Ο Οδυσσέας στο βυθό του
Ο Οδυσσέας είναι ένα μυθικό πρόσωπο που γνωρίσαμε μέσα από τον Όμηρο,
είναι όμως και ένας ρόλος που βιώνουμε μέσα από το παρελθόν μας ,το σήμερα,το
αύριο αναζητώντας
ο καθένας σαν μονάδα αλλά και σαν σύνολο κοινωνικό την Ιθάκη.
Ο Βυθός σαν σκέψη και εικόνα,
είναι ένας πλουραλισμός χρωμάτων, και συνύπαρξη πολλών και διαφορετικών
ζωντανών οργανισμών.
Ο Βυθός είναι εμπειρία που έζησα σαν παιδί αλλά το ζω και σήμερα μιας και
οι κοινωνικό-πολιτικές εξελίξεις σε κάνουν Οδυσσέα για την Ιθάκη.
Ακόμα ταξιδεύει, ακόμα να βρει την γαια-γη.
Ένα δωμάτιο πότε δεν είναι χωρίς σάρκα. Έχει μνήμη.
Στους τοίχους έχουν χαραχτεί σκέψεις
από βλέμματα ανθρώπων.Στιγμές ελπίδας και όχι μόνο. Μελωδίες,ήχοι ,μουσική
σου κάνουν παρέα.
Ρούχα,αντικείμενα και έπιπλα που αγαπάς. Άνθρωποι που σε ακολουθούν για
πάντα σε φωτογραφίες μέσα σε μια κορνίζα. Μυρωδιές ,ίχνη αποτυπώματα,σκιές που
σε ακολουθούν.
Το πεταμένο ύφασμα στον καναπέ....
Καλό Ταξίδι....
Cindy Sherman,Shirin Neshat,
Marina Abramovich και Ana Mendieta.
Τέσσερις καλλιτέχνες ,performer
visual artists,film
director,photographer.
Μέσα από την δουλειά τους έχουν θίξει φεμινιστικά θέματα,βία κατά των
γυναικών,
θρησκευτικές αντιλήψεις και οι επιδράσεις αυτών στην γυναίκα και τον
άντρα,την σχέση του καλλιτέχνη με το χώρο και το κοινό,πορτραίτα καθημερινών
ανθρώπων.
Οι ψυχολογικές δομές που βρίσκονται στην αφετηρία των
καλών τεχνών στην τωρινή τους οπτικοακουστική διεύρυνση μέχρι την
συναισθησιακή τους ωρίμανση, από την ίδια τους την φύση αποτελούν έναν
στόχο των καλλιτεχνών που βοηθούν την τέχνη να βιωθεί ως ψυχολογική δομή
που θα πάρει διάφορες σημασίες η θα προταθεί ως εκείνο το θεμελιώδη στοιχείο
της καλλιτεχνικής δημιουργίας όπως είναι η δημιουργική φαντασία . Η
χρησιμοποίηση τους από την Κορωνιού είτε γίνεται αυθόρμητα είτε συνειδητά , δεν
αλλοιώνει την δυνατότητα που είχε να μετουσιώσει τα δεδομένα που της παρέχει ο ψυχικός
κόσμος ή το κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει σε πραγματικό
αισθητικό επίτευγμα.Από κινητικούς γραφισμούς μέχρι παραστατικά σχέδια η
Κορωνιού επιτελεί έναν νοητικό ρεαλισμό. Η εικαστική της πρόταση
αναπτύσσεται στο διαμέρισμα που ζούσε στην οδό ...και χαρακτηρίζεται από την
διάσπαση της ενότητας του χώρου, την κατάργηση της τρισδιάστατης γραμμικής
προοπτικής, την προβολή του αισθητικού χρόνου μέσα στον χώρο την
αλληλοεισχώρηση , την ανάπτυξη των μορφών, την απελευθέρωση της χρωματικής λειτουργίας
και την κατασκευή οριζόντιων ορίων. Η Παναγίωτα Κορωνιού καταφεύγει σε μια
σκοτεινή, λαβυρινθώδη ψυχολογική εικαστική εμπειρία χρησιμοποιόντας το
υποσυνείδητο για να δημιουργήσει το εσχατολογικό της σύμβολο τον Οδυσσέα
βυθισμένο στο υπόνερο βυθό του.
Χάρης Κοντοσφύρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου