Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Δέκα ερωτήσεις για τον Γιάννη Λασηθιωτάκη από τους Φλώρους Εικαστικούς


 Ο διάλογος είναι προαιρετικός και όχι υποχρεωτικός. Θεωρείς το έργο σου υποχρεωτική οδό της επικοινωνίας;


 Το έργο  έχει τη δική του ζωή,  ανεξάρτητα από τις δικές μου
επιθυμίες. τα έργα  μπορούν να είναιψυχαναστικά στην επικοινωνία τους
με το δέκτη, ερωτικά, βίαια,δύσκολα, δύστροπα, αδιάφορα...όπως είναι και
οι άνθρωποι.Είναι διαφορετικής τάξης η επικοινωνία στη ζωή μου με
τον κόσμο και άλλης τάξης η επικοινωνία του έργου.δεν ταυτίζονται αυτά
τα δυο,όσο κι αν οι διάφορες θεωρίες περί τέχνης προσπάθησαν κατά
καιρούς να  ταυτίσουν μεταφυσικά και <<μυθολογικά>> το έργο με τον
δημιουργό του. Εγώ δεν έχω κανένα λόγο σχετικά με  την επικοινωνία
του έργου και την ποιότητα αυτής της επικοινωνίας.



 2. Υποθέτουμε ότι από τα 100 έργα σου εκ θέτεις μόνο τα 2. Τί γίνεται με υπόλοιπα που δε βλέπουμε;
 Ο  καθένας  λειτουργεί διαφορετικά από τον άλλο.
δεν αναρωτιέμαι τι θα γίνουν τα υπόλοιπα έργα απλά δεν με ενδιέφεραν.
όπως συμβαίνει και στις ανθρώπινες σχέσεις, ευτυχώς η δυστυχώς κάνουμε
τις επιλογές μας και  είμαστε κι εμείς  αντικείμενο επιλογών φυσικά.
βέβαια πάντα σέβομαι και εκτιμώ ιδιαίτερα τα έργα που άφησα στην άκρη
γιατί χωρίς αυτά δεν θα είχα κάνει εκείνα που με ενδιέφεραν
περισσότερο.είναι πολύ χρήσιμα  κατά καιρούς ,όταν δεν έχουν
καταστραφεί-σβηστεί.μην ξεχνάμε πως όταν ζωγραφίζουμε π.χ σκοτώνουμε
πάρα πολλά έργα που προηγούνται και ίσως καμιά φορά να είναι και
καλύτερα από το τελικό. πρέπει να αποφασίζουμε  και πιστέψτε με αυτό
το κομμάτι είναι το πιο δύσκολο.
μένουν λοιπόν τα έργα που δεν βλέπουμε στο εργαστήριο και ίσως κάποτε
να τα δούμε όταν έρθει η ώρα. ωριμάζουν στη μοναξιά τους καρτερικά.


 3. Είναι "εν χρόνω" η εργασία ενός εικαστικού;
Είναι και <<εν χρόνω και εν χώρω>>. υπομονή κι επιμονήπάνωαπόόλα
χρειάζεται.


4.  Στο επόμενο έργο σου θα λάβεις υπόψη σου την παρουσία μου ή θα κλειστείς στον εαυτό σου;  Αν ναι με ποιόν τρόπο;
Ούτε θα την λάβω υπόψη μου ούτε θα κλειστώ στον εαυτό μου. απλά θα
περιμένω στο ραντεβού, κι ελπίζω να μη με στήσεις γιατί  θα πάω στο
επόμενο και  στο μεθεπόμενο δεν θα  απογοητευθώ.


 5 Ξορκίζει η τέχνη τους δαίμονες της σύγχρονης ζωής όπως:  ανεργία, φτώχια, επαγγελματική απαξίωση, τρομολαγνεία;
Η τέχνη που εκφράζει γνήσια συναισθήματα και απόψεις ζει με τους
δαίμονες, τρώει κι ερωτεύεται μαζί τους μέσα στη δυστυχία, την ευτυχίακαι το αίμα.
Η τέχνη που είναι διαφυγή από ότι συμβαίνει γύρω μας δεν με αφορά, παρόλο που τη σέβομαι και την παρακολουθώ όσο μπορώ.


 6. Θεωρείτε ότι μπορεί να αναπτυχθεί λειτουργική σχέση  μεταξύ τέχνης και πολιτικής;
 Μοναχά<<λειτουργική>>
7. Η τέχνη κατοικεί  στων "ιδεών την πόλη" του Καβάφη.
Και όχι μόνο.


 8. Ένα σχόλιο πάνω στη σχέση επιστήμης και τέχνης
Στην επιστήμηυπάρχουνκατάβάση το πείραμα, η απόδειξη,το θεώρημα,
είναιπράγματα που εμπεριέχονται στην τέχνημάλλον. ο Καντίνσκυ
ξεκινά  τις δικές του θεωρίες, κοντά στα μαθηματικά ,<<έστωυπάρχει
ένασημείο>>λέγει και αυτός. Τελικά  κάτιενώνειαυτά τα δυο και
κυρίωςη φαντασία και η έρευνα, είναιαδέλφια<<ανάδελφα>>.


 9. Η τέχνη την εποχή της τεχνικής αναπαραγωγικότητας. Η τέχνη είναι πλαστογράφος;
Και πλαστογράφος και ότι άλλο θέλετε.

 10. Γιατί κάνεις τέχνη;
Γιατί με ότικαταπιανόμουν  ήταν βαρετό και δεν τα κατάφερνα
καλύτερα νομίζω και γιατί μέσα από αυτήν μπορούσα να εξυπηρετήσω και
τις διάφορες φιλοδοξίες μου (που δεν είναι της παρούσης να
κατονομάσω). Έτσι ξεκίνησα αλλά στην πορεία άλλαξα πολλές φορές αυτή
τη σχέση χωρίς ποτέ να ζητήσω όμως διαζύγιο, δεν γνωρίζω εάν αυτή μου
το δώσει εν τέλει πριν το οριστικό.



1.     


.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου