Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ της Ειρήνη Μήτση Φ.Σ.Φ Αριστοτέλης








ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ
 Από το οικείο-σύνηθες στο άγνωστο- αλλαγή

Η παρούσα πτυχιακή εργασία καταπιάνεται με το θέμα της Αυτοπροσωπογραφίας. Παρουσιάζεται σταδιακά και ποικιλοτρόπως μια σειρά έργων που απεικονίζεται το πρόσωπό μου σε διάφορες φάσεις, με έντονους αντιθετικούς φωτισμούς. Ωστόσο, όσο ίδιο παραμένει το κεντρικό θέμα άλλο τόσο διαφορετικά παρουσιάζονται οι ζωγραφικές του τεχνοτροπίες. Υπάρχει μια συνεχής αλλαγή στη γκάμα των χρωμάτων, των διαθέσεων, του ύφους προσώπου που μας παρουσιάζεται στις πολλές εκδοχές του.
Παρατηρώντας προσεκτικότερα, δη το οικείο μας πρόσωπο, θα δούμε όψεις που παρουσιάζονται πρώτη φορά στα μάτια μας και αυτό γιατί δεν μπήκαμε στην διαδικασία βαθύτερης ενδοσκόπησης. Παρουσιάζεται ο εαυτός μας, αυτός ο γνωστός μας άγνωστος. Πρωτοφανές στα μάτια μας. Αυτόν τον εαυτό καλούμαι να εξερευνήσω με την παρούσα θεματική μου εργασία, μαζί με τις πολύπλευρες και ολοκαίνουργιες ζώνες που τόσο καιρό κοιτάζαμε μα δεν τις ανακαλύπταμε. Οι άλλες όψεις.
Οι αντιθετικές και διττές εκφράσεις το χαρακτηρίζουν. Αληθινό-ψευδή, σταθερό-ασταθή, ψυχρό-θερμό, λογικό-συναισθηματικό. Αντώνυμα που εύκολα διακρίνονται. Οφείλω σε αυτήν την ενδόμυχη μελέτη να αναζητήσω μια ειλικρινή σχέση με τα έργα μου τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και για τους θεατές του. Σε κάθε πίνακα πρέπει να παραστεί η αλήθεια. Η δικία μου ατομική αλήθεια. Στόχος δεν αποτελεί η αποτύπωση της προσωπικής μου παράστασης- αυτό προκύπτει από την διαδικασία- όσο η εντύπωση του συναισθήματος που προκαλούν τα ‘’πρόσωπά΄’ μου στον θεατή. Πως δηλαδή, ένα στατικό οικείο-σύνηθες μεταβάλλεται σε άγνωστo-αλλαγή. Από την στατικότητα της μονάδας στα μοναδικά παράγωγά της που καθιστούν την αυτονομία τους.
Ειρήνη Μήτση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου