Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΟΥΛΙΑ. Όταν ο μικρό-κοσμος του Πλάτωνα συνάντησε αυτόν της Κατερίνας.

     







Μέσα σε ένα γενικό κλίμα αμφισβήτησης και αναζήτησης ο μικρό-κοσμος του Πλάτωνα παίρνει ζωή εφήμερη. Ο καλλιτέχνης ενσκήπτει στη πλαστελίνη που χρησιμοποιεί ως υλικό. Σιωπηλά και με σοβαρότητα δίνει μορφή στους ήρωες του.
Η ύλη με ποιη-τικούς χειρισμούς , ακούραστες αλλά και εύστοχες κινήσεις μορφοποιείται, μετασχηματίζεται σε στρατιώτες. 
 Με μεγάλη φροντίδα, σε μια επίσης βουβή τελετουργία εξοπλίζει τους στρατιώτες του με ασπίδες,προμετωπίδες, περικνημίδες, φαρέτρες, ξίφη, δόρατα και περικεφαλαίες. Είναι πρόδηλη η προσομοίωση τους με σταυροφόρους-στρατιώτες επί Βυζαντίου ή εποχής Μεγάλου Αλεξάνδρου
Με τη ίδια περίπου ρεαλιστική αισθητική, φτιάχνει έναν ικανό αριθμό όμοιων στρατιωτών  χωρίς προσωπικά χαρακτηριστικά, αλλά εξοπλισμένους με αμυντικά ή επιθετικά όπλα εποχής, προορισμένους για μια μάχη σώμα με σώμα, σε μια εποχή που μετράει η σωματική ρώμη, η στρατηγική και η ανδρεία. Η κλίμακα δημιουργίας των στρατιωτών μικρή, μόλις 3cm το ύψος. Η κλίμακα να προσπελάσουν τον φανταστικό μικρό-κόσμο και να φτάσει η φωνή διαμαρτυρίας τους στο σύστημα εξουσίας δεν έχει κατασκευαστεί ακόμα.
Ο καλλιτέχνης δημιουργός του μικρό-κοσμου με την ίδια ευκολία που μορφοποιεί την ύλη, με την ίδια ευκολία σε μια μυστική άχρονη στιγμή συμπιέζει την ύλη. Χαλάει μορφή, δομή και σχήμα εξ’ ων συνετέθη. Ο Πλάτωνας σιωπηλά και χωρίς να θρηνεί την απώλεια των στρατιωτών του επανασχηματίζει την ύλη σε πρόσωπα και ήρωες μεταγενέστερης ή προγενέστερης εποχής. Προορισμένα επίσης να υπάρξουν εφήμερα.
Γι’ αυτόν δεν έχει σημασία ο χρόνος που έζησαν ή θα ζήσουν αλλά ίσως ο χρόνος που αφιερώσαμε να κατανοήσουμε εμείς, ως προσλήπτες, το έργο του, το εγχείρημα του. Να κατανοήσουμε ίσως ότι όλοι είμαστε όμοιοι, πλασμένοι από την ίδια ύλη σε έναν πλασματικό κόσμο, προορισμένοι όμως να κατοικήσουμε σε έναν κόσμο πέραν του κόσμου τούτου.   


   









 ΣΗΜ. Το κείμενο και οι φωτογραφίες αναφέρονται στη μικρο-γλυπτική του φοιτητή Πλάτωνα            Μπουντακίδη  και στα μεγαλύτερα γλυπτά της προπτυχιακής φοιτήτριας Κατερίνας Καρούλια που  προκύπτουν από χύτευση γύψου σε καλούπια
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου