Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

Performance for Camera Vol5. '' Murders in the City of Deers''- Zourou Maria

Performance for Camera Vol5.

Αναφορά στον Caravaggio.

Στο Έργο αυτό θέλησα να προσθέσω ένα αποτύπωμα της καλλιτεχνικής αύρας του Caravaggio της εποχής του Μπαρόκ-σε μια σύγχρονη μορφή αποτύπωσης ενός καλλιτεχνικού αποτελέσματος ,αυτού της Performance for Camera-Video Art συνδέοντας τη παράλληλα με μυθολογικές παραδόσεις και τελετουργίες.





Όπως η δημιουργία ενός βίντεο προαπαιτεί τη σύνθεση ποικίλων πλάνων, έτσι και εδώ συνέθεσα τις επιρροές από τη ζωή και τις πρωτοπόρες τεχνικές που επινόησε ο Caravaggio με τη Κέλτικη μυθολογία που ταυτίζεται με σκηνές πρωτόγονης βίας και νατουραλιστικής σύνδεσης με τη Φύση.
Μιλώντας για τον Caravaggio ορίζεται να αναφερθούμε σε κάποια βασικά του χαρακτηριστικά που οφείλονται και στην επιρροή που άντλησα από εκείνον.

Ένας Καλλιτέχνης ανατρεπτικός , που διαφέρει αισθητά από άλλους της εποχής του μα και μεταγενέστερους.

Αντισυμβατικός σε φυσιογνωμία ,προτιμήσεις , πορεία ζωής ο Caravaggio χάρισε στη διάρκεια της σύντομης ζωής του  πολλά στο καλλιτεχνικό DNA.
Χρησιμοποίησε στα έργα του το σκοτάδι για να φορτίσει τα φωτισμένα πρόσωπα των μοντέλων του, που παρόλο που προέρχονταν από τη λαϊκή καθημερινότητα της περιόδου του 17ου αιώνα, απέπνεαν μια έντονη αίσθηση θεατρικότητας και μυστηρίου.
Το ίδιο σκοτεινός και μυστήριος ήταν και ο δημιουργός τους.
Δημιούργησε πίνακες που με επιβλητικά φωτισμένες ανθρώπινες μορφές και σε έντονη αντίθεση με το σκοτεινό-συχνά μυστηριώδες φόντο, κατέκλυσαν κυριολεκτικά την Ευρώπη τις πρώτες δεκαετίες του 17ου αιώνα.


Κάτι από τη βιογραφία του.

  • Καταγόταν από το χωριό Καραβάτζιο κοντά στο Μιλάνο.
  • Το ολόκληρο όνομά του ήταν Μικελάντζελο Μερίζι.
  • Σπούδασε  στο Μιλάνο και εγκαταστάθηκε στη Ρώμη, ανάμεσα στα 1588-92.
  • Τέθηκε υπό την προστασία του καρδινάλιου Del Monte ανθρώπου με μεγάλη επιρροή στην παπική αυλή.                                                               
  • Σε ηλικία 24 ετών χαρακτηριζόταν ως επιφανής ζωγράφος με σημαντικούς προστάτες και πελάτες.

  • Ενώ βρισκόταν στο απόγειο της σταδιοδρομίας του το 1606, κατά τη διάρκεια λογομαχίας με έναν νεαρό ονόματι Ρανούτσιο Τομασσόνι, ο Καραβάτζιο τον σκότωσε – το πιθανότερο άθελά του – με μαχαίρι και αναγκάστηκε να φύγει από τη Ρώμη. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του τα πέρασε στη Νάπολη, τη Μάλτα και τη Σικελία καυγαδίζοντας, μονομαχώντας αλλά και ζωγραφίζοντας.                                                                                  
  • Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και στη σεξουαλικότητά του καθώς ήταν ομοφυλόφιλος, γεγονός που επηρέασε το χαρακτήρα και την ψυχολογία του-στάση του απέναντι στη κοινωνία βγάζοντας όλη αυτή την ενέργεια στο καλλιτεχνικό του έργο.


Ερχόμενοι πίσω στον 21ο αιώνα,

στο έργο που δημιούργησα προσπάθησα να αποτυπώσω με μια πιο σύγχρονη οπτική και δική μου αντίληψη,τις τεχνικές του κιαροσκούρο (των έντονων αντιθέσεων που προκαλεί το φως) και του τενεμπρισμού (ύφος που χαρακτηρίζεται από μεγάλες βαθύχρωμες ή σκοτεινές επιφάνειες που συνδυάζονται με μικρότερες περιοχές κατάλληλα φωτισμένες με τη χρήση χρώματος, με αποτέλεσμα τη δημιουργία δραματικών φωτοσκιάσεων)
 που πρώτος ο Καραβάτζιο χρησιμοποίησε με τέτοια ένταση και μαεστρία.

Έτσι,
υπήρξε η προσπάθεια η αποτύπωση των χρωμάτων να κυμαίνονται στους τόνους αυτούς και να υπάρχει πιο θεατρική απόδοση στο video-performance for camera.
H επαναστατική τεχνική του, με τον επιλεκτικό φωτισμό των μορφών που προβάλουν μέσα από βαθιά σκιά,  αποτέλεσε κύριο χαρακτηριστικό της ζωγραφικής του, προσδίδοντας το ιδίωμα της θεατρικότητας που τον ενδιέφερε.
Από την άλλη πλευρά,
καθώς το βίντεο έχει αναφορές στη βιαιότητα της ζωής και στις σκοτεινές πλευρές της Μοντέρνας Πόλης και του ανθρώπου σήμερα ,προσπάθησα να το συνδέσω με τη βιαιότητα στην εποχή του 17ου αιώνα όπου παρά τις αλματώδεις διαφορές των εποχών πληθώρα κομματιών παραμένουν κοινά, κατά κύριο λόγο για άτομα ανατρεπτικά ή του περιθωρίου.

Συνάμα,

πραγματοποιήθηκε και η σύνδεση με τον κέλτικο μύθο της θεάς της Γης-σύνδεση με Αρχαιοελληνική θεά Άρτεμις-καθώς οι σκηνές φόνων αλλά και τελετουργικών συνδέοντας κυνήγι και λατρεία προέβαλαν αυτό το μυστηριακό και σκοτεινό κλίμα θεατρικότητας στο οποίο βασιζόταν και η απόδοση των έργων του Caravaggio με τον οποίο ασχολήθηκα.  

Ζούρου Μαρία
6ο Εξάμηνο-2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου