Ακρυλικά σε καμβά. Διαστάσεις 50Χ70 εκατοστά.
Ο Γιώργος μεγάλωσε σε μια εποχή που το γκράφιτι είχε γίνει
ήδη μόδα για τη νεολαία. Τα ερεθίσματα που δέχτηκε, χαρακτηρίζονται από μία
εικαστική ψυχοσύνθεση, εξωστρέφειας αλλά και εσωστρέφειας.
Κατά την διαδικασία δημιουργίας ενός γκράφιτι, ο προσλήπτης/θεατής εμπλέκεται
εξαρχής εφόσον πραγματοποιείται σε δημόσιο χώρο. Πίσω από την
πραγμάτωσή του κρύβεται η επιθυμία της ελεύθερης έκφρασης, η αντίδραση για τον
στερημένο χώρο, η παρουσία ενός γκράφιτι ως οριοθέτης, αλλά και η δόση
αδρεναλίνης από την αίσθηση του επικίνδυνου και του παρανόμου.
Ο Γιώργος, όλα
τα παραπάνω τα έχει ζήσει από μικρός και έχει αποκτήσει μία άνεση στην
εξωστρέφεια των έργων του ακόμη και κατά την διαδικασία πραγματοποίησής τους.
Μπορεί να σου εκφράσει τον εικαστικό τρόπο σκέψης του με τρομερή ευχέρεια
λόγου. Ταυτόχρονα όμως τον χαρακτηρίζει και μία εικαστική εσωστρέφεια που
αναγνωρίζεται με την χρήση δικών του συμβόλων, κάτι που συναντάται όμως, ούτως
ή άλλως στα γκράφιτι. Φοιτητής στο τρίτο έτος του ΤΕΕΤ, με
κατεύθυνση στο 3ργαστήριο ζωγραφικής, αρχίζει να πλάθει μια
εικαστική ιδέα πιο δημιουργική και που αποκτάει υπόσταση.
Ακρυλικά σε καμβά. Διαστάσεις 50Χ70 εκατοστά.
Τοιχογραφία εσωτερικού χώρου.
Μελετώντας τα έργα του Γιώργου από διάφορες περιόδους της
ζωής του, (ακόμη και πριν της φοιτητικής), διαπιστώνω ότι μου είναι
πλέον αναγνωρίσιμα κάποια από τα μορφοπλαστικά στοιχεία του, που τα θεωρώ χαρακτηριστικά, όπως πχ η αντιμετώπιση της γραμμής ως χρωματική φόρμα, το παχύ περίγραμμα
και οι έντονες αντιθέσεις στις διαβαθμίσεις των χρωμάτων και των σκιαγραφήσεων.
Η σχεδιαστική δημιουργία των λέξεων από την εμπειρία του στο γκράφιτι και η
αντιμετώπιση παραστατικών θεμάτων σαν εικονογράφος, είναι η προσωπική πρόκλησή
του σε μία διάθεση συνδυασμού των δύο, για ένα πιο εικαστικό γέννημα. Ξεπερνάει
τα όρια σχηματοποίησης των γραμμάτων, τα ενοποιεί, γίνονται όλα μία φόρμα. Την
λέξη πλέον την χειρίζεται ως χώρο, συμβολισμό, περίγραμμα που θα ενσωματώσει
την παράσταση, για να δώσει μία τελική σύνθεση εσωτερικής λογικής, ενώ το φλερτ
με τον αριθμό τρία (τρία επίπεδα σύνθεσης, τριπλές γραμμές κτλ) αποκτάει μία
μαθηματική λογική που εξελίσσεται σε πολυπρισματικό σύμβολο.
Κολάζ και ακρυλικά σε χαρτόνι. 50Χ70 εκατοστά
Χάρης Μαργαρίτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου