Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Τζέλη Φωτεινή Πτυχιακές Ιουνίου 2014 Αποκύημα του εργαστηρίου Χαρακτικής και του 3ικαστικού 3ργαστηρίου

                     






Εμπνευσμένη από τις δύο βασικές εκφράσεις της ζωής μας, την κωμωδία και το δράμα, προσπάθησα να αποτυπώσω γεγονότα της καθημερινότητας μου. 
Τα έργα μου αποτελούν ψυχογράφημα. Το μυαλό «φωτογραφίζει» την στιγμή. Το χέρι σχεδιάζει την ειρωνεία. Η χαρακτική μήτρα «γεννά» την λύτρωση.

«Πληγώνοντας» την χαρακτική μήτρα η χάραξη μετατρέπεται σε βιωματική εμπειρία αποτέλεσμα της οποίας είναι η επούλωση των ψυχικών μου τραυμάτων, οπτικοποιώντας αυτοσαρκαστικά τις πιο συγκινησιακά φορτισμένες περιόδους του πρόσφατου παρελθόντος.
Στόχος μου είναι να προκαλέσω το γέλιο των θεατών διακωμωδώντας το δικό μου δράμα.
Κλείνοντας την συγκεκριμένη εικαστική ενότητα, προετοιμάζοντας δηλαδή την παρουσίαση της διπλωματικής μου εργασίας κορυφώνεται μέσα μου το συναίσθημα της αποδέσμευσης από την φοιτητική ζωή και αδημονώντας για το άγνωστο, αποχαιρετώ τους θεατές-καθηγητές μου με μια χιουμοριστική έκθεση.

γελοίο(ν)=  (το) η έλλειψη σοβαρότητας και σπουδαιότητας

δράμα=  (το),(μτφ.) κάθε τραγικό, θλιβερό γεγονός

Επιρροές
Κατά την διάρκεια της μελέτης μου πάνω στην χιουμοριστική απεικόνιση διαπίστωσα ότι βρίσκω πολλά κοινά σημεία με δύο γυναίκες οι οποίες αντίστοιχα απεικονίζουν  καθημερινά στιγμιότυπα με ελεύθερο και άμεσο τρόπο.

Η πρώτη είναι συγγραφέας και σκηνοθέτιδα του βιβλίου και της ομώνυμης ταινίας Persepolis ονομάζεται Marjane Satrapi . Η Satrapi παρουσιάζει μέσα από το βιβλίο αυτό στιγμές από την καθημερινότητα της παιδικής της ηλικίας παρουσιάζοντας με ειρωνικά ωμό τρόπο στοιχεία της κοινωνικοπολιτικής κατάστασης του Ιράν και της Γαλλίας. Η ίδια σας σχεδιάστρια χρησιμοποιεί το λευκό και το μαύρο χρώμα στοιχείο στο οποίο ταυτίζομαι.
Άλλα έργα της ιδίας είναι:Sagesses et malices de la Perse (with I. Ouali and N. Motalg), Albin Michel, 2001.Adjar, Nathan Jeunesse, 2002.Persepolis: The Story of a Childhood, Pantheon, 2003 (published in France as Persepolis Tome 1 and Persepolis Tome 2 by L'Association, 2000 and 2001).Persepolis 2: The Story of a Return , Pantheon, 2004 (published in France as Persepolis Tome 3 and Persepolis Tome 4 by L'Association, 2002 and 2003).Le Soupir, Breal, 2004.Embroideries, Pantheon, 2005 (published in France by L'Association, 2003).Chicken with Plums, L'Association, 2004 (forthcoming in the United States from Pantheon, 2006).





Η δεύτερη ονομάζεται Penelope Bagieu και είναι κομίστρια.
Σαν εικονογράφος σχεδιάζει κόμικς όπου περιγράφει με αυτοσαρκασμό καθημερινές περιπέτειες του alter ego της.
Η Bagieu διατηρεί ένα ιστολόγιο http://www.penelope-jolicoeur.com/ το οποίο χρησιμοποιεί ουσιαστικά σαν ημερολόγιο αφηγούμενη ιστορίες ζωής, όχι απαραίτητα δικές της, όχι απαραίτητα αληθινές. Οι ομοιότητες μου με εκείνη πηγάζουν από το γεγονός της ανάγκης για αφήγηση. Είναι κοντά στην δική μου ηλικία και διαπιστώνω πως αντιλαμβανόμαστε τη ζωή με τον ίδιο τρόπο και κάθε νέα πρόκληση την αντιμετωπίζουμε με ενθουσιασμό.
Η Bagieu εργάζεται σαν εικονογράφος σε διαφημιστική εταιρία,  τροφοδοτεί καθημερινά τον ιστότοπό της με ενδιαφέρουσες ιστορίες και πρόσφατα το comic της Josephine μεταφέρθηκε στην μεγάλη οθόνη.












ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Persepolis: The story of a childhood εκδόσεις Pantheon 2003
Cadavre exquis εκδόσεις BAYOU 2006
ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ:












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου