Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή - Άννα Καμπουρίδου

Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή 1

Περιγραφή

Έργου Τίτλος : Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή 
Διαστάσεις : 37cm πλάτος 3m ύψος 
Υλικά : 4400 ξυλάκια (δύο μεγεθών), ξυλόκολλα, πετονιά


Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή, προσχέδιο

Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή, μακέτα με μακαρόνια 1
Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή, μακέτα με μακαρόνια 2
Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή 2
Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή 3
Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή 4


Διαδικασία 


Έχοντας ως κεντρικό άξονα την κρεμασμένη (απο το ταβάνι) πετονιά, τοποθετήθηκαν τα ξυλάκια, μη έχοντας κάποια συγκεκριμένη φορά. Έτσι δημιουργήθηκα πυκνώσεις – αραιώσεις και στο τέλος οι εξοχές απο τα ξυλάκια βάφτηκαν με μαύρο χρώμα. Η πετονία είχε δεθεί απο το ταβάνι με γάτζο (πλαστικό) και στο πάτωμα είχε δεθεί γύρω απο μία πέτρα για να υπάρχει η δυνατότητα αυξομείωσής της. Κατά την εξέλιξη του έργου, η λανθασμένη επιλογή του πλαστικού γάτζου όπως και η μετακίνηση της πέτρας, είχαν σαν αποτέλεσμα την υπερβολική μετατόπιση βάρους στην πετονιά και τέλος την κατάρρευση του έργου μετά την ολοκλήρωσή του.

Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή 6

Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή 5



Θεωρία Των Χορδών


Η θεωρία χορδών προτείνει ότι οι θεμελιώδεις δομικοί λίθοι του σύμπαντος δεν είναι σημειακά
σωματίδια, αλλά μονοδιάστατες χορδές. Αυτά που αντιλαμβανόμαστε ως σωματίδια είναι στην
πραγματικότητα δονήσεις βρόχων από χορδές, η καθεμία με τη δική της χαρακτηριστική
συχνότητα.Η θεωρία χορδών αποτέλεσε αρχικά μία προσπάθεια να περιγραφούν οι
αλληλεπιδράσεις μεταξύ σωματιδίων όπως τα πρωτόνια. Από τότε έχει εξελιχθεί σε κάτι πολύ πιο
φιλόδοξο: μία προσέγγιση της κατασκευής μίας πλήρους και ενοποιημένης θεωρίας όλων των
θεμελιωδών σωματιδίων και δυνάμεων.Προηγούμενες προσπάθειες για ενοποίηση της φυσικής
αντιμετώπισαν προβλήματα στην ενσωμάτωση της βαρύτητας. Η θεωρία χορδών όχι μόνο
περιλαμβάνει τη βαρύτητα, αλλά την απαιτεί. Η θεωρία χορδών απαιτεί έξι ή και επτά διαστάσεις
του χώρου και παρέχει τρόπους συσχετισμού των μεγάλων επιπλέον διαστάσεων με τις μικρότερες.
Η μελέτη της θεωρίας χορδών οδήγησε και στην ιδέα της υπερσυμμετρίας, η οποία διπλασιάζει τον
αριθμό των στοιχειωδών σωματιδίων.Όσοι φυσικοί ασχολούνται με την θεωρία των χορδών
αισιοδοξούν ότι θα κάνει τελικά προβλέψεις που θα μπορούν να ελεγχθούν πειραματικά. Η θεωρία
των χορδών έχει ήδη επηρεάσει τα μαθηματικά, την κοσμολογία (δηλαδή τη μελέτη του
σύμπαντος) και τον τρόπο που ερμηνεύονται τα πειράματα στη σωματιδιακή φυσική, προτείνοντας
νέες προσεγγίσεις και δυνατότητες εξερεύνησης.
John H. Schwarz, California Institute of Technology
τεύχος 94/2007
(πηγή : http://www.physics.ntua.gr/POPPHYS/60/string_theory.html)

Ένα απο τα βασικά θέματα που προσπάθησε να αγγίξει το έργο ήταν οι θεωρία των χορδών.
Οι θεμελιώδεις δομικοί λίθοι του σύμπαντος είναι μονοδιάστατες χορδές;
Ένα θεμελιώδες μορφολογικό στοιχείο για την τέχνη, η γραμμή, είναι και για τη ζωή;

(Σε αυτό το σημείο, καλό θα ήταν να διευκρινησθεί πως σκοπός του έργου είναι η δημιουργία
ερωτημάτων και στοχασμού και όχι έτοιμων απαντήσεων. Για αυτό το λόγο έγινε και πολύ σύντομη
αναφορά στον επιστημονικό λόγο γύρω απο τη θεωρία.)

Κάποιοι απο τους στόχους του έργου ήταν να αναδείξει το μεγαλείο της Γραμμής, πόσο επιβλητική
μπορεί να γίνει, η σχέση επιστήμης – τέχνης – φύσης. Όλα αυτά για να καταλήξει σε μια σκέψη
ενοποίησης μιας θεωρίας της επιστήμης, ενός έργου τέχνης που και τα δύο συνομιλούν με και για τη φύση.
Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή 7
Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή, προσχέδιο με μακαρόνια 3


Η Φωλιά Του Κούκου

Παρατηρώντας την Τέχνη, πάντα θα εντοπίσουμε κομμάτια της φύσης μέσα σε αυτή και το
αντίστροφο. Κατα αυτή τη λογική ένα έργο τέχνης μπορεί να θυμίζει μια φωλιά πουλιών, καλαμιές,
στάχια ή ρίζες φυτού.
Μετά την κατάρευση του έργου 'Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή' τα κομμάτια του έργου
μετασχηματίστηκαν στην εγκατάσταση 'Η Φωλιά Του Κούκου'.
Φωτογραφία απο το διαδίκτυο


Άννα Καμπουρίδου, Η φωλιά του Κούκου 1

Άννα Καμπουρίδου, Η φωλιά του Κούκου 2

Άννα Καμπουρίδου, φωτογραφία, Δισπηλιό Καστοριάς

Άννα Καμπουρίδου, φωτογραφία, Ρίζες

Άννα Καμπουρίδου, Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή 8

Αντί Βιβλιογραφίας

Σημαντική πηγή έμπνευσης ήταν οι καλλιτέχνες Paul Klee και Daniel Lyman.
Επίσης μεγάλο μέρος στηρίχθηκε στο βιβλίο 'Για τη μοντέρνα τέχνη' του Paul Klee, Εκδόσεις
Κάλβος, Αθήνα.

Αντί βιβλιογραφίας θα παραθέσω κάποια κομμάτια μέσα απο το βιβλίο.

Herbert Read:
'Η προσπάθεια να εξηγήσει κανείς την τέχνη είναι συχνά μια προσπάθεια να βρεί λέξεις για
ανώνυμες διαδικασίες, για πράξεις που αλλιώς περιορίζονται σε ενστικώδεις χειρονομίες.'

'Ο καλλιτέχνης πρέπει να διεισδύει στις πηγές της ζωικής δύναμης – και μόνο τότε θα έχει την
απαιτούμενη ενέργεια κι ελευθερία για να δημιουργήσει, με τα κατάλληλα τεχνικά μέσα, ένα
ζωτικό έργο τέχνης.'

Paul Klee:
'Δεν είναι εύκολο να σχηματίσει κανείς μια αντίληψη για ένα όλο κατασκευασμένο από μέρη που
ανήκουν σε διαφορετικές διαστάσεις. Κι όχι μόνον η φύση, αλλά κι η τέχνη, το μετουσιωμένο
είδωλό της, είναι ένα τέτοιο όλο.'

'Η δημιουργία ενός έργου τέχνης συνοδευται αναγκαία απο παραμόρφωση της φυσικής
(αποτέλεσμα του γεγονότος οτι μπαίνουμε στις ειδικές διαστάσεις της εικονογραφικής τέχνης).
Γιατί εκεί ξαναγεννιέται η φύση.'

'Πάει ακόμα πιο πέρα!
Λέει μέσα του, καθώς στοχάζεται για τη ζωή ολόγυρά του: ο κόσμος αυτός είχε κάποτε
διαφορετική όψη και στο μέλλον θα έχει πάλιδιαφορετική όψη.
Έπειτα, φτερουγίζοντας προς το άπειρο, σκέφτεται: είναι πολύ πιθανό πως σ'άλλα αστέρια, η
δημιουργία παρήγαγε ολότελα διαφορετικό αποτέλεσμα.'

Project: Οι Γραμμές μέσα στη Γραμμή
Μάθημα: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ – ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ι
Διδάσκων: 
Φίλιππος Καλαμάρας


annakab@hotmail.com



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου