Κυρίως έπαιζαν με
την πύκνωση και την αραίωση. Καθώς
εμπλέκονταν μεταξύ τους, άλλοτε ως
συμπαγής αιθέρας και άλλοτε ως αραιός, μορφοποιούσαν ανάλογα τα σημεία της επαφής τους. Αυτή η μορφοποίηση ήταν
περίτεχνη σαν τα πυροτεχνήματα, που στολίζουν τον νυχτερινό ουρανό.
Το παιχνίδι είχε
μεγάλη διάρκεια. Και καθώς ο χρόνος
ήταν αιθέρας, ήταν και μη μετρήσιμος.
Άλλωστε και η λέξη μέτρο δεν ήταν δική τους επινόηση. Έτσι ποτέ δεν εξακριβώθηκε, πότε έγινε η αρχή του παιχνιδιού. Αλλωστε
μπορεί να ήταν και ο λόγος ύπαρξης των αιθέρων. Πρέπει επίσης να
επισημάνουμε, πως οι μορφοποιήσεις δεν είχαν όρια. Ηταν και
διάχυτες και συμπυκνωμένες.
Η αποκωδικοποίηση
ενός τέτοιου παιχνιδιού δεν είναι ασφαλώς μια εύκολη υπόθεση. Και κυρίως αποκοδικωποίηση επιδιώκει να κάνει
εκείνος, που αντιλαμβανόμενος τη σχέση
και τη διάθεση των τριών, θα πρέπει με έναν τρόπο, να παρουσιάσει αυτήν του την
εμπειρία μέσω σχημάτων και θεωριών, προσαρμοσμένων στην μέχρι τότε ικανότητα
αντίληψης και ερμηνείας των φαινομένων, για να γίνουν καταληπτά.
Η επόμενη κίνησή
του ήταν η οριοθέτηση. Παρατηρώντας και τα σημεία πύκνωσης αλλά και αραίωσης σχεδίαζε μια νοητή γραμμή,
με αποτέλεσμα να προκύπτουν διάφορα σχήματα.
Στα σχήματα αυτά έδωσε διάφορες ονομασίες, για να μπορεί κανείς να τα
ξεχωρίζει. Έτσι μέσα από το παιχνίδι των τριών προέκυψαν τα γεωμετρικά σχήματα.
Τα νοητά
γεωμετρικά σχήματα, ως οριοθετημένα, δεν επιτρέπουν την πέραν των ορίων
διεύρυνση, της εντός αυτών περιορισμένης
περιοχής. Ο αιθέρας όμως όσο κι αν νοητά τον οριοθετήσεις πάντα θα
διαχέεται εκτός ορίων.
Αυτή ακριβώς
η ιδιαίτερη λεπτομέρεια δυσκόλευε πάντα τον κοινό νού, που σε όλα τα
πράγματα βάζει περιορισμούς για να μπορεί
να τα αντιλαμβάνεται, αλλά και να
τα ελέγχει.
Ο διαφεύγων αιθέρας όμως είναι η κινητήριος δύναμη του
παιχνιδιού, καθώς επηρεάζει και την
πύκνωση και την αραίωση.
(Κείμενο από project "Μηχανισμός Αντικυθήρων)
(RED THYME)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου