LIZ DESCHENES
CHARLOTTE POSENENSKE
Πρόσκληση
LIZ DESCHENES / CHARLOTTE POSENENSKE
Εγκαίνια: Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου, 6-10μμ
Η κριτικός και επιμελήτρια Astrid Wege θα μιλήσει για το έργο των
δύο καλλιτεχνών το Σάββατο 29.9 πριν τα εγκαίνια
στις 7μμ ακριβώς
Διάρκεια έκθεσης: 29.9-12.12.12
LIZ DESCHENES CHARLOTTE POSENENSKE
Aμερικανίδα Γερμανίδα
γ.1966, Βοστώνη, Μασαχουσέτης γ.1930, Βισμπάντεν
Φωτογραφία χωρίς κάμερα Γλυπτική
Αλληλουχία Αλληλουχία
Επανάληψη Επανάληψη
Μοναδικό Πολλαπλό
Μονοχρωματικό Μονοχρωματικό
Συμμετοχικό Συμμετοχικό
Παράγεται έξω Εκτίθεται έξω
Συντακτικές ακολουθίες Συντακτικές ακολουθίες
Ματιέρα Τυποποίηση
Χειροποίητο Βιομηχανικό
Πολλαπλoί σχηματισμοί Πολλαπλoί σχηματισμοί
Specific objects; Specific objects;
Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την διπλή έκθεση Liz Deschenes / Charlotte Posenenske. Είναι η πρώτη φορά διεθνώς που έργα των δύο καλλιτεχνών παρουσιάζονται μαζί.
Η Deschenes (*1966) και η Posenenske (1930-1985) που χωρίζονται από το χρόνο και τη γεωγραφία, αναδιατυπώνουν ερωτήματα φόρμας, παραγωγής, διανομής, οντολογίας, κατανάλωσης, όρασης και διάταξης. Μέσα σε αυτόν τον αστερισμό, οι αντιθέσεις λειτουργούν ως σημεία τομής: μοναδικότητα σε αντίθεση με απεριόριστη αναπαραγωγή, ματιέρα σε αντίθεση με τεχνολογικά κατασκευασμένα αντικείμενα που αναφέρονται σε καταναλωτικά προιόντα, ευθραυστότητα σε αντίθεση με ανθεκτικότητα. Ο διάλογος οδηγεί σε στιγμές ανεμπόδιστης ταύτισης στην εξερεύνηση των δυνατοτήτων της αφαίρεσης, στην δημιουργία χώρου τόσο μέσα όσο και έξω από το έργο, στην συνεχή εμπλοκή με το συγκεκριμένο μέσο (φωτογραφία και γλυπτική, αντίστοιχα), που συνεχώς επεκτείνεται πέρα από αυτά.
Η Charlotte Posenenske, από τους λίγους καλλιτέχνες στη Γερμανία που ασχολήθηκαν μέ τον μινιμαλισμό στη δεκαετία του 1960, παρήγαγε γλυπτικές εικόνες, κυρίως μονόχρωμες επιφάνειες από χάλυβα και αλουμίνιο, ψεκασμένες με ανθεκτική μπογιά γιά εξωτερικό χώρο σε standard RAL χρώματα. Η κριτική της απέναντι στην εμπορευματοποίηση και η επανερμηνεία της, του ρόλου του καλλιτέχνη, αντηχούν μεχρι σήμερα ως ριζοσπαστικές τοποθετήσεις. Τα βιομηχανικά κατασκευασμένα Reliefs σχεδιάστηκαν ως συνδυασμός πολλαπλών πάνελ τα οποία μπορούν να παρουσιαστούν σε ατελείωτους συνδυασμούς και θέσεις: στο πάτωμα, στους τοίχους, ψηλά, χαμηλά, σε κλειστούς χώρους, κατά προτίμηση σε εξωτερικούς χώρους, σε μη-καλλιτεχνικά περιβάλλοντα. Η Posenenske περιορίζει μόνο ελαφρά την έκθεση των επιμέρους κομματιών ορίζοντας 3 προϋποθέσεις, προσθέτοντας έτσι μία ακόμα πτυχή στην σπονδυλότητα τους.
Οι αυτοαναφορικές εικόνες της Liz Deschenes είναι συστηματικές και ποιητικές εξερευνήσεις της γλώσσας και της μηχανικής της φωτογραφίας. Αντί να κλειδώνει τον χρόνο σε μόνιμες μορφές, οι χωρίς-κάμερα εικόνες της οδηγούν την κύρια σύνδεση αυτού του μέσου με το πραγματικό, στα στοιχειώδη συστατικά του. Εκθέτοντας ασπρόμαυρο φωτο-ευαίσθητο χαρτί στο νυχτερινό ουρανό, ή έγχρωμο χαρτί στο έντονο φως της ημέρας, παράγει ημι-ανακλαστικά πεδία με ιδιότητες καθρέφτη. Η Liz Deschenes ανταποκρίνεται στα κίτρινα, κόκκινα και μπλε, κυρτά διπλωμένα, κοίλα κεκλιμένα Reliefs της Posenenske με μια σειρά από ασημένια έργα γωνίας και γκρι γραφιτένιες ορθές γωνίες που κρέμονται από τους τοίχους της γκαλερί. Τα φωτογράμματα oρίζουν τα έργα γύρω τους, αντικατοπτρίζοντάς τα μέσα από την απόφαση της Deschenes να αναφερθεί στις τυποποιημένες διαστάσεις των αλουμινένιων έργων της Posenenske. Τα νέα φωτογράμματα, που κατασκευάστηκαν για αυτήν την έκθεση σε διαστάσεις Υ 100 cm και Π 50 cm, αντιστοιχούν άμεσα στα Reliefs: ένα double-take, όχι ακριβώς ένα είδωλο μία ακόμη πτυχή στον προβληματισμό της σχετικά με το πώς το αντικείμενο της τέχνης γίνεται η πραγματική ενσάρκωση του "αντικειμένου" της.
"Αλλά η ομορφιά των έργων της, διαψεύδει τη στυπτικότητα που αυτή η περιγραφή προτείνει". (φράση από την εισαγωγή του Brian Shollis σε συνέντευξη με την Liz Deschenes στο περιοδικό Art in America, Μάρτιος 2012)
H Liz Deschenes ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Πρόσφατες εκθέσεις της περιλαμβάνουν- Whitney Biennial 2012, Parcours στο Art Institute του Σικάγο (2012) που συν-σχεδίασε και συν-επιμελήθηκε με τον Florian Pumhösl. Ατομική έκθεση της έχει προγραμματιστεί στο Secession στη Βιέννη γιά τον Δεκέμβριο του 2012. Η δουλειά της βρίσκεται σε σημαντικές δημόσιες συλλογές όπως στο MoMA - Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Νέα Υόρκη, The Walker Art Center, Minneapolis, Minnesota, The Art Institute of Chicago, Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, Ουάσιγκτον, το Metropolitan Museum of Art, Νέα Υόρκη, Corcoran Museum of Art, Washington DC, Whitney Museum of American Art, Νέα Υόρκη, CCS Bard Hessel Μουσείο, Annondale-on-Hudson, Νέα Υόρκη. Διδάσκει στο Bennington College, Bennigton, Vermont και στο Columbia Univeristy, Νέα Υόρκη.
Η απογοήτευση της Charlotte Posenenske με τον κόσμο της τέχνης την ώθησε στην απόφαση να σταματήσει να κάνει τέχνη και να αφιερωθεί στη μελέτη της κοινωνιολογίας. Όπως έγραψε στο μανιφέστο της, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Art International το 1968: «Είναι δύσκολο για μένα να συμβιβαστώ με το γεγονός ότι η τέχνη δεν μπορεί να συμβάλλει στην επίλυση επειγόντων κοινωνικών προβλημάτων". Η δουλειά της ξανα-ανακαλύφθηκε την δεκαετία του 00 με μια ατομική έκθεση στην Galerie im Taxispalais Ίνσμπρουκ (2005) σε επιμέλεια της Astrid Wege, καθώς και σε μια παρουσίαση την ίδια χρονιά στον εκθεσιακό χώρο του Wolfgang Tillmans Between Bridges στο Λονδίνο (εγκατάσταση από τον Κωνσταντίνο Αδαμόπουλο). Είχε συμπεριληφθεί στην Documenta 12 στο Kassel και στην φετινή Μπιενάλε του Sao Paulo. Έργα της βρίσκονται σε σημαντικές συλλογές, μεταξύ άλλων στο Centre Pompidou, Παρίσι, Tate Modern, Λονδίνο, The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη, Museum of Contemporary Art, Σικάγο, Daimler Chrysler, Βερολίνο.
H Astrid Wege είναι επιμελήτρια και κριτικός. Τα άρθρα, οι εκθέσεις και οι εκδόσεις της αναλύουν την τέχνη ως μορφή πολιτισμικής κριτικής, είτε σε σχέση με το φεμινισμό με το project της «Oh boy, it’s a girl!" (1994), με το φύλο και την επιστήμη στο "Sex - Vom Wissen und Wünschens" (2001-2002) ή με τον χρόνο και την αξία στο "Ökonomien der Zeit" (2002-2003). Μεταξύ του 1995 και του 1999 ήταν συντάκτρια του Texte zur Kunst. Μεταξύ του 2003 και του 2006 ήταν αναπληρώτρια διευθύντρια της Galerie im Taxispalais, Ίνσμπρουκ, και, μεταξύ άλλων, επιμελήτρια της πρώτης ολοκληρωμένης αναδρομικής της Charlotte Posenenske. Εκθέσεις και προγράμματα έκτοτε περιλαμβάνουν "Resonances, or How One Reality can be Understood Through Another" σε συνεργασία με την Jan van Eyck Academy, Μάαστριχτ, Ολλανδία (2006/07), "Jeanne Faust", Galerie Museum Bozen, "Transforming Memory. The Politics of Images"(2007) σto Cacak, Σερβία", Μoirés. Andreas Fogarasi, Katya Sander, Urtica” στο Lüneburg (2008). Από το 2007 είναι διευθύντρια προγραμματισμού της European Kunsthalle, Κολωνία, επικεφαλής της συνεχιζόμενης συνεργασίας της Kunsthalle με το Ludlow 38/Goethe Institute, Νέα Υόρκη. Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Ruhr, Bochum και το Πανεπιστήμιο της Κολωνίας.
Για περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες παρακαλώ επικοινωνήστε με την Έλενα Παπαδοπούλου, τον Ανδρέα Μελά ή τον ‘Ιων Γρεβενίτη στο gallery@melaspapadopoulos. com ή στο +30 210 3251 881.
Η γκαλερί βρίσκεται στην οδό Επικούρου 26, στην περιοχή του Ψυρρή. Οι ώρες λειτουργίας είναι Τετάρτη έως Παρασκευή 12-6μμ, Σάββατο 12-4μμ ή με ραντεβού.
--
Andreas
Melas
&
Helena
Papadopoulos
Epikourou 26 & Korinis 4
10553 Athens
t +30 210 3251 881
Upcoming:
Liz Deschenes and Charlotte Posenenske
29.09-12.12.12
opening 29 September, 8-10pm
Astrid Wege talk on the two artists
7pm sharp
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου