Θυμάστε το «Pretty Faces gets Ugly» για το οποίο σας είχαμε γράψει πριν μερικούς μήνες; Έχει, μάλιστα, πάρει σε σχετικό διαγωνισμό τη δεύτερη θέση στην κατηγορία «Best Illusion of the Year».
Τώρα, σε ένα παρόμοιο video, που περιλαμβάνει διασημότητες, μπορείτε να διαπιστώσετε πως μία οπτική ψευδαίσθηση -από τις καλύτερες που έχουμε δει- αποκτά πιο «glamorous» χαρακτήρα. Ο Brad Pitt, η Angelina Jolie, o George Clooney και δεκάδες άλλοι celebrities γίνονται πιο αστείοι ή και πιο… άσχημοι από ποτέ σε ένα video που έχει κερδίσει ήδη 300.000 views στο Youtube σε μερικές ημέρες.
Πώς όμως ήρθε στο δημιουργό αυτού -και του προηγούμενου video- η ιδέα γι’ αυτή την οπτική ψευδαίσθηση. Φαίνεται ότι πρόκειται για μία από εκείνες τις περιπτώσεις που μία «επιστημονική ανακάλυψη» οφείλεται σε ατύχημα. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Sean Murphy, ένας προπτυχιακός φοιτητής, πραγματοποιούσε κάποια πειράματα σε ένα εργαστήριο, για τις ανάγκες των οποίων είχε ευθυγραμμίσει μία σειρά από πρόσωπα στο σημείο των ματιών. Μετά από λίγο, παρατήρησε ότι κοιτώντας σε ένα συγκεκριμένο σημείο εικόνες οι οποίες εναλλάσσονταν, τα πρόσωπα σε αυτές εμφανίζονταν παραμορφωμένα ή αρκετά αστεία. Αν, όμως, εστίαζε στα πρόσωπα και όχι στο συγκεκριμένο σημείο, αυτά εμφανιζόντουσαν κανονικά και χωρίς την παραμόρφωση. Το εντυπωσιακό αυτό εφέ, μία πραγματική οπτική ψευδαίσθηση, έφτασε αργότερα στο Youtube κι έτσι γρήγορα έγινε «Internet sensation». Όσο για την εξήγησή του, φαίνεται ότι, ευθυγραμμίζοντας τα πρόσωπο στην περιοχή των ματιών και παρουσιάζοντας εικόνες γρήγορα, είναι πιο εύκολο αυτά να συγκριθούν, έτσι οι διαφορές τους εμφανίζονται σε πιο ακραία μορφή. Για παράδειγμα, κάποιος που έχει μεγάλο σαγόνι εμφανίζεται σαν δράκος και το αποτέλεσμα είναι, σε πολλές περιπτώσεις, ιδιαίτερα αστείο.
Η «Celebrities Version» της «έξυπνης» αυτής οπτικής ψευδαίσθησης φαίνεται, σε κάθε περίπτωση, ότι έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, λόγω της αναγνωρισιμότητας των προσώπων που περιλαμβάνονται στο νέο video. Δείτε το ως ένα ευχάριστο «διάλειμμα» από αυτά που μπορούν να σας προσφέρουν τα optical illusions. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι από τα επιτυχημένα…
Πηγή: Matthew B. Thomson Research
Τώρα, σε ένα παρόμοιο video, που περιλαμβάνει διασημότητες, μπορείτε να διαπιστώσετε πως μία οπτική ψευδαίσθηση -από τις καλύτερες που έχουμε δει- αποκτά πιο «glamorous» χαρακτήρα. Ο Brad Pitt, η Angelina Jolie, o George Clooney και δεκάδες άλλοι celebrities γίνονται πιο αστείοι ή και πιο… άσχημοι από ποτέ σε ένα video που έχει κερδίσει ήδη 300.000 views στο Youtube σε μερικές ημέρες.
Πώς όμως ήρθε στο δημιουργό αυτού -και του προηγούμενου video- η ιδέα γι’ αυτή την οπτική ψευδαίσθηση. Φαίνεται ότι πρόκειται για μία από εκείνες τις περιπτώσεις που μία «επιστημονική ανακάλυψη» οφείλεται σε ατύχημα. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Sean Murphy, ένας προπτυχιακός φοιτητής, πραγματοποιούσε κάποια πειράματα σε ένα εργαστήριο, για τις ανάγκες των οποίων είχε ευθυγραμμίσει μία σειρά από πρόσωπα στο σημείο των ματιών. Μετά από λίγο, παρατήρησε ότι κοιτώντας σε ένα συγκεκριμένο σημείο εικόνες οι οποίες εναλλάσσονταν, τα πρόσωπα σε αυτές εμφανίζονταν παραμορφωμένα ή αρκετά αστεία. Αν, όμως, εστίαζε στα πρόσωπα και όχι στο συγκεκριμένο σημείο, αυτά εμφανιζόντουσαν κανονικά και χωρίς την παραμόρφωση. Το εντυπωσιακό αυτό εφέ, μία πραγματική οπτική ψευδαίσθηση, έφτασε αργότερα στο Youtube κι έτσι γρήγορα έγινε «Internet sensation». Όσο για την εξήγησή του, φαίνεται ότι, ευθυγραμμίζοντας τα πρόσωπο στην περιοχή των ματιών και παρουσιάζοντας εικόνες γρήγορα, είναι πιο εύκολο αυτά να συγκριθούν, έτσι οι διαφορές τους εμφανίζονται σε πιο ακραία μορφή. Για παράδειγμα, κάποιος που έχει μεγάλο σαγόνι εμφανίζεται σαν δράκος και το αποτέλεσμα είναι, σε πολλές περιπτώσεις, ιδιαίτερα αστείο.
Η «Celebrities Version» της «έξυπνης» αυτής οπτικής ψευδαίσθησης φαίνεται, σε κάθε περίπτωση, ότι έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, λόγω της αναγνωρισιμότητας των προσώπων που περιλαμβάνονται στο νέο video. Δείτε το ως ένα ευχάριστο «διάλειμμα» από αυτά που μπορούν να σας προσφέρουν τα optical illusions. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι από τα επιτυχημένα…
Πηγή: Matthew B. Thomson Research
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου