Κυριακή, 10 Απριλίου 2016

Ιπτάμενη Ροή

ΙΠΤΑΜΕΝΗ ΡΟΗ

1. Ακουαρέλα σε χαρτί

         Επέλεξα να σας παρουσιάσω το έργο της Μαρίας-Σταματίνας Δημοπούλου καθώς είχα την τύχη να συνεργαστώ μαζί της για την επιτέλεση του πρώτου μου project και την ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα τον τρόπο που δουλεύει και χρησιμοποιεί τα υλικά της. Ως απόφοιτος του τμήματός εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών κατά τη διάρκεια της φοίτησης της άλλαξε διάφορους τρόπους γραφής καταλήγοντας στο επιθυμητό γι’ αυτήν αποτέλεσμα.   
Χρησιμοποιώντας με δυναμικότητα την ακουαρέλα (εικ.1) μπήκε στον πειρασμό να πειραματιστεί και με άλλα υλικά όπως είναι τα ακρυλικά και τα λάδια. Η προσπάθεια της αυτή έγινε με σκοπό, να καταφέρει να διαχειρίζεται τα υλικά της με μοναδική ιδιαιτερότητα, να διατηρήσει όσο το δυνατόν το ύφος και τη ρευστότητα, σαν βασικό της όπλο α είναι η ακουαρέλα.
2. Πλαστικό σε τοίχο
3. Λάδι  σε καμβά
Στην εικόνα 2 με μεγάλη επιδεξιότητα καταφέρνει να κάνει ρευστό ένα πυκνό υλικό, καθώς και στην εικόνα 3 με λαζούρες και διαφάνεια κάνει το λάδι να υποκλίνεται στην καινούρια ιδέα.
Τα τελευταία δύο χρόνια της φοίτησής της δουλεύει σχεδιαστικά πάνω στα πτηνά κυρίως ακουαρέλα καθώς το υλικό συνάδει απόλυτα με την έννοια της ελαφρότητας και της ελεύθερης γραφής. (εικ4) (εικ.5)
Αφού κατάφερε να κατακτήσει σχεδιαστικά με τον τρόπο της το θέμα, το εξέλιξε δίνοντας μία άλλη πνοή και προσέγγιση με αποτέλεσμα μια ιδιαίτερη πτυχιακή παρουσίαση.
4. Ακουαρέλα σε χαρτί
Παρουσιάζοντας πτηνά με έντονα χρώματα και με το υλικό της να ρέει από τη λαζούρα δίνει μια άλλη διάσταση στο υλικό (λαδι) και του προσφέρει την δυνατότητα της ελευθερίας μέσα από την ήδη ιο συμπαγές φύση του. Το παράδοξο όμως δεν ήταν αυτό, αλλά η επιλογή της να τοποθετήσει τους πίνακες ανάποδα μέσα στον χώρο, να αιωρούνται σε διαφορετικό ύψος ο καθένας, τόσο άτακτα και άναρχα μέσα στο χώρο, που δεν ήξερες αν το συναίσθημα που δημιουργεί είναι σύγχυση ή γαλήνη. (εικ.8)
5. Ακουαρέλα σε χαρτί

Αυτός ήταν και ο σκοπός της, να μπλέξει αμφίρροπες απόψεις και να αναρωτηθεί ο κάθε θεατής θέτοντας ερωτήματα στον εαυτό του.  Ένα σκληρό υλικό μπορεί να αντιδράσει σαν αέρινο; Τα πουλιά με τι  να παρομοιάσει ο καθένας; Είναι ανάποδα γιατί είναι εγκλωβισμένα σ’ ένα καμβά και πεθαίνουν ή δίνει πνοή το ένα πάνω στο άλλο και παίρνουν φόρα να πετάξουν πάλι ψηλά(εικ.6) (εικ.7);

6. Λάδι σε καμβά
7. Λάδι σε καμβά



Όλα αυτά είναι ήδη εσωτερικά ερωτήματα του καλλιτέχνη που αναπτύσσει, απαντά ή και όχι κατά τη διάρκεια της πορείας του. Και κατά την άποψη και αυτά το αίσθημα και τέτοιου είδους ερωτήματα πρέπει να θέσει ο καθένας στους θεατές για να παρακινούν κι αυτοί με τη μεριά τους τη σκέψη τους.








8. Έκθεση πτυχιακής εργασίας




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου