Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Καραστέργιου Ευαγγελία Πτυχιακές Ιουνίου 2014



                                             ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
                                     ΤΜΗΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΕΣΩταιριΣΜΟΣ
έσω-

Μπαίνουμε σε μια οικία φορτισμένη (γεμάτη) αναμνήσεις και μνήμες του παρελθόντος
από ανθρώπους που έζησαν εκεί και χάραξαν τη δική τους πορεία στη ζωή.
Μέσα στο φλοιό της κατοικίας αυτής εκδηλώθηκαν και θάφτηκαν συναισθήματα και προβληματισμοί, που βαραίνουν τους τέσσερις τοίχους.


Εσωταιρισμός
Λαμβάνοντας υπόψη τη δύναμη του χώρου
με τη φθορά του χρόνου και την ερήμωση που έφερε τη λήθη
σε όλα αυτά, που υπάρχουν πλέον πια μόνο στη μνήμη,
καλούμαι -(προσπαθώ, επιδιώκω) με σεβασμό στο χώρο,
να εντάξω τα δικά μου συναισθήματα και προβληματισμούς,
έτσι ώστε μέσα από το έργο μου να βρω τη λύτρωση (απαντήσεις  στα ερωτήματα του νου).

Το σπίτι λειτουργεί σαν το εσωτερικό του εαυτού μου.
Γι αυτό επέλεξα ως τίτλο “τον εσωταιρισμό”, γιατί ως έννοια (ο εσωτερισμός) εμπεριέχει τον αινιγματικό χαρακτήρα ενός έργου και γίνεται προσιτός από περιορισμένο κοινό, όπως συμβαίνει συνήθως με τα συναισθήματά μας.

ταίρι
Αλλάζοντας το έψιλον με -αι- δίνεται έμφαση στο ταίρι.
Επιδιώκεται να τονιστούν οι διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα σε εμένα
και στα άτομα που είναι γύρω μου.
Δηλαδή το κάθε πρόσωπο που υπάρχει γύρω μου γίνεται κατά κάποια έννοια ζευγάρι με μένα και παίζει κάποιο ρόλο στη ζωή μου.
Στη συνέχεια ο ίδιος μου ο εαυτός έρχεται αντιμέτωπος με τα ίδια τα συναισθήματά μου!!
Προσπαθώντας να βρει τη λύτρωση στο νερό,
ταυτόχρονα  ταυτίζεται με το ψάρι που σπαρταράει (συμβολίζει τα συναισθήματα)
έξω από το νερό. Έτσι και εγώ βυθίζομαι προσπαθώντας να ξεφύγω…

Κατά κάποιο τρόπο ο θεατής αναγκάζεται να μπει στο νερό και έτσι συμμετέχει με τον δικό του τρόπο “σε μια τελετή κάθαρσης”
ενώ συνάμα ταυτίζεται με εμένα.

Τέλος (και νέα αρχή) η φθορά ενός ζευγαριού που προσπαθεί να αναδυθεί μέσα από τις στάχτες, του που το σκεπάζουν και το βαραίνουν.

Τα καμμένα-καρβουνιασμένα σώματα
υποδηλώνουν μια συνεχόμενη καταστροφή με επιμονή.
Το ζευγάρι είναι αποσβολομένο, στραμμένο προς τα πάνω σαν να επικαλείται βοήθεια
και ταυτόχρονα

σαν να έχει πλήρως παραδοθεί σε αυτό που το καίει.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου