Προσθήκη λεζάντας |
(από την
Ρασάικου Δήμητρα)
Ο προπτυχιακός φοιτητής Αλέξανδρος Άσπρος επέλεξε για την πτυχιακή
του εργασία να ασχοληθεί με το θέμα Αισθήματα
– συναισθήματα διότι θέλησε να προβάλει μια οπτασία, ένα όραμα της κοινωνίας
δια μέσου των οφθαλμών της ψυχής του. Δράση άκρως ειλικρινείς κάνοντας μια
κατάθεση ψυχής και βιωμάτων. Χρησιμοποιεί στα γλυπτά που φιλοτεχνεί και στις ζωγραφιές
του αλληγορικά στοιχεία με ανθρωποκεντρική νότα. Συνήθως γίνεται προβολή
στιγμών και συμβάντων που μπορεί να βιώσει ο κάθε άνθρωπος ή το πιο ευρύ φάσμα της
κοινωνίας στην οποία ζει και αλληλεπιδρά. Ακολουθεί ένα δείγμα της δουλείας
του :
Συνειρμικά έκανα μερικές σκέψεις, όσον αφορά το κομμάτι των
βιωμάτων-συναισθημάτων και το κατά πόσο παίζουν σημαντικό ρόλο για τον καθένα, που
απασχολεί τον Αλέξανδρο αλλά και την προσωπική μου έρευνα. Σ’ αυτό το σημείο θα
επιθυμούσα να σχολιάσω την διαφορετικότητα μεταξύ των ανθρώπων και των λαών. Την
διαφορετικότητα και την ποικιλομορφία των μύθων ανά τον κόσμο αλλα και τις ομοιότητες ή διαφορές που φέρουν.
Παραδείγματος χάριν ο Δράκος, ως
σύμβολο, συνδυάζει το φίδι και το πουλί, την ύλη και το πνεύμα αντίστοιχα. Γενικά στην Ανατολή είναι μια
ευεργετική, ουράνια δύναμη, ενώ στη Δύση έγινε χθόνιος, καταστροφικός και κακός.
Οι δράκοι σαν θηρία είναι αυτόχθονες αλλά είναι επίσης και φύλακες των θησαυρών
και των πυλών της εσωτερικής γνώσης. Εάν παρθεί ως μέτρο το παρακάτω απόσπασμα, ποιό θα ήταν το μεταίχμιο του κάθε βιώματος και γιατί οι κοινωνίες ενώ έρχονται αντιμέτωπες με τον ίδιο
συμβολισμό, την ίδια αλήθεια, την ίδια αυθεντία, να εκλαμβάνουν διαφορετικά
συναισθήματα/συμπεράσματα/φοβίες/αντιλήψεις και να δρουν εντέλει με διαφορετικό τρόπο?....
«[..] Στο Μύθο του Αη Γιώργη ο δράκος φυλάει μια πηγή με νερό, σύμβολο
της εσωτερικής γνώσης και της αθανασίας. Είναι η πηγή της ζωής. Ο αγώνας με το
δράκοντα συμβολίζει τις δυσκολίες που υπάρχουν για να νικήσει κανείς και
να κερδίσει τους καρπούς της εσωτερικής γνώσης. Το σκότωμα του δράκοντα είναι η
σύγκρουση ανάμεσα στο φως και στο σκοτάδι. Είναι ο άνθρωπος που πολεμά και
υπερνικά τη δική του σκοτεινή φύση και πετυχαίνει αυτοκυριαρχία. Η διάσωση της
κόρης από το δράκοντα είναι η απελευθέρωση των αγνών δυνάμεων μετά την εξόντωση
των κακών δυνάμεων. Συμβολίζει την απελευθέρωση της Ψυχής που ετοιμάζεται
να φαγωθεί από τα κατώτερα πάθη και τις επιθυμίες.»
Twra ayth h texnotropia einai xaraktiristikh tou tropou sou, h den exeis idea apo analogies kai xrwma?
ΑπάντησηΔιαγραφή