Σάββατο 4 Ιουλίου 2015

Πτυχιακή Εργασία Βάσως Κωνσταντινοπούλου “Το Εγώ δεν είναι κυρίαρχο στο ίδιο του το σπίτι”- (s.freud)







Οι έντονοι ρυθμοί της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου αναμφίβολα επηρεάζουν την ψυχολογική υπόσταση του εγώ.
Τα τελευταία χρόνια, που είναι ολοένα και πιο απαιτητικά, ενώ παράλληλα είναι τόσο αβέβαια,μεγιστοποιούν την ανθρώπινη ευαισθησία, βοηθούν στην ανάπτυξη πολλαπλών ψυχικών διαταραχών και οδηγούν τον άνθρωπο στην αποξένωση του εγώ.
Πως είναι δυνατόν μεμονωμένα στοιχεία, κάποια ίσως σημαντικά, κάποια ίσως όχι τόσο, να μεγεθύνονται σε τέτοιο βαθμό, που να φτάνουν στο σημείο να στοιχειώνουν τον άνθρωπο και να τονώνουν τον ψυχικό πόνο του εγώ;
Και όμως αποτελεί πραγματικότητα. Η ανθρώπινη ψυχή υφίσταται τη φθορά που της προκαλούν είτε η ένταση της ζωής είτε ο φόβος για την αντιμετώπισή της.
Αυτή τη συναισθηματική φθορά του εγώ και το αυξημένο συναισθηματικό βάρος , θέλησα να αποδώσω μέσω της σκιάς, αφού είναι κοινά αποδεκτό πως στο μυαλό ενός ανθρώπου η σκιά είναι συνδεδεμένη ως φόβος, αγωνία και γενικά ως κάτι κακό.
Σχεδόν έχουμε διδαχθεί να φοβόμαστε τη σκιερή πλευρά της ζωής και τη σκιερή πλευρά του εαυτού μας. Συνήθως όλοι προσπαθούν να αγνοήσουν ή να απωθήσουν αυτήν την πλευρά, όμως η δυσάρεστη αλήθεια είναι πως κάθε φορά που τρέπεται κανείς σε φυγή μπροστά στις προσωπικές σκιές του εγώ, απλώς επιτείνει τη δύναμή τους.
Είναι γεγονός πως ο καθένας φοβάται αυτό που θα ανακαλύψει αν κοιτάξει μες στον εαυτό του και έτσι προτιμά να ανακυκλώνεται συναισθηματικά παρά να αντιμετωπίσει τις σκοτεινές πτυχές του εγώ.
Εντούτοις,ένας τρόπος να αντιμετωπιστεί ο φόβος που κρατά δέσμιους τους ανθρώπους,είναι η δύναμη που φέρνει το φως.
Αυτό καλείται να κάνει ο καθένας.....
Να έρθει αντιμέτωπος με το ίδιο του το εγώ.
“Ο καθρέφτης με τη συγκλονιστική του αποτύπωση, καθιστά τον άνθρωπο κέντρο του σύμπαντος...Εμπρός στο φάσμα του εαυτού του απέναντι στο φροϋδικό «υπερεγώ», υπερτροφικό και καθολικό δεν μπορεί να σταθεί τίποτα άλλο”
Έχει έρθει πια η στιγμή να αναζητήσει τον εαυτό του μέσω της αντανάκλασης και με την ελπίδα και την καθαρότητα που προσφέρει το φως.
Εξάλλου αν δεν χάσει κανείς τον εαυτό του δεν θα μπει στην διαδικασία να τον αναζητήσει και ίσως να ανακαλύψει μια διαφορετική εσωτερική αλήθεια του εγώ.
Και θεωρώ πως πρέπει να γίνει αντιληπτό πως ο τρόπος που σε αντιμετωπίζει η ζωή είναι ένας ανελέητος καθρέφτης του τρόπου που εσύ αντιμετωπίζεις τη ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου