cherry bay arabian mare trotting
ΤΜΗΜΑ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΑΛΟΓΑ
ΠΑΝΤΟΥ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ
ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
: ΚΟΝΤΟΣΦΥΡΗΣ, ΖΩΓΡΑΦΟΣ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΕΣ
: ΚΟΝΤΟΣΦΥΡΗΣ, ΖΩΓΡΑΦΟΣ,
ΑΝΔΡΕΟΥ
ΔΗΜΟΓΛΟΥ
ΜΑΡΙΑ
105
ΕΞΑΜΗΝΟ
10
Περίληψη κειμένου
Με λένε Δήμογλου Μαρία, γεννήθηκα
στη Θεσσαλονίκη στις 15 Αυγούστου του 1992. Το 2007 ήμουν 15 ετών όταν πέρασα
ως ταλέντο στην Καλών Τεχνών Φλώρινας. Πήρα τρία χρόνια αναστολή σπουδών για να
πάω στο λύκειο. Το 2010 άρχισα κανονικά την φοίτηση στη Σχολή.
Τα
άλογα φρόντισα να τα γνωρίσω από κοντά να τα παρατηρήσω να τα αγγίξω να ζήσω
όσο γίνεται περισσότερο μαζί τους. Όσο τα γνώριζα τόσο τα θαύμαζα περισσότερο,
για το πείσμα, την υπερηφάνεια, την ομορφιά τους, αλλά ακόμα γιατί το άλογο
μοιάζει πολύ με τον άνθρωπο, είναι έξυπνο, μπορεί να καταλάβει τα πάντα, είναι
πρόθυμο να βοηθήσει τον άνθρωπο (όπως
και ο άνθρωπος βοηθάει το άλογο ). Έχει και αυτό τις κακές στιγμές του και την
δικιά του βούληση.
Μιλώντας
με ανθρώπους που εκτρέφουν άλογα έμαθα πολλά για το χαρακτήρα τους. Ο κύριος
Ιπποκράτης (ιδιοκτήτης του ιππικού ομίλου "Μέγας Αλέξανδρος" που
εδρεύει στην Νέα Τρίγλια Χαλκιδικής) μεταξύ άλλων μου είπε: << Το άλογο πρέπει
να το σέβεσαι για να σε σεβαστεί, να είσαι χαλαρή όταν το πλησιάζεις για να μην
αναστατωθεί, αν το φοβάσαι το καταλαβαίνει και αντιδρά, αν το εμπιστευθείς σε
εμπιστεύεται, γενικά πρέπει να κτήσεις μια σχέση που βασίζεται στον
αλληλοσεβασμό για να περνάτε και οι δύο καλά, ένα άλογο δεν ξεχνάει ποτέ ούτε
τις καλές εμπειρίες ούτε τις άσχημες >>.
Όταν
αποφάσισα ότι το θέμα μου θα είναι το άλογο, θέλησα να δώσω στον θεατή να
καταλάβει την αγάπη που νιώθω για αυτά. Ζωγραφίζω τα άλογα όπως εγώ τα γνώρισα,
οικόσιτα, περιποιημένα, καθαρά, υγιή, με χαλινάρια και σέλες, ελεύθερα μέσα σε
περιφραγμένο χώρο και λιβάδια, άλογα που έχουν ιδιοκτήτες, αλλά πάντα με
ελεύθερο πνεύμα, με χαρακτήρα, με περηφάνια, με πείσμα αλλά ευχαριστημένα και
προστατευμένα. Αλλά και άλογα τις φαντασίας μου.
Κάθε στιγμή τα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι αρνητικά. Τα Μ.Μ.Ε. προσπαθούν να
μας περάσουν μια μιζέρια, ότι όλα γύρο μας είναι μαύρα πουθενά δεν υπάρχει
ελπίδα. Μέσα σε αυτή την κατάσταση που βιώνουμε η μόνη διέξοδος είναι η
φαντασία. Ζωγραφίζοντας τα άλογα τα συναισθήματα μου βγαίνουν στα μάτια τους,
άλογα με βλέμμα χαρούμενο, καθαρό, προβληματισμένο, με τσαχπινιά, άλογα που στα
μάτια τους βλέπεις έναν κόσμο ονειρικό, παραμυθένιο και όμορφο. Σκοπός μου
είναι με τα έργα μου να κάνω τον θεατή να ξεχάσει την καθημερινότητα του έστω
για λίγο και να πιστέψει στην ελπίδα, στο παραμύθι, στο όνειρο. Γιατί έτσι
είμαι εγώ, αισιόδοξη, ρομαντική ,πεισματάρα και αληθινή.
Τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι : ακρυλικά σε μουσαμά
βαμβακερό και λινό.
Πηγές έμπνευσης: κλασσική μουσική, ο Τζορτζ Σταμπς , ταινίες
κ.α.
Melanthi
chestnut & black in forest
Great Adam
Maiko
unicorns in heaven
Rina
Scheherazade
Snow White
those eyes are hiding a labyrinth
unicorn 5x5
light grey straight egyptian
Lipizzaner dancer
Masahiro
Michel
palomino quarter stallion
Rina,Gypsy and Jacobs
Sweet Chestnut
Greek mare
horse from fairytale (Regalo de la Isla)
horse in dark
horse skeleton
I'll be the winner -dark bay thoroughbred filly
Kerasia(cherry beauty)
racing horses
black white paint filly
Cinnabar
Cremoulis (albino colt)
dream on an Earthly night
tears for Japan
wild stallion
Eric
Kaori
Morgan Stallion
Mulan (straight egyptian arabian filly)
splashed white overo
I'm coming to you
Spirit the wild stallion
5x5 paintings
albino foal
Alchemist (Marwari stallion)
Arrietty
Black Beauty
black straight egyptian arabian
πλήρες κείμενο
Βιογραφικό
Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη στις
15 Αυγούστου του 1992. Το 2007 ήμουν 15 ετών όταν πέρασα ως ταλέντο στην Καλών
Τεχνών Φλώρινας. Πήρα τρία χρόνια αναστολή σπουδών για να πάω στο λύκειο. Το
2010 άρχισα κανονικά την φοίτηση στη Σχολή.
Το θέμα:
Πολλές
φορές με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μου τέθηκε η ερώτηση γιατί επέλεξα να
ζωγραφίσω άλογα για την πτυχιακή μου. Και να που ήρθε η ώρα να απαντήσω. Όπως
σε όλα τα παιδιά έτσι και σε μένα άρεσαν τα ζώα. Έτσι ζωγράφιζα διάφορα ζωάκια.
Γατάκια – σκυλάκια – λύκους – λιοντάρια – πουλιά – άλογα. Στην πρώτη γυμνασίου
ήθελα να κάνω περισσότερη εξάσκηση στα άλογα. Και τότε κάποιοι συμμαθητές μου
άρχισαν να ασκούν πολύ άγρια ψυχολογική βία εναντίων μου. Το άλογο, που
αγαπούσα τόσο πολύ είχε μετατραπεί σε απόλυτο εφιάλτη. Προσπάθησα να σταματήσω
αυτή την κατάσταση μόνη στην αρχή ζητώντας βοήθεια από τους καθηγητές μου αλλά
μόνη δεν τα κατάφερα και οι καθηγητές μου ήταν τέλειος αδιάφοροι. Στους γονείς
μου δεν μίλησα. Ώσπου κάποιος συμμαθητής που έβλεπε τη γινόταν αποφάσισε να το
πει αυτός στην μάνα μου. Το θέμα τελείωσε σε μια μέρα. Όταν ρώτησε τον
γυμνασιάρχη γιατί επέτρεπε να συμβαίνει αυτό αφού το γνώριζε η απάντηση ήταν
<< δεν είμαι εδώ για να μαλώνω τα ξένα παιδιά >>. Στη διάρκεια
αυτού του εφιάλτη σκέφτηκα πολύ σοβαρά να σταματήσω. Να μην ζωγραφίσω ποτέ ξανά
άλογα, εξάλλου δύο πράγματα θα μπορούσα να κάνω ή να σταματήσω ή να πατήσω γερά
στα πόδια μου και να συνεχίσω να μην κάνω το χατίρι κάποιων ανόητων παιδιών. Κάπου
διάβασα ότι τα άλογα που ζουν σε καιρό ειρήνης όταν πέσουν τους παίρνει αρκετό
χρόνο να ξανασηκωθούν ενώ, τα άλογα του πολέμου ξανασηκώνονται αμέσως και συνεχίζουν. Έτσι συνέχισα.
Στη σχολή αποφάσισα να ξορκίσω το φάντασμα που
κουβαλούσα μέσα μου ζωγραφίζοντας για τη πτυχιακή μου αυτό για το οποίο πόνεσα,
πικράθηκα, θύμωσα και υπέφερα τόσα αλλά που ποτέ δεν σταμάτησα να αγαπάω. Τα
άλογα φρόντισα να τα γνωρίσω από κοντά να τα παρατηρήσω να τα αγγίξω να ζήσω
όσο γίνεται περισσότερο μαζί τους. Όσο τα γνώριζα τόσο τα θαύμαζα περισσότερο, για
το πείσμα, την υπερηφάνεια, την ομορφιά τους, αλλά ακόμα γιατί το άλογο μοιάζει
πολύ με τον άνθρωπο, είναι έξυπνο, μπορεί να καταλάβει τα πάντα, είναι πρόθυμο
να βοηθήσει τον άνθρωπο ( όπως και ο άνθρωπος βοηθάει το άλογο ). Έχει και αυτό
τις κακές στιγμές του και την δικιά του βούληση, αν κάποια στιγμή δεν θέλει τον
άνθρωπο να το ιππεύσει ( όσο καλό χαρακτήρα και να έχει το άλογο ) θα τον ρίξει
κάτω, όμως την επόμενη μέρα όλα θα είναι μια χαρά σαν δυο πραγματικοί φίλοι.
Μιλώντας με ανθρώπους που εκτρέφουν άλογα έμαθα πολλά για το χαρακτήρα τους. Ο
κύριος Ιπποκράτης (ιδιοκτήτης του ιππικού ομίλου "Μέγας Αλέξανδρος" που
εδρεύει στην Νέα Τρίγλια Χαλκιδικής) που επί πολλά χρόνια έχει σχολή ιππασίας
και εκπαιδεύει άλογα για αγώνες και αθλήματα, ενώ παράλληλα είναι και κριτής
αγώνων μεταξύ άλλων μου είπε: << Το άλογο πρέπει να το σέβεσαι για να σε
σεβαστεί, να είσαι χαλαρή όταν το πλησιάζεις για να μην αναστατωθεί, αν το
φοβάσαι το καταλαβαίνει και αντιδρά, αν το εμπιστευθείς σε εμπιστεύεται, γενικά
πρέπει να κτήσεις μια σχέση που βασίζεται στον αλληλοσεβασμό για να περνάτε και
οι δύο καλά, ένα άλογο δεν ξεχνάει ποτέ ούτε τις καλές εμπειρίες ούτε τις
άσχημες >>.
Όταν
αποφάσισα ότι το θέμα μου θα είναι το άλογο, θέλησα να δώσω στον θεατή να
καταλάβει την αγάπη που νιώθω για αυτά. Ζωγραφίζω τα άλογα όπως εγώ τα γνώρισα,
οικόσιτα, περιποιημένα, καθαρά, υγιή, με χαλινάρια και σέλες, ελεύθερα μέσα σε
περιφραγμένο χώρο και λιβάδια, άλογα που έχουν ιδιοκτήτες, αλλά πάντα με
ελεύθερο πνεύμα, με χαρακτήρα, με περηφάνια, με πείσμα αλλά ευχαριστημένα και
προστατευμένα. Αλλά και άλογα τις φαντασίας μου.
Κάθε στιγμή τα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι αρνητικά. Τα Μ.Μ.Ε. προσπαθούν να μας
περάσουν μια μιζέρια, ότι όλα γύρο μας είναι μαύρα πουθενά δεν υπάρχει ελπίδα.
Μέσα σε αυτή την κατάσταση που βιώνουμε η μόνη διέξοδος είναι η φαντασία. Ζωγραφίζοντας
τα άλογα τα συναισθήματα μου βγαίνουν στα μάτια τους, άλογα με βλέμμα
χαρούμενο, καθαρό, προβληματισμένο, με τσαχπινιά, άλογα που στα μάτια τους
βλέπεις έναν κόσμο ονειρικό, παραμυθένιο και όμορφο. Σκοπός μου είναι με τα
έργα μου να κάνω τον θεατή να ξεχάσει την καθημερινότητα του έστω για λίγο και
να πιστέψει στην ελπίδα στο παραμύθι στο όνειρο. Γιατί έτσι είμαι εγώ. αισιόδοξη,
ρομαντική και αληθινή.
Τα
υλικά που χρησιμοποιώ είναι : Ακρυλικά σε μουσαμά βαμβακερό και λινό.
Μέχρι το 1930 το
άλογο ήταν μέρος της καθημερινής ζωής. Μέχρι τότε η παρουσία του ήταν συνεχή,
οικεία τόσο στο αστικό όσο και στο αγροτικό τοπίο. Σήμερα το άλογο απασχολεί
τον άνθρωπο μόνο κατά τον ελεύθερο χρόνο του. Ανήκει πια στη σφαίρα των σπορ
και της ψυχαγωγίας. Ο Καρλ Γ. Γιούνγκ, ένας από τους πατέρες της ψυχανάλυσης περιέλαβε
το άλογο ανάμεσα στις πιο σημαντικές αρχέτυπες εικόνες της ανθρώπινης ψυχής. Ο
Ιταλός μεσαιωνολόγος Φράνκο Καρντίνι, στο βιβλίο του << Στις ρίζες του
μεσαιωνικού ιππικού >> εξετάζει το άλογο ως μυθικό – Θρησκευτικό σύμβολο
των πολιτισμών που συνέβαλαν στη δημιουργία του πολιτισμού του Δυτικού
Μεσαίωνα. Το άλογο αποτελεί μέρος του ασυνείδητου, της ιστορικής μνήμης και της
φαντασίας μας. Μέχρι και σήμερα, στην εποχή της τεχνολογίας δεν έπαψε να ασκεί
ισχυρή γοητεία σε πολλούς. Σε άγρια κατάσταση τα άλογα συνήθως δε ζουν μόνα
τους στη φύση ζουν σε ομάδες ή κοπάδια που έχουν μεταξύ τους έναν ηθικό κώδικα
συμπεριφοράς αλλά και κανόνες. Σε γενικές γραμμές ο κοινωνικός πυρήνας που ζουν
τα άγρια άλογα είναι το κοπάδι. Ένα κοπάδι αποτελείται από τον επιβήτορα, τις
φοράδες και τα πουλάρια μέχρι δυο ετών. Αρχηγός της ομάδας είναι ο επιβήτορας,
όμως πάντα υπάρχει μια φοράδα με δυνατό χαρακτήρα που επιβάλετε στις υπόλοιπες.
Η δουλεία του αρχηγού είναι να καθοδηγεί και να προστατεύει την ομάδα. Τα άλογα
είναι κοινωνικά ζώα, όσο σε άγρια κατάσταση όσο και σε οικιακό περιβάλλον
αναζητούν τη συντροφιά. Το άλογο διαθέτει πολλή ανεπτυγμένες αισθήσεις ειδικά
όραση, ακοή και όσφρηση που του επιτρέπουν να επιβιώσει σε άγριο περιβάλλον. Για
να ασχοληθεί κάποιος με άλογα θα πρέπει να γνωρίζει τις αντιδράσεις τους. Έτσι
καταλαβαίνει την ψυχοσύνθεση τους και βελτιώνει σημαντικά τη σχέση τους.
Παράδειγμα ένα νευρικό ή αναστατωμένο άλογο έχει τα μάτια του διάπλατα ανοιχτά,
διπλώνει τα αυτιά του προς τα πίσω, κουνάει την ουρά του, σφίγγει το πιγούνι
του, δείχνει τα δόντια του. Αυτό δείχνει ότι έχει κακή διάθεση και μπορεί να
επιτεθεί.
Το άλογο πάντα είχε ξεχωριστή θέση στην τέχνη. Οι Έλληνες
αναπαριστούσαν άλογα. από την γεωμετρική
περίοδο (1000 - 800 π.χ.) το βρίσκουμε σε αγγεία και σε πήλινα ομοιώματα. Στην αρχαϊκή περίοδο
(800 - 600 π.χ.) εμφανίστηκαν πολυάριθμα χάλκινα ιππάρια, σαν αναθήματα στα
σπουδαιότερα ιερά, Ολυμπία, Δελφοί, στο ιερό του θαυλίου Διός, στης Φέρες της
Θεσσαλίας. Από το (600 - 450 π.χ.) οι αναπαραστάσεις αλόγων σε μάρμαρο, χαλκό
και μέταλλο ήταν πολλές. Ο Φειδίας (5ος αι. π.χ.) έφτασε το άλογο στην τελειότερη
μορφή του (γλυπτά Παρθενώνα). Το άλογο εμφανίζεται πολύ συχνά στην τέχνη των
Ρωμαίων, στην Ανατολική τέχνη και κυρίως στις Περσικές μικρογραφίες. Στη
Θρησκευτική εικονογραφία, το άλογο εμφανίζεται στις παραστάσεις των αγίων
Δημητρίου, Γεωργίου και Θεοδώρων. Στην αναγέννηση πλήθος ζωγράφοι ασχολήθηκαν
μαζί του, όπως οι Τζορτζ Σταμπς , Πιζανέλλο,
Ουτσέλλο, Μαντένια, Ντονατέλλο, Ρούμπενς, Βελάσκεθ κ.α.
Λένε ότι ο σκύλος είναι ο καλύτερος φίλος του άνθρωπου,
όμως στην πραγματικότητα το άλογο ήταν, είναι και θα είναι για πάντα ο
πραγματικός σύντροφος και φίλος του ανθρώπου.
Αν ο άνθρωπος μάθει να συμπεριφέρεται στο άλογο όπως του
αξίζει και καταφέρει, κοιτάζοντας το στα μάτια να δει την ψυχή του, τότε
δημιουργείτε ένας δυνατός δεσμός που δεν πρόκειται να σπάσει ποτέ.
Ράτσες :
Άλογο με τέλεια ανατομία, το
όνομά του είναι συνώνυμο με τα άλογα κούρσας και θεωρείτε το ομορφότερο άλογο
στον κόσμο(μετά το Αραβικό). Τα μακριά
του πόδια και οι δυνατοί τένοντες το κάνουν ιδανική μηχανή κούρσας.
Φρίζιαν
Φρίζιαν
http://www.gopetsamerica.com/horse/breeds/friesian.aspx
Ράτσα αυτόχθονη από τις Κάτω Χώρες, έχει εξαιρετικό χαρακτήρα, χαρακτηριστικό του το μαύρο χρώμα, η μακριά δασύτριχη χαίτη- ουρά και ο όμορφος τροχασμός του.
Αραβικό αιγυπτιακής γραμμής
Ράτσα αυτόχθονη από τις Κάτω Χώρες, έχει εξαιρετικό χαρακτήρα, χαρακτηριστικό του το μαύρο χρώμα, η μακριά δασύτριχη χαίτη- ουρά και ο όμορφος τροχασμός του.
Αραβικό αιγυπτιακής γραμμής
http://www.arabiancentric.com/wp-content/uploads/2014/05/Schoukens_6-11_Shahim_1612.jpg
Παιδί του ανέμου και της άμμοu, το Αραβικό αιγυπτιακής γραμμής προέρχεται από τα βάθη της Αραβίας. Ντελικάτο, λεπτεπίλεπτο αλλά δυνατό, ικανό να επιβιώνει για πολλές μέρες χωρίς τροφή και νερό στις αντίξοες συνθήκες της ερήμου. Κατάλληλο για αγώνες αντοχής.
Θεσσαλικό
Παιδί του ανέμου και της άμμοu, το Αραβικό αιγυπτιακής γραμμής προέρχεται από τα βάθη της Αραβίας. Ντελικάτο, λεπτεπίλεπτο αλλά δυνατό, ικανό να επιβιώνει για πολλές μέρες χωρίς τροφή και νερό στις αντίξοες συνθήκες της ερήμου. Κατάλληλο για αγώνες αντοχής.
Θεσσαλικό
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhijCDi2aZxoxe9EmFqCxrAOMmCH8yz2EaKJzP_GBAh3ejMGAKZwoBBp6Z8cqieKVO-6T9h_ER6UBXVpIPPx3382hwxXLq3suaJnHwbGpQpv1k5OX1gaHpPB0K6Lfuj9Rol3YBnwtOSsiZD/s1600/540507_3825930203776_1143413763_33673516_1240111320_n.jpg
H φυλή της Θεσσαλίας είναι αρχαία ελληνική φυλή. Το αρχαιοελληνικό ιππικό αποτελούνταν από άλογα της φυλής αυτής. Θεσσαλικό άλογο ήταν ο Bουκεφάλας, το αγαπημένο άλογο του Μέγα Αλέξανδρου. Σήμερα αντιπροσωπευτικά ζώα της φυλής αυτής σπανίζουν, ώστε η φυλή να θεωρείται σχεδόν εξαφανισμένη.
H φυλή της Θεσσαλίας είναι αρχαία ελληνική φυλή. Το αρχαιοελληνικό ιππικό αποτελούνταν από άλογα της φυλής αυτής. Θεσσαλικό άλογο ήταν ο Bουκεφάλας, το αγαπημένο άλογο του Μέγα Αλέξανδρου. Σήμερα αντιπροσωπευτικά ζώα της φυλής αυτής σπανίζουν, ώστε η φυλή να θεωρείται σχεδόν εξαφανισμένη.
Πηγές έμπνευσης:
1) μουσική
·
κλασσική
·
από ταινίες του Disney
·
διαλογισμού, ισορροπίας και για θετική
ενέργεια
·
από άνιμε
·
κέλτικη
2) ταινίες
·
με άλογα
·
Disney
·
ρομαντικές-φαντασίας
·
άνιμε
3)
καλλιτέχνες
·
Τζορτζ Σταμπς
·
Γιοχάνες Βερμέερ
·
Πιοτρ Τσαϊκόφσκι
·
Ιγκόρ Στραβίνσκι
·
Kaoru Wada
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Luz aguilar 2008
Άλογο Εκπαίδευση - Φροντίδα - Κατανόηση
Αθήνα ΚΑΛΟΚΑΘΗ
Paul Sterry 1999 Η ζωή των ζώων Άλογα Θεσσαλονίκη
Μαλλιάρης Παιδεία
ΕΡΙΚ ΑΜΠΕΡΜΑΝ 1993 Άλογα
Αθήνα Κάκτος
Στοιχεία επικοινωνίας
e-mail : mariadimoglou15@gmail.com
τηλ. 6939320162
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου