Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

Όχήματα που επικοινωνούν μεταξύ τους για να αποφύγουν τις συγκρούσεις.




Οχήματα που επικοινωνούν... μεταξύ τους και, στη συνέχεια, μπορούν να προειδοποιούν τους οδηγούς τους για ενδεχόμενους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν στο δρόμο θα δοκιμαστούν στο Ann Arbor του Michigan, τους επόμενους δώδεκα μήνες. Πρόκειται για ένα «πείραμα» που έχει ως στόχο να βοηθήσει στο να διαπιστωθεί αν η τεχνολογία αυτή, που ονομάζεται V2V, και φαίνεται άκρως υποσχόμενη πρέπει να γίνει υποχρεωτική για τα οχήματα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους τα επόμενα χρόνια.


Το project περιλαμβάνει περίπου 3.000 οχήματα και εκτελείται σε συνεργασία του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ με το Πανεπιστήμιο του Michigan δοκιμάζοντας τη σχετική τεχνολογία σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Η ικανότητα των οχημάτων να παρακολουθούν τα «ίχνη» των υπόλοιπων που βρίσκονται στο δρόμο, καθώς και να προειδοποιούν τον οδηγό τους, για το αν, για παράδειγμα, ένα άλλο όχημα μπροστά τους φρενάρει ή παρεκκλίνει από την πορεία του χωρίς προειδοποίηση, μπορεί να εξαλείψει ή να περιορίσει τη σοβαρότητα τεσσάρων από τα πέντε ατυχήματα που συμβαίνουν, σύμφωνα με μελέτη από το National Highway Traffic Safety Administration των ΗΠΑ.
Οκτώ αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των General motors, Ford Motor και Honda Motor, έχουν προμηθεύσει τα 2.800 οχήματα που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές του «πειράματος» που είναι το μεγαλύτερο που έχει πραγματοποιηθεί στο είδος του. Στα οχήματα συμπεριλαμβάνονται αυτοκίνητα, φορτηγά καθώς και λεωφορεία, που θα κυκλοφορούν στους δρόμους του Ann Arbor, μίας πόλης στο Michigan με πληθυσμό 115.000 κατοίκων και έκταση 72 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Τα περισσότερα από τα οχήματα της δοκιμής διαθέτουν ειδική συσκευή που εκπέμπει ένα ασύρματο σήμα, ώστε να μπορούν να επικοινωνούν με τα υπόλοιπα συμβατά, ενώ ένα οπτικό ή ηχητικό μήνυμα μπορεί να ειδοποιήσει τους οδηγούς για πιθανό τρακάρισμα.

Τα οχήματα πρέπει, επίσης, να είναι σε θέση να επικοινωνούν με συσκευές που είναι τοποθετημένες στους δρόμους σε 29 διαφορετικά σημεία της πόλης. Έτσι, δυνητικά, μπορούν να κάνουν τις δικές τους παρεμβάσεις στην κυκλοφορία, αλλάζοντας, για παράδειγμα, ένα φωτεινό σηματοδότη σε πράσινο, αν αυτό είναι ασφαλές.
Οι ρυθμιστικές αρχές, πάντως, σημειώνουν ότι δε θα λάβουν καμία απόφαση σχετικά με την τεχνολογία αυτή και το αν θα πρέπει να «υιοθετηθεί» στο σύνολο των οχημάτων μέχρι το 2013, ενώ το δοκιμαστικό project που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Ann Arbor θα κοστίσει περί τα 25 εκατ. δολάρια.
Πηγή: Huffington Pos&Digitallife.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου