου με τρόπο εναργή σκιαγραφείται η εικόνα του ζωγράφου, με όλες τις αμφιλεγόμενες κοινωνικές προεκτάσεις που , που της δίδονται από την εποχή γραφής του έργου.
Σαν
πρώτη γεύση , ήρθε η ενασχόληση με το θεατρικό έργο –ανώνυμου συγγραφέως
της ελισαβετιανής εποχής- « Ο Άρντεν από
το Φέβερσαμ(1551)», που τυγχάνει σκηνικής μεταφοράς κυρίως τα τελευταία
τρία χρόνια, με αντικρουόμενες κριτικές. Πέραν της έρευνας γύρω από τις
ιδιαίτερες συνθήκες του 16 ου
αι.(Μετάβαση από τον Μεσαίωνα στον Αναγεννησιακό Ουμανισμό-πολιτικοκοινωνικές
συνθήκες εθιμικού δικαίου και θεσμικού πλαισίου),ως συνιστώσα για την επιλογή
των υλικών εικαστικής απόδοσης ενός
θέματος , που αναμειγνύει στοιχεία ελισαβετιανής τραγωδίας με ηθογραφικό
επίχρισμα.
Το έργο
αυτό, με υπόθεση βασισμένη στα επίσημα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου της
Κομητείας του Kent, διεκτραγωδεί το αληθινό περιστατικό της στυγνής
δολοφονίας του Τόμας `Αρντεν, εμπόρου και τέως δημάρχου από τη σύζυγό του `Αλις
και τον εραστή της, με κύριους εκτελεστές δυο ανθρώπους του υποκόσμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου