Πέμπτη, 10 Απριλίου 2014

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΩΤΣΟ «Εκφράζω την αδυναμία επικοινωνίας στην Ευρώπη»

Αλλη μια διάκριση για έναν από τους σημαντικότερους πρεσβευτές και «διακινητές» της σύγχρονης ελληνικής τέχνης στο εξωτερικό ήρθε αυτήν τη φορά από τους Ελβετούς, που τίμησαν τον γλύπτη Κώστα Βαρώτσο για το επίκαιρο έργο του «Tension Energy».

Το έργο του Κώστα Βαρώτσου στην Ελβετία αποτελείται από μία κυρτή βελόνα, ύψους 25 μέτρων και βάρους 20 τόνων, που συγκρατεί τη μία άκρη του συρματόσχοινου, το οποίο καταλήγει σε ένα ημισφαίριο από μπ
 Το έργο του Κώστα Βαρώτσου στην Ελβετία αποτελείται από μία κυρτή βελόνα, ύψους 25 μέτρων και βάρους 20 τόνων, που συγκρατεί τη μία άκρη του συρματόσχοινου, το οποίο καταλήγει σε ένα ημισφαίριο από μπετόν, διαμέτρου 4,5 μέτρων και βάρους 28 τόνων
Η καλλιτεχνική εγκατάσταση του γνωστού γλύπτη, εικαστικού και καθηγητή στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ψηφίστηκε από τον εθνικό ραδιοφωνικό σταθμό της γερμανικής Ελβετίας ως το πιο όμορφο και δημιουργικό έργο κυκλοφοριακού κόμβου της χώρας.
«Ηταν αναπάντεχο για μένα. Είναι πολύ σημαντικό για μένα που το ανέδειξε ο κόσμος, που το διάλεξαν οι Ελβετοί παρότι είναι ένα δύσκολο έργο. Χαίρομαι επειδή η διάκριση αυτή ήρθε σε ένα κομβικό σημείο για τη χώρα μας, που χρειαζόμαστε θετικά μηνύματα μέσα σε αυτήν τη μαυρίλα», είπε από την Ιταλία όπου βρίσκεται αυτές τις μέρες ο διεθνούς φήμης γλύπτης.
Το «Tension Energy» είναι το μεγαλύτερο έργο τέχνης που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε δημόσιο χώρο της Ελβετίας και ενώνει δύο κομβικές πλατείες που απέχουν μεταξύ τους 140 μέτρα. Το τεραστίων διαστάσεων έργο τοποθετήθηκε στο καντόνι της Λουκέρνης, σε μια περιοχή παραδοσιακού χαρακτήρα, που φιλοξενεί εταιρείες έρευνας και τεχνολογίας.
«Πρόκειται για τη Silicon Valley της Ελβετίας. Η ιδέα ήταν να ενωθούν δύο διαφορετικά σημεία κάτω από μια δυναμική σχέση παρά το γεγονός ότι είναι ανόμοια. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που μας απασχολεί σήμερα στην Ευρώπη. Ομως επειδή πάντα λαμβάνω υπόψη μου την πολιτισμική διαστρωμάτωση της κάθε περιοχής, το έργο αυτό εκφράζει ναι μεν την Ελβετία αλλά και ένα γενικότερο προβληματισμό σημερινό: την αδυναμία επικοινωνίας στην ευρωπαϊκή κοινότητα με την ύπαρξη μιας φυγόκεντρης δύναμης διάσπασης».
Ενα συρματόσχοινο, από σίδερο, ειδικά κατασκευασμένο για το έργο, φέρει τάση 8 τόνων συνδέοντας τους δύο πόλους του. Μια κυρτή βελόνα ύψους 25 μέτρων και βάρους 20 τόνων συγκρατεί τη μία άκρη του συρματόσχοινου, το οποίο καταλήγει σε ένα ημισφαίριο από μπετόν, διαμέτρου 4,5 μέτρων και βάρους 28 τόνων.
Πρόκειται για το τρίτο δημόσιο έργο του γλύπτη στην Ελβετία, χρηματοδοτήθηκε από 50 εταιρείες και κατασκευάστηκε από Ελβετούς και Αυστριακούς τεχνίτες. Η κατασκευή του κράτησε τρία χρόνια και ξεκίνησε το 2008, όταν ο Κώστας Βαρώτσος κέρδισε σε κλειστό διαγωνισμό με την πρότασή του να ενώσει μέσω ενός τεραστίων διαστάσεων έργου τους δύο κυκλοφοριακούς κόμβους της Λουκέρνης.
Ο γλύπτης του «Δρομέα» εκτός από την Ελβετία υπογράφει έργα του σε δημόσιους χώρους της Αιγύπτου (στον εξωτερικό χώρο της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας), της Ιταλίας, των ΗΠΑ και της Ισπανίας, έχει πάρει κι άλλες τιμητικές διακρίσεις, ενώ το 2007 βραβεύτηκε για το σύνολο του έργου του και την καλλιτεχνική του προσφορά στην Ιταλία με το Segno d'Oro.
Το 2012 ο διεθνούς φήμης γλύπτης ύστερα από ανάθεση του Δήμου του Οτράντο της Ιταλίας μετέτρεψε το «Kater I Rades», το αλβανικό πλοίο που εμβολίστηκε από ιταλικό πολεμικό στις 28 Μαρτίου 1997 παρασύροντας στον θάνατο 108 ανθρώπους, σε ένα μνημειακό έργο τέχνης.
ΝΑΤ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
natpapa@pegasus.gr

πηγή:  www.ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου