NATURE MORTE
Χριστόφορος
Δουλγέρης
Γεωργία
Κοτρέτσος
Αλέξανδρος
Λαμπροβασίλης
Ελένη
Λύρα
Ασπάσιος Χαρωνιτάκης
Ασπάσιος Χαρωνιτάκης
Kurt Wendlandt
Επιμέλεια: Μαρία Μαραγκού
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης
Εγκαίνια: Πέμπτη, 7 Απριλίου 2015, 20:00 – 22:00
Μεσολογγίου 32, Ρέθυμνο
Μεσολογγίου 32, Ρέθυμνο
Η συνύπαρξη πέντε ελλήνων
καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται στον τόπο τους και το εξωτερικό και ενός
ιστορικού καλλιτέχνη από τη Γερμανία, συνιστούν την πρόταση για μία έκθεση στο
ζήτημα της Νεκρής Φύσης του 2016, σε επιμέλεια
της Μαρίας
Μαραγκού, στο
Mουσείο
Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης.
Η έκθεση, θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 7 Απριλίου, στις 20:00, στους χώρους του Μ.Σ.Τ. Κρήτης, στην
οδό Μεσολογγίου 32, στην παλιά πόλη.
Πρόκειται για έργα που, απεικονίζουν
άψυχα αντικείμενα ή ήδη υπάρχουσες μορφές τόσο στις δύο όσο και στις τρείς
διαστάσεις, χρησιμοποιούν μικτή τεχνική, φωτογραφία, υπολογιστές, ψηφιακή τέχνη
και δίνουν έμφαση, σε κάποιες περιπτώσεις, στην ψευδαίσθηση έως και της
ενσωμάτωσης του ίδιου του θεατή στο έργο.
Πιο συγκεκριμένα, η Γεωργία
Κοτρέτσος, συμμετέχει με μια εγκατάσταση που αναφέρεται στην εφήμερη
εικόνα και τη νοητική διαδικασία της εικονοπλασίας και της καταστροφής της, η Ελένη
Λύρα με τα σώματα και τις πτυχώσεις των υφασμάτων που τα καλύπτουν, ο Αλέξανδρος
Λαμπροβασίλης με τους εγκαταλελειμμένους χώρους του παλιού αεροδρομίου
στο Ελληνικό, ο Ασπάσιος Χαρωνιτάκης με μια τοιχογραφία και υλικά που
ενσωματώνουν τον θεατή, ο Χριστόφορος Δουλγέρης με τις εικόνες
μηχανών που δεν δουλεύουν πια.
Ο Kurt Wendlandt (1917-1998),
ιδιάζουσα περίπτωση πρωτοπόρου καλλιτέχνη που πειραματίστηκε με διαφανή υλικά
και φίλμς μετέχοντας στη δεκαετία 1960 στο βερολινέζικο κίνημα «Γραφιστική
Φωτός» (Lichtgrafik) αλλά και μισοεμφανισμένες φωτογραφίες που καλύπτονται με
αυτοσχέδια επιθέματα, όπως γράφει ο ιστορικός της τέχνης, Λευτέρης Οικονόμου στον
οποίο και οφείλεται η παρουσία του έργου του καλλιτέχνη στο Ρέθυμνο.
Η αντιμετώπιση του Αλέξανδρου Λαμπροβασίλη
και του Χριστόφορου Δουλγέρη με τον ορισμό του μη χρήσιμου που έχει
καταδικαστεί στη φθορά, συνδιαλέγεται με έναν τρόπο με το θάνατο, μέσα από μια
νατουραλίστικη ματιά στο «αντικείμενο», με το έργο της Γεωργίας Κοτρέτσος που
αναφέρεται στο ίχνος εκείνου που δεν υπάρχει πια αφού η ίδια το έχει καταργήσει.
Την ίδια στιγμή τα σώματα της Ελένης Λύρα, ένα σύγχρονο μήνυμα στο
περιεχόμενο και τη φόρμα των «vanitas», συγκλίνουν στο διάλογο με την
απεικόνιση ή τη μνήμη του πεπερασμένου. Η συγγένεια πάλι των έργων του Κurt
Wendlandt που συγχωνεύει αντικείμενα και επανατοποθετεί έως και ψευδαισθησιακά
την αναπαράσταση, εντάσσονται με έναν τρόπο στη νεκρή φύση του 20ου
αιώνα και εκείνων του Ασπάσιου Χαρωνιτάκη, μια καθαρή
μορφή της νεκρής φύσης του 21ου αιώνα που έχει καταγωγή στις
τοιχογραφίες της Georgia O’Keeffe και στο χρυσόψαρο του Roy Lichtenstein και μέσον την ψηφιακή εικόνα.
Η
διάρκειά της έκθεσης θα είναι έως το τέλος
Μαΐου 2016 ενώ θα πραγματοποιηθούν όπως πάντα οργανωμένες ξεναγήσεις και
εκπαιδευτικά προγράμματα.
Ώρες λειτουργίας μέχρι τέλος Απριλίου:
Καθημερινά: 09:00
- 14:00
Τετάρτη & Παρασκευή 09:00 – 14:00 & 18:00-19:00
Σαββατοκύριακο: 10:00
– 15:00
Δευτέρα: Κλειστά
Ώρες λειτουργίας από 1 Μαΐου έως 31
Οκτωβρίου:
Καθημερινά: 09:00
- 14:00 & 19:00-21:00
Σαββατοκύριακο: 10:00
– 15:00
Δευτέρα: Κλειστά
Επικοινωνία:
ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ρεθύμνης
(Κ.Ε.ΔΗ.Ρ.)
Μεσολογγίου 32, 74 100 Ρέθυμνο
Τ: +30 28310 52530, F: +30 28310 52689
E-mail: info@cca.gr • http\\:www.cca.gr
NATURE MORTE
Christophoros Doulgeris
Aspassio Haritonaki
Georgia Kotretsos
Alexandros Lambrovassilis
Eleni Lyra
Kurt Wendlandt
Kurt Wendlandt
Curator:
Maria Marangou
Museum of Contemporary Art of Crete
Opening: Thursday,
7 April 2015, 20:00 – 22:00
Messolonghiou 32, Rethymnon
Messolonghiou 32, Rethymnon
The coexistence of five Greek artists who work in
their country or abroad and a historical artist from Germany makes up the
concept of an exhibition on Still Life in
2016, at the Museum of Contemporary Art
of Crete.
Curated by Maria
Marangou, the exhibition will
open on Thursday, April 7 at 20:00
on Museum’s premises at no. 32 Messolonghiou St in the old city.
These are works
that depict inanimate objects or pre-existing forms in two or three dimensions,
using mixed media, photography, computers and digital art and in some cases
emphasising illusion to the point of including the viewers themselves into the
work.
Specifically, Georgia
Kotretsos participates
with an installation about the ephemeral image and the mental process of
building and destroying images; Eleni Lyra with bodies and the
drapes in the fabrics that cover them; Alexandros Lambrovassilis with the
abandoned facilities of the former Athens Airoprt at Ellinikon; Aspasios
Charitonakis with a mural and materials which engage the viewer; and Christophoros
Doulgeris with his images of no longer operative machines.
Kurt Wendlandt (1917-1998) was a special
case of a pioneering artist who experimented with transparent materials and
films in the context of the 1960s movement of Lichtgrafik in Berlin as well as
half-developed photos overlaid with improvisations, as described by art
historian Lefteris Oikonomou to whom we owe the presence of the artist’s
work in Rethymnon.
The way in
which Alexandros
Lambrovassilis and Christophoros Doulgeris deal with the
definition of what is obsolete, condemned to perish and hence in dialogue with
death through a naturalistic look at the “object”; the work of Georgia
Kotretsos, which is about the trace of what no longer exists
since she herself has abolished it; and the bodies of Eleni Lyra as a
contemporary message with a “vanitas” form and content — all these could be
said to converge in a debate around the depiction or the memory of the finite. Moreover,
the works of Κurt
Wendlandt, who fuses disparate objects together and re-proposes
representation in an almost illusionary way, can be seen as part of still life
in the 20th century and show an affinity with those of Aspasios Charitonakis: a clean form
of 21st-century still life that uses the digital image as a medium
and has its origins in the murals of Georgia
O’Keeffe and the goldfish of Roy Lichtenstein.
The exhibition will run through the end of May 2016, and as always there
will be guided tours and educational programmes.
Opening hours till the end of April:
Daily: 09:00 - 14:00
Wednesday &
Friday 09:00 – 14:00 & 18:00
- 19:00
Weekends: 10:00 – 15:00
Monday: Closed
Opening hours from May 1 to October 31:
Daily: 09:00 - 14:00
& 19:00-21:00
Weekends: 10:00 – 15:00
Monday: Closed
CONTACT INFO:
MUSEUM OF CONTEMPORARY ART OF CRETE
Rethymnon Municipal Enterprise (Κ.Ε.ΔΗ.Ρ.)
Messolonghiou 32, 74 100 Rethymnon
Τ: +30 28310 52530, F: +30 28310 52689
E-mail: info@cca.gr • http\\:www.cca.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου