Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Μανόλη Γιανναδάκη, καθηγητή χαρακτικής στη Σχολή Καλών Τεχνών, στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με τίτλο «Συνεκδοχή / Συσχέτιση / Συμβολή».
Η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης ΘεσσαλονίκηςΑρετή Λεοπούλου, γράφει μεταξύ άλλων για τα έργα του Μανόλη Γιανναδάκη:
«… Η επιλογή του Μανόλη Γιανναδάκη, μέσα από αυτή τη σειρά χαρακτικών, είναι διπλής στόχευσης: αφενός, με την τεχνική της επικόλλησης, «εισάγει» κάτι ξένο πάνω στην εγχάρακτη επιφάνεια, τυπώνει πολλαπλά, επιχειρεί σχεδιαστικές και χρωματικές εντάσεις. Αφετέρου, σταχυολογώντας σύμβολα και σχήματα που παραπέμπουν σε κοινωνικά μηνύματα, μας υπενθυμίζει ότι κάθε εποχή βρίσκει τρόπους να διατηρεί την επικοινωνία ζωντανή, να διαμορφώνει το δικό της αλφάβητο, να στοιχειοθετεί νέους κώδικες λόγου.
Το πιο σημαντικό από όλα, όμως, είναι το γεγονός ότι αυτή η επιλογή του Μ.Γ. φανερώνει μια στάση πολιτικής ανίχνευσης της πραγματικότητας. Συγκροτεί μια ερευνητική διαδικασία, που συντελείται ταυτόχρονα και τεχνικά και εννοιολογικά, καταδεικνύοντας μία οικουμενική αλήθεια: ότι όσο οι άνθρωποι επι-κοινωνούν, επι-βιώνουν.»
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης γράφει για την τελευταία του δουλειά:
«Με αφετηρία το τρίπτυχο των εννοιών Συνεκδοχή/Συσχέτιση/Συμβολή, δημιούργησα τα τελευταία χρόνια μια σειρά χαρακτικών έργων.
Τα σήματα/σύμβολα, που εμπλέκονται στη φιλοτέχνηση των έργων ενέχουν μια επικοινωνιακή δυναμική, καθώς είναι επιλεγμένα από την πλούσια παρακαταθήκη σχηματοποιημένων μορφών ποικίλων σημάνσεων. Αποτελούν δηλαδή ένα επικοινωνιακό συντακτικό της σύγχρονης πραγματικότητας διαμορφώνοντας ένα είδος αλφάβητου κατανόησης και συμπεριφοράς στην εποχή μας.
Η ενότητα που παρουσιάζεται στην έκθεση αυτή έχει ως άξονα τον κατακερματισμό και την ανασύνθεση του χώρου, άξονα που χαρακτηρίζει το ύφος των έργων μου από παλιά.
Από την άλλη μεριά όμως, τα έργα αυτά αποτελούν μια επαναξιολόγηση των νοημάτων των διαφόρων σημάτων/συμβόλων μέσα από την επιλογή και διευθέτηση κάποιων σημείων, από το σύνολο των σημάνσεων, ως συνεκδοχή εντός του πλαισίου ανάπτυξης των έργων.
Τα έργα της έκθεσης είναι χαρακτικά, μονότυπα, και μια εγκατάσταση- περιβάλλον με συμβολικό περιεχόμενο…»
Ο Μανόλης Γιανναδάκης με καταγωγή από το Βραχάσι Λασιθίου, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1954. Σπούδασε στη Σχολή Γραφικών Τεχνών του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ομίλου A.T.O. (Δοξιάδη), από το 1972 έως το 1975, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών, στο εργαστήριο Χαρακτικής του K. Γραμματόπουλου, από το 1975 έως το 1980 καθώς και στο εργαστήριο Τυπογραφίας και Tέχνης του Βιβλίου του Γ. Παπαδάκη όπου συνδύασε την προηγούμενη γνώση του από τη Σχολή Δοξιάδη με τις τεχνικές της Χαρακτικής και των εφαρμογών της από το 1979 έως το 1981. Από το 1986 έως το 1997 δίδαξε Σχέδιο στη Σχολή Καλών Τεχνών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης και από το 1997 διδάσκει Χαρακτική. Το 2011 εξελέγη Καθηγητής Χαρακτικής στο ίδιο τμήμα. Έχει στο ενεργητικό του πάνω από 20 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πάρα πολλές ομαδικές εκθέσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, σε σημαντικές διοργανώσεις ιδιωτικών γκαλερί, δημοτικών πολιτιστικών φορέων, ιδρυμάτων, καλλιτεχνικών ενώσεων, πινακοθηκών και μουσείων καθώς και σε διεθνείς Μπιεννάλε/Τριεννάλε Χαρακτικής. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, δημοτικές πινακοθήκες, σε πολιτιστικούς φορείς, μουσεία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου