Παρασκευή, 2 Μαΐου 2014

In plants trust, 2014 Διαδραστικό παιχνίδι με το κοινό Ανό Θεοδώρογλου, συνεργασία με Ομάδα Εν Φλω Νύχτα Μουσείων 2014 στο Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας

Νύχτα Μουσείων 2014
στο Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας

Περιγραφή της εικαστικής δράσης 2/1
In plants trust, 2014
Διαδραστικό παιχνίδι με το κοινό
                                            Ανό Θεοδώρογλου, 
                                                     συνεργασία με Ομάδα Εν Φλω
Η νέα εικαστικός καλλιτέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας Ανό Θεοδώρογλου φιλοτέχνησε μια εκδοχή καρτών ταρό. Στο πλαίσιο του διαδραστικού παιχνιδιού θα ανακατεύει τις 22 κάρτες τις Μεγάλης Αρκάνας της τράπουλας, μέσα στην οποία θα βρίσκονται εμβόλιμες 7 κάρτες-χαρακτικά, που θα συνδυάζουν εικαστικά τα αρχέτυπα των καρτών με 7 είδη φυτών που συμβάλλουν σημαντικά στη βιοποικιλότητα. Κάθε άτομο από το κοινό θα τραβάει από μία κάρτα και στη συνέχεια θα του επεξηγείται το αρχέτυπο που του έτυχε. Σε όσα άτομα τύχει μία από τις 7 εμβόλιμες κάρτες, θα επεξηγείται το αρχέτυπο, αλλά θα λαμβάνουν επιπλέον δώρο ένα χαρακτικό αντίτυπο της κάρτας, με επεξηγηματικό κείμενο για τη σημασία του φυτού και το συσχετισμό του με το αρχέτυπο της κάρτας.


Με το συνδυασμό φυτών και αρχετύπων τίθεται το θέμα της σπουδαιότητας ορισμένων ειδών στη βιοποικιλότητα. Όπως οι ίδιες οι αρχετυπικές μορφές της ταρό περικλείουν μέσα τους έννοιες με πολιτισμικό, ιστορικό και συμβολικό βάρος, έτσι και η ύπαρξη πολλών φυτικών ειδών αποτελεί ζήτημα μεγάλης σημασίας για τη διατήρηση και την ισορροπία των φυσικών οικοσυστημάτων. Επίσης, η χρήση των καρτών της ταρό, σαν εργαλείο για την ενατένιση του μέλλοντος, βρίσκει έναν ακόμη παραλληλισμό με τη σημασία των διάφορων φυτικών ειδών: η ύπαρξη τους διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία και διατήρηση των οικοσυστημάτων στα οποία ανήκουν και, εν τέλει, τη συνολική τους ύπαρξη, το μέλλον τους.

Όταν λοιπόν ερχόμαστε σε επαφή με υλικό που σχετίζεται με τέτοια είδη φυτικών οργανισμών και μαθαίνοντας για την ευνοϊκή συμβολή τους στο περιβάλλον, μπορούμε να αντιληφθούμε τη σημασία της ισορροπίας των οικοσυστημάτων, να ευαισθητοποιηθούμε και, τελικά, να διαδραματίσουμε πιο συνειδητοποιημένο ρόλο κατά την αλληλεπίδρασή μας με αυτά και την προστασία τους.

Οι συνδυασμοί καρτών-φυτικών οργανισμών είναι οι εξής:

Ιεροφάντης - Corallina officinalis
Εραστές - Xanthoria parietina
Ερημίτης - Ginkgo biloba
Κρεμασμένος - Pinus pinea
Πύργος - Posidonia oceanic
Φεγγάρι - Noctiluca scintillans
Κόσμος - Emiliania huxleyi
 πληροφορίες πιο κάτω

Περιγραφή της εικαστικής δράσης 1






















* Πολλές ευχαριστίες

στην ομάδα Εν Φλω και τη Μαρία Λεμπέση για τη συνεργασία, καθώς και στον παλαιοντολόγο Αδάμ Παναγιώτη για τη πολύτιμη βοήθειά του στην επιλογή των ειδών.



                                       Ο Ιεροφάντης - Corallina officinalis
Το είδος Corallina officinalis είναι ένα κοκκινόχρωμο  είδος κοραλλιογενούς φύκους , το οποίο απαντάται σε παράκτιες  ζώνες και σε βραχώδεις  ακτές, ιδίως σε σημεία που σχηματίζουν λιμνάσματα. Αν και σαν είδος δεν απειλείται από εξαφάνιση είναι  σημαντικό για τη βιοποικιλότητα μιας και μέσα στη βλάστησή του αλλά και πάνω στο ίδιο το φύκος  βρίσκει καταφύγιο και τροφή μεγάλο πλήθος μικρών θαλάσσιων ειδών. Ως εκ τούτου το Corallina officinalis περιλαμβάνεται και στο βρετανικό BAP. (Biodiversity Action Plan)


Οι Εραστές – Xanthoria parietina

Από τα πιο κοινά είδη λειχήνας, η
Xanthoria parietina απαντάται συνήθως πάνω σε βράχια και τοίχους-από εκεί προκύπτει και  το “parietina” που σημαίνει “πάνω σε τοίχους”. Όπως και όλα τα είδη λειχήνων, έτσι και η parietina αποτελείται από δύο(ή παραπάνω) οργανισμούς σε συμβίωση, έναν μύκητα και έναν φωτοσυνθετικό οργανισμό. Είναι είδος ιδιαίτερα ανθεκτικό στη περιβαλλοντική μόλυνση και χρησιμοποιείται ως βιο-μετρητής  για τον υπολογισμό τοξικότητας διαφόρων ουσιών. Επίσης το υδατικό της απόσταγμα χρησιμοποιείται in vitro για την αναστολή αντιγραφής των κυττάρων του παραγριπώδους ιού τύπου 2 στους ανθρώπους (hPIV-2)


O Ερημίτης – Ginkgo biloba

Είναι το μοναδικό επιζών είδος από την οικογένεια των Γκινγκοειδών και θεωρείται ο εξελικτικός κρίκος ανάμεσα στα κωνοφόρα και τις φτέρες. Αν και παλαιότερα το είδος ήταν εξαπλωμένο σε όλο το πλανήτη, πλέον άγρια
Ginkgo βρίσκονται σε δύο περιοχές της ανατολικής Κίνας. Παρόλα αυτά σαν φυτό έχει ιδιαίτερη πολιτισμική σημασία με αποτέλεσμα να καλλιεργείται σε Ιαπωνία, Κορέα και Κίνα, ενώ αποτελεί το εθνικό φυτό της τελευταίας. Εκτός αυτού, τα Ginkgo είναι τα μόνα φυτά που επέζησαν στις περιοχές γύρω από το Ναγκασάκι και τη Χιροσίμα ύστερα από το πυρηνικό ολοκαύτωμα. Μορφολογικά είναι ένα ψηλό και εντυπωσιακό φυλλοβόλο δέντρο με χοντρό κορμό και φύλλα σε χαρακτηριστικό σχήμα βεντάλιας. Τέλος ορισμένες ουσίες που προέρχονται από το εκχύλισμα των φύλλων του δείχνουν να έχουν φαρμακευτική χρησιμότητα.

Ο Κρεμασμένος – Pinus pinea

Γνωστό και ως κουκουναριά, είναι ενδημικό είδος των Μεσογειακών περιοχών , αλλά πλέον απαντάται και στη Νότια Αφρική. Καλλιεργείται από τους για χάρη των καρπών του αλλά και καλλωπιστικούς λόγους, μιας και έχει χαρακτηριστικά λυγερό κορμό και φουντωτή κορυφή. Επειδή σαν είδος είναι ευαίσθητα σε παθογόνους οργανισμούς και κλιματικές αλλαγές, υστερούν σε φυσική ανάπλαση, με αποτέλεσμα  να χρειάζονται περιστασιακό κλάδεμα ώστε να παραμείνουν ακμαία. Επίσης έχει παρατηρηθεί ερευνητικά πως έπειτα από το κλάδεμα εκτάσεων με
Pinus pinea οι πληθυσμοί του σε άλλα φυτικά και ζωικά είδη ανανεώνονται και η βιοποικιλότητα των περιοχών αυξάνεται.


Ο Πύργος – Posidonia oceanica

Θαλάσσιο φυτό ενδημικό στη Μεσόγειο αποτελεί σημαντικό ρυθμιστικό παράγοντα για τα μεσογειακά οικοσυστήματα. Στην Ιταλία οι καρποί του είναι γνωστοί ως “ελιές της θάλασσας”. Απαντάται σε βάθη από 1 ως 35 μέτρα και σχηματίζει λιβάδια. Η πυκνή του βλάστηση αποτελεί οικότοπο που ευνοεί την βιοποικιλότητα, μιας και μέσα στα λιβάδια του βρίσκουν ασφαλές περιβάλλον και τροφή πολλά είδη ψαριών και ασπόνδυλων. Τα λιβάδια από Ποσειδωνίες  και τα οικοσυστήματα που δημιουργούν είναι πλέον προστατευόμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση
.


Το Φεγγάρι – Noctiluca scintillans

Σαν είδος είναι ετερότροφο, δηλαδή δε φωτοσυνθέτει αλλά τρέφεται με πλαγκτόν, διάτομα, βακτήρια και άλλα είδη. Απαντάται σε επιφανειακά νερά και αποτελεί ένα από τα βασικότερα είδη που προκαλούν το φαινόμενο του βιοφωτισμού στους ωκεανούς.  Ο λόγος που παράγει φως δεν έχει ξεκαθαριστεί  αλλά έχει παρατηρηθεί πως οργανισμοί που τρέφονται με το Noctiluca scintillans αποφεύγουν να καταναλώνουν τα κύτταρα του οργανισμού που παράγουν βιοφωτισμό
.


Ο Κόσμος –Emiliania huxleyi

Γνωστό και ως EHUX, φέρει το όνομα του προς τιμήν του βιολόγου Thomas Huxley και  του γεωλόγου Cesare Emiliani όπου ήταν οι πρώτοι που ανακάλυψαν τους τη συνομοταξία των οργανισμών στην οποία ανήκει το EHUX(κοκκόλιθοι). Το EHUX δεν είναι τίποτε άλλο από ένα είδος  μονοκύτταρου φυτοπλαγκτόν επικαλυμμένου με δίσκους ασβεστίτη, και αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα είδη στο πλανήτη. Μια από τις βασικότερες επιδράσεις του  στο περιβάλλον είναι το κατέβασμα της θερμοκρασίας στα νερά του ωκεανού, πράγμα όμως που δεν έχει ταυτοποιηθεί αν έχει θετική ή αρνητική επίδραση στο περιβάλλον





ΝΥΧΤΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ 2014
στο Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΜΑΪΟΥ 2014

18.00-24.00: Εκθέσεις, εικαστικές εγκαταστάσεις, προβολή βίντεο (σε πολλές αίθουσες, βλ. αναλυτικά παρακάτω).

18.00-21.00: Καλλιτεχνική δράση κατασκευής χαρτιού (αίθριο).

18.00-19.30: Καλλιτεχνική δράση και έκθεση από την εικαστική ομάδα του ΚΕΘΕΑ Στροφή (αίθριο).

18.00-24.00: Καλλιτεχνική δράση με τον Δ. Αμελαδιώτη (αίθριο).

18.00-21.00: Καλλιτεχνική δράση με την Α. Θεοδώρογλου (αίθριο).

19.00-20.00: Ξενάγηση στην έκθεση του ΙΑ/ΕΤΕ «Η Εθνική Τράπεζα μέσα από τα αρχειακά τεκμήρια και τις συλλογές της» (ισόγειο).

19.00-20.00 και 20:00-21:00: Ξεναγήσεις στην έκθεση «Ιστορία του ελληνικού χαρτονομίσματος. Μια διαδρομή, 1822-2002» (ισόγειο).

22.00-23.00: Ξενάγηση στην έκθεση «Τυπογραφικές μηχανές και εργασίες εκτυπώσεων ασφαλείας» (ισόγειο).

19.30-21.00: Συναυλία με την μπάντα της Στροφής του προγράμματος θεραπείας ΚΕΘΕΑ Στροφή (αίθριο).

21.00-21.30: «έξΗ», γυναικείο φωνητικό σύνολο.


ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Μόνιμες εκθέσεις του ΙΑ/ΕΤΕ (ισόγειο)
• «Η Εθνική Τράπεζα μέσα από τα αρχειακά τεκμήρια και τις συλλογές της»
• «Ιστορία του ελληνικού χαρτονομίσματος. Μια διαδρομή, 1822-2002»
• «Τυπογραφικές μηχανές και εργασίες εκτυπώσεων ασφαλείας»

Έκθεση του ΙΑ/ΕΤΕ με αφορμή τη Νύχτα Μουσείων 2014 (3ος όροφος)
• «Παρουσιάζοντας τους συλλεκτικούς θησαυρούς της Εθνικής Τράπεζας που απόκεινται στο ΙΑ/ΕΤΕ». Έκθεση αντικειμένων, αρχειακού-φωτογραφικού υλικού και προβολή βίντεο, από τις συλλογές του Ιστορικού Αρχείου της Εθνικής Τράπεζας.

Φιλοξενούμενες εκθέσεις (ισόγειο)
• «Από το μουσείο στο σχολείο: Ταξιδεύοντας με ένα χαρτονόμισμα»
Με αφορμή εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΙΑ/ΕΤΕ, σε συνεργασία με τη χαράκτρια Θεοδώρα Χανδρινού και τη δασκάλα Ντόρα Τσιαγκάνη, το τμήμα Β2 του 121ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών δημιουργεί. Ελάτε να συνταξιδέψουμε με τις ιστορίες των παιδιών, τις εικόνες του Β. Παπατσαρούχα και τη δική σας φαντασία!
• Η δημιουργική ομάδα Χρώματα και Λέξεις του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού συναντάει το ΙΑ/ΕΤΕ. Έκθεση ζωγραφικών έργων.
• Έκθεση κούκλας και εικαστικών αντικειμένων από τον κουκλοθίασο «Ο Τρελλός του Βασιλιά».


ΠΡΟΒΟΛΗ ΒΙΝΤΕΟ
• Βίντεο εικόνων από τα πολυθεάματα της Υπηρεσίας Πολυθεαμάτων και Φωτογραφικών Μέσων της Εθνικής Τράπεζας, για την έκθεση «Παρουσιάζοντας τους συλλεκτικούς θησαυρούς της Εθνικής Τράπεζας που απόκεινται στο ΙΑ/ΕΤΕ» (3ος όροφος).


ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Εργαστήρι κατασκευής χαρτιού (αίθριο). Από το Εργαστήρι Συντήρησης του ΙΑ/ΕΤΕ.

«Σχέσεις εμπιστοσύνης» (αίθριο)
Με τον Δημήτρη Αμελαδιώτη, συνεργασία της Ομάδας Εν Φλω. Αυτοσχέδια εικαστική δράση με σπόρους και παλαιά χαρτονομίσματα. Ο εικαστικός, κατόπιν πρόσκλησης της ομάδας Εν Φλω, παράγει επιτόπου αντικείμενα τέχνης από παλαιά χαρτονομίσματα και σπόρους. Τα αυτοσχέδια έργα τα χαρίζει από καρδιάς στο κοινό, με την ελπίδα να δημιουργηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης και να επισημανθούν άλλοι τρόποι συνδιαλλαγής και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων.

«In plants trust»: Βιοποικιλότητα = εμπιστοσύνη στο μέλλον (αίθριο)
Με την Ανό Θεοδώρογλου, συνεργασία της Ομάδας Εν Φλω. Εικαστική δημιουργία τράπουλας και διαδραστικό παιχνίδι με το κοινό. Τα αρχέτυπα εφτά καρτών ταρό συνδέονται με εφτά υπό εξαφάνιση φυτά. Οι τυχεροί συμμετέχοντες θα κερδίζουν ένα χαρακτικό ταρό.

Διαδραστικό εργαστήρι και έκθεση από την εικαστική ομάδα του ΚΕΘΕΑ Στροφή (αίθριο).




ΜΟΥΣΙΚΗ
• Συναυλία με την μπάντα της Στροφής. Ελληνικές και ξένες εκτελέσεις με τη δημιουργική διάθεση των παιδιών της θεραπευτικής κοινότητας και του προσωπικού του ΚΕΘΕΑ Στροφή (αίθριο).

• Ομάδα «έξΗ». Έξι γυναικείες φωνές ανάμεσα στις συλλογές του ΙΑ/ΕΤΕ. Τραγουδούν οι Μ. Παπαγεωργίου, Ρ. Μιχαλοπούλου, Α. Κρεμπενιού, Κ. Τροχάνη, Ε. Γεωργακοπούλου, Β. Καριώτη (3ος όροφος).


ΕΡΓΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ

Έλενα Ακύλα, Pot Logos, 2014 (1ος όροφος)
Κεραμικά αντικείμενα από επισμαλτωμένο πηλό. Η ρηχή μνήμη των συνθημάτων εγγράφεται στη συμπαγή μάζα του πηλού και το κάθετο τοτέμ συναντά τον οριζόντιο άξονα του διαδρόμου.
Χρυσάνθη Κουμιανάκη, Ήρθα. Είδα. Πίστεψα (Pots and pans of classical Athens, μέρος αρχείου κατασκευαστικών σχεδίων), 2014 (3ος όροφος)
Εγκατάσταση. Το έργο συστήνει ένα αρχείο κατασκευαστικών σχεδίων και άλλου οπτικού υλικού από την προετοιμασία της κατασκευής σκευών απροσδιόριστης εποχής. Ένα ουτοπικό σενάριο ανασκαφής στο μέλλον.

Κοσμάς Νικολάου, 24.6.1998: σχολική εκδρομή σε εργοστάσιο γυαλιού και Optasia, 2014 (ημιώροφος)
Βίντεο και γλυπτό. Το οπτικοακουστικό υλικό που παρουσιάζεται στο έργο έχει μαγνητοσκοπηθεί κατά τη διάρκεια σχολικής εκδρομής στη Γαλλία. Για λίγα δευτερόλεπτα παρουσιάζεται εμβόλιμα στο βίντεο μία σκηνή με τρία γυάλινα δοχεία. Στο γλυπτό Optasia ανακατασκευάζεται το περιβάλλον που συναντάμε στη σκηνή των λίγων δευτερολέπτων.

Κώστας Ρουσσάκης, A conditioner is something that improves the quality of another material, 2014 (πλατύσκαλο μεταξύ 1ου και 2ου ορόφου)
Εγκατάσταση. Ποια είναι αυτά που δεν κρύβονται; Ο έρωτας και ο βήχας; Ο έρωτας και το χρήμα; Ο βήχας και το χρήμα; Αντικείμενα-μαρτυρίες από τη ζωή του λόρδου Φλις (Fleece), ανθρώπου φυματικού, ζάπλουτου και βαθιά ερωτευμένου.

Μαρίνα Σιούτη, Σεμεδάκια, στο πλέξιμο, 2014 (πλατύσκαλο μεταξύ 2ου και 3ου ορόφου)
Σειρά από χαρακτικές μήτρες-στένσιλ, κατασκευασμένες από πλαστικοποιημένο καμβά, από τον οποίο έχουν αφαιρεθεί κομμάτια με κοπίδι δημιουργώντας δομές όμοιες με δαντέλας. Τα σεμέν, ως παραποιημένα αντικείμενα λαϊκής τέχνης από το αρχείο της γιαγιάς, παραβάλλονται με τα μοτίβα που κοσμούν τα γυαλικά της εταιρείας ΟΞΥΑΛ (αρχείο ΙΑ/ΕΤΕ).

Μάγδα Ταμμάμ, «open ended» (…_t_h_e_r_e_…  …_i_s_…), 2014 (3ος όροφος)
Καλλιτεχνικό ερευνητικό έργο σε εξέλιξη. Αποτελείται από παραγράφους, αποσπάσματα και λεζάντες, τυπωμένα σε δισέλιδα, καθώς και από τρία πορσελάνινα πλακάκια, μεγέθους 20x20 εκ., αντικείμενα που παρατίθενται ως aide mémoire. Έχει δημιουργηθεί με αφορμή την έκθεση της συλλογής γυάλινων αντικειμένων παραγωγής της Ανώνυμης Ελληνικής Εταιρείας Χημικών Προϊόντων και Λιπασμάτων και των διακοσμητικών αντικειμένων ΟΞΥΑΛ.

Πύρρος Φαλέκας, Σαύρες κάτω από τον ήλιο, 2014 (πλατύσκαλο μεταξύ 2ου και 3ου ορόφου)
Μεταξύ ζωγραφικής και χαρακτικής, γίνεται χρήση μιας ιδιάζουσας τεχνικής ενστάλαξης χρώματος στα κενά που δημιουργούνται από την αφαίρεση υλικού με κοπίδι. Οι επαναλαμβανόμενες δομές παραπέμπουν σε ψηφίδες, θόλους ή γυάλινες πιατέλες της ΟΞΥΑΛ, καθώς ακουμπούν σε πλαστικό τραπεζομάντιλο και φαίνονται μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, που, αφού έπαιξε ώρες στον καλοκαιρινό ήλιο, έχει μόλις καθίσει στο τραπέζι.



ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΦΟΡΕΩΝ

Το ΚΕΘΕΑ Στροφή, πρόγραμμα απεξάρτησης από τη χρήση ουσιών του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ), απευθύνεται τόσο σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες όσο και στις οικογένειές τους. Είναι ένα πρόγραμμα εξωτερικής παρακολούθησης, όπου η απεξάρτηση συντελείται μέσα από ποικίλες ψυχοκοινωνικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας κυρίως τις αρχές του μοντέλου των θεραπευτικών κοινοτήτων. Από το 1988 μέχρι σήμερα πάνω από 3.500 παιδιά, μαζί με τις οικογένειές τους, έχουν λάβει βοήθεια και υποστήριξη. Το πρόγραμμα είναι στεγνό, δωρεάν και δίχως λίστες αναμονής. Για τους εφήβους και τις οικογένειες που προέρχονται από την περιφέρεια λειτουργούν ξενώνες διαμονής. Ολοκληρωμένες παρεμβάσεις παρέχονται στα Δικαστήρια Ανηλίκων Αθήνας και στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα. (www.kethea-strofi.gr)


Τo Ιστορικό Αρχείο της ΕΤΕ (ΙΑ/ΕΤΕ) δημιουργήθηκε για τη διάσωση και προβολή του ιστορικής σημασίας αρχειακού υλικού της Εθνικής Τράπεζας. Διαθέτει πλήρες ιστορικό αρχείο, τα χρονικά όρια του οποίου σχεδόν ταυτίζονται με την ύπαρξη του νεοελληνικού κράτους και στο οποίο έχουν αποτυπωθεί το σύνολο σχεδόν της οικονομικής ιστορίας αλλά και πτυχές της πολιτικής, κοινωνικής και πολιτισμικής μας ιστορίας. Σήμερα τα αρχεία που είναι προσβάσιμα στο κοινό καλύπτουν την περίοδο από το 1841 μέχρι το 1966.

Η ανεξάρτητη Υποδιεύθυνση του ΙΑ/ΕΤΕ στεγάζεται στο Μέγαρο Διομήδη επί της οδού 3ης Σεπτεμβρίου 146 στην Αθήνα, πρωτοπορεί στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών για τη διαχείριση του αρχειακού του υλικού, δραστηριοποιείται σε ιστορικές, ερευνητικές και εκδοτικές εργασίες, οργανώνει εκθέσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, εκπαιδεύει φοιτητές ΑΕΙ και ΤΕΙ στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης.

Ώρες λειτουργίας αίθουσας ερευνητών 9.00-14.00
Ώρες επίσκεψης των εκθέσεων
Δευτέρα-Τρίτη     10.00-13.00
Τετάρτη-Πέμπτη  17.00-20.00


Είσοδος ελεύθερη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου