Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012

WALTER BENJAMIN-Για την αύρα του έργου τέχνης








Walter Benjamin για την αύρα του έργου τέχνης



Ενώ οι μελέτες της Ιστορίας της Τέχνης έχουν την τάση να συζητήσουν την πρόκληση φωτογραφία στη ζωγραφική, η επίδραση της μηχανικής αναπαραγωγής για τις τέχνες (όλοι τους, ακόμα-και ειδικά μουσική) είναι πολύ πιο εκτεταμένες. Πιθανώς το πιο διάσημο ανάλυση αυτής της επιρροής είναι το δοκίμιο του Walter Benjamin «Το έργο τέχνης στην εποχή της μηχανικής αναπαραγωγής». Θα αναπαράγει μια επιλογή από το παρακάτω? Η πλήρης εργασία είναι διαθέσιμη σε http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/ge/benjamin.htm
NB-κατά την ανάγνωση το δοκίμιο, είναι σημαντικό ότι η αύρα του έργου τέχνης δεν πρέπει να συγχέεται με "τις πτυχές της που δεν μπορεί να αναπαραχθεί" (π.χ., την κλίμακα και ορισμένες τονικότητες στις εικαστικές τέχνες). Είναι περισσότερο μοιάζει με την αίσθηση του να γνωρίζει ότι είστε στην παρουσία ενός μοναδικού αντικειμένου. Επίσης, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στη σχέση μεταξύ αύρα και "cult αξία".
Γύρω στο 1900 τεχνικής αναπαραγωγής είχε φτάσει σε ένα πρότυπο που όχι μόνο επιτρέπεται να αναπαράγει όλα μεταδίδονται έργα τέχνης και έτσι να προκαλέσει την πιο βαθιά αλλαγή στην επίδρασή τους πάνω στο κοινό? Επίσης είχε καταλάβει μια θέση από τη δική του καλλιτεχνική μεταξύ των διεργασιών. Για τη μελέτη του εν λόγω προτύπου τίποτα δεν είναι πιο αποκαλυπτικό από τη φύση των επιπτώσεων που αυτές οι δύο διαφορετικές εκδηλώσεις - την αναπαραγωγή των έργων τέχνης και την τέχνη του κινηματογράφου - είχαν την τέχνη στην παραδοσιακή της μορφή. ..........
I

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου