Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

Γεσθημανή Χατζή / πτυχιακές εργασίες Ιούνιος 2013 / «ΗΑΕΜΑ» / κινούμενη εικόνα κούκλας / εργαστήριο πολυμέσων -3ικαστικό 3ργαστήριο Ζωγραφικης





Γεσθημανή Χατζή / εργαστήριο πολυμέσων -3ικαστικό 3ργαστήριο Ζωγραφικης
Αποφοίτησε  Ιούνιο 2013
«ΗΑΕΜΑ»


Η παρούσα πτυχιακή εργασία είναι ένα Stop-Motion Animation με την μορφή  εγκατάστασης.Αποτελείται από δύo ταινίες μικρού μήκους του 00:01:38 η πρώτη  και 00:00:33 η δεύτερη.

Πραγματεύεται το πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά τον κοινωνικό αποκλεισμό και τον ρατσισμό, πως αισθάνονται πως αυτό βγαίνει στον εξωτερικό κόσμο και πως ο κόσμος αυτός μοιάζει ουσιαστικά μια βιτρίνα που αντικατοπτρίζει την ουσιαστική αλήθεια. Ο χρόνος που διαδραματίζεται είναι η Βικτοριανή εποχή, η χρυσή εποχή τον κινούμενων τσίρκο όπου ανθρώπινα τέρατα, όπως αποκαλούσαν τους ανθρώπους που έχουν γεννηθεί με δυσμορφίες οι οποίοι βρίσκουν καταφύγιο στις κοινωνικές ομάδες των τσίρκο που είναι αποδεχτοί και ταυτόχρονα βγάζουν κάποια χρήματα για να ζήσουν.
Η βιτρίνα του μαγαζιού με τα παιχνίδια είναι το σύμβολο της παιδικής αθωότητας και ξεγνιοιασιάς,ένα παιδί σε μια τέτοια βιτρίνα έχει το δικαίωμα να φανταστεί και να ονειρευτεί ελεύθερα απ όποια κοινωνική τάξη κι να προέρχεται. Ένα ‘παιχνίδι’ με το “ μέσα, έξω”, όπου το εσωτερικό της βιτρίνας αποτελεί τη κοινωνική  εσωστρέφεια και φοβία του κόσμου απέναντι στη διαφορετικότητα που είναι η ακριβώς αντίθετη εξωτερική της όψη όπου το παιδί στέκεται μπροστά σε αυτήν. Έτσι δημιουργείται μια παράλληλη συνομιλία των δυο φιλμ που είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε ο θεατής να κινείται ανάμεσα σε αυτά και ταυτόχρονα να βλέπει το σκηνικό της ίδιας της βιτρίνας του μαγαζιού των παιχνιδιών, και τα Animation Puppet, κούκλες- χαρακτήρες τις ιστορίας, στον περιβάλλοντα χώρο.
Γεσθημανή Χατζή 
Πληροφορίες εδώ

 Το ανοίκειο, ο άλλος, το άλλο, η άλλη μορφή, η άλλη υπόσταση, η φρικτή όψη,  ο σακάτης, ο τρελός, το τέρας ο κακούργος, ο δακτυλοδεικτούμενος ως προς τα εξωτερικά του γνωρίσματα, άρα και φορέας αχανούς δύσμορφης εσωτερικής αρμονίας ενσάρκωσης μιας τερατώδους ψυχής η οποία μονάχα το κακό θα ήταν ικανή να προκαλέσει  είναι τα στίγματα μιας κακεντρεχούς κοινωνίας πέρα από τα όρια του καλού. Η Γεσθημανή Χατζή παρουσίασε την προεργασία μιας μετωνυμικής και συνδηλωτικής ταινίας κινούμενων κοyκλών  πάνω στο πρόβλημα  του εξοστρακισμού ενός σημαδεμένου γενετικά ανθρώπου. Η    εικόνα ενός τέρατος είναι η εικόνα ενός άλλου, ενός διαφορετικού προσώπου, ενός άλλου στον καθρέφτη, ενός άλλου εαυτού, κατάλοιπο ενός αρχέγονου ναρκισσιστικού δράματος, ανοίκειας και ανησυχητικά παράδοξης η οποία όσο αναγνωρίζεται αποστασιοποιείται  από τον ίδιο τον εαυτό. Με απέραντη σκηνοθετική ευφυΐα η Γεσθημανή Χατζή τοποθετεί την διασταυρωμένη χωρηκότητα του φοβικού συναισθήματος στην βιτρίνα ενός μαγαζιού εκεί που γίνονται υποτελεί  μιας αγοραίας επίδειξης όλα τα ωραία του κόσμου. Όλη η παρουσίαση της παραγωγής- τεχνικών εκτέλεσης κουκλών λαμβάνει χώρα σε μια τάξη του Πρότυπου πειραματικού σχολείου Φλώρινας ενός από τα 15 που λειτουργούν σε όλη την χώρα υποδεικνύοντας τον χώρο αυτό σαν εκείνο που θα τον καταστήσει  τόπο του εγκλήματος: της ανείπωτης δράσης αυθυποβολών της ταπείνωσης για το ακατανόητο σημάδι. Κατάφερε με την μετά- μουσειακή παρουσίαση να αντικαταστήσει την ανολοκλήρωτη ταινία με εκείνη την φρικαλέα επίδειξη των τεκμηρίων  του τόπου μαρτυρίου της αντικοινωνικότητας ενός παιδιού που δεν είναι άλλο από το σχολείο.












Γεσθημανή Χατζή - Πτυχιακή Εργασία ( εργαστήριο πολυμέσων -3ικαστικό 3ργαστήριο Ζωγραφικης ) αποφοίτησε  Ιούνιο 2013

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου