18ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Το πρόγραμμα και τα σεμινάρια
culture now
Τρίτη, 5 Ιουνίου 2012
Τρίτη, 5 Ιουνίου 2012
Το 18ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα πραγματοποιηθεί στηνΚαλαμάτα από τις …
12 έως τις 19 Ιουλίου 2012.
Διοργανώνεται για δέκατη όγδοη συνεχόμενη χρονιά στην Καλαμάτα, της οποίας Δήμαρχος είναι οΠαναγιώτης Ε. Νίκας, από το Διεθνές Κέντρο Χορού με Καλλιτεχνική Διευθύντρια τη Βίκυ Μαραγκοπούλου.
Δυο λόγια για τo Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, μετά από δεκαοκτώ χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας, είναι πλέον γνωστό σε όλους για τη σταθερή του συμβολή στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας. Επίτευγμα πολιτιστικής αποκέντρωσης, έχει χαρακτηριστεί πρότυπο και έχει επαινεθεί επανειλημμένως για την παραδειγματική λειτουργία του, τη διαρκή ανάπτυξη και τη σταθερή πορεία του, που το κατατάσσουν σε ξεχωριστή θέση ανάμεσα στα ευρωπαϊκά φεστιβάλ χορού και τα μεγάλα ευρωπαϊκά πολιτιστικά γεγονότα. Ταυτόχρονα, με το έργο που επιτελούν, το Διεθνές Κέντρο Χορού και το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού έχουν πλέον συνδέσει άρρηκτα την Καλαμάτα με τον σύγχρονο χορό και την τοπική κοινότητα με τον πολιτισμό.
Επιβεβαιώνοντας τους στόχους του, το Φεστιβάλ εντάσσει κάθε χρόνο τις παραστάσεις του προγράμματός του σ’ ένα περιβάλλον διαρκούς εμβάθυνσης, μέσα από τη δημιουργία ενός παράλληλου χώρου θεωρητικής υποστήριξης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, και έχει συμβάλει καθοριστικά τόσο στη διαμόρφωση ενός κοινού για τον σύγχρονο χορό όσο και στη διεύρυνση των προσδοκιών αυτού του κοινού. Όραμά του είναι να συνεχίσει να προσελκύει όλο και μεγαλύτερο κοινό, να συμβάλλει στην εκπαίδευση των φιλότεχνων και να εμπλουτίζει με κάθε τρόπο τις προσλαμβάνουσες των θεατών από το τοπίο του χορού. Στη συνείδηση όλων όσοι το έχουν επισκεφθεί, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταγραφεί ως ένα μοναδικό πλαίσιο συνύπαρξης καλλιτεχνών και κοινού και ως έντονη καλλιτεχνική εμπειρία.
Όσον αφορά το καλλιτεχνικό τοπίο της χώρας, στόχος του Φεστιβάλ είναι να αναδεικνύει τους έλληνες χορογράφους και να δημιουργεί ένα δίαυλο επικοινωνίας της εγχώριας σκηνής με τη διεθνή. Η πολυσυζητημένη «εξωστρέφεια» είναι μια σχέση που χτίζεται με πολύ κόπο, και το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας εφαρμόζει αυτή την τακτική πολλά χρόνια πριν ξεκινήσει αυτή η συζήτηση.
Το Φεστιβάλ σε δύσκολες εποχές για τη χώρα
Όπως είναι φυσικό, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα έχουν επηρεάσει τη διάρκεια και τον αριθμό των παραστάσεων του Φεστιβάλ Χορού επιφέροντας τις αναγκαίες περικοπές. Ωστόσο, σε μια εποχή που ο πολιτισμός βάλλεται από διάφορες κατευθύνσεις, το Φεστιβάλ επιλέγει να διατηρήσει το υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο των παραστάσεων του προγράμματος στο πλαίσιο των οικονομικών του δυνατοτήτων και να επενδύσει στο εκπαιδευτικό του όραμα, προτείνοντας μια σειρά εκπαιδευτικές δραστηριότητες εξίσου υψηλής ποιότητας. Γνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έλληνες πολίτες, εφαρμόζει πολιτική συγκράτησης των τιμών των εισιτηρίων, έχοντας παράλληλα καθιερώσει ειδικές εκπτώσεις για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών.
Σε εποχές κρίσης, η τέχνη επαναφέρει στη σκέψη μας τη δύναμη της δημιουργίας που τόσο έχουμε ανάγκη για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και συμβάλλει στο να ξαναβρούμε και να επαναφέρουμε στη ζωή μας την τόσο αναγκαία σε όλους μας προοπτική. Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας δεν ξεχνά ότι το κοινό, όσο πιο δύσκολες στιγμές περνά, τόσο περισσότερο έχει ανάγκη την τέχνη, όχι μόνο για να προσανατολίζει τη σκέψη του, αλλά και ως χώρο απ’ όπου μπορεί να αντλεί δύναμη, παρηγοριά και την απαραίτητη αισιοδοξία για να αντιμετωπίσει τις δύσκολες καταστάσεις.
Η ταυτότητα του φετινού φεστιβάλ:
Προβληματισμός και αισιοδοξία
Εφαρμόζοντας πρακτικά την ανάγκη για επικέντρωση σε καθετί το ουσιαστικό που επιβάλλουν οι ιστορικές συγκυρίες σε όλες τις πτυχές της ζωής μας, το Φεστιβάλ διατηρεί στον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνει τον προγραμματισμό του ορισμένες σταθερές που έχει θεσμοθετήσει τα τελευταία χρόνια ως προς την επιλογή των καλλιτεχνών που φιλοξενεί: καλλιτέχνες που έχουν σημαδέψει την ιστορία του σύγχρονου χορού (Υβόν Ράινερ), χορογράφοι που έχουν διαγράψει μια σημαντική διεθνή πορεία μέσα από το προσωπικό καλλιτεχνικό τους στίγμα (Φιλίπ Ντεκουφλέ), χορογράφοι που έχουν ν’ αφηγηθούν μια ιστορία γεμάτη νόημα για την ανθρωπότητα μέσα από το εντελώς ξεχωριστό καλλιτεχνικό τους στίγμα (Γκρέγκορυ Μακόμα), καλλιτέχνες που διακρίνονται στο διεθνές στερέωμα καθώς αποκαλύπτεται η πρωτοποριακή καλλιτεχνική γραφή τους (Πιέρ Ριγκάλ), «ανακαλύψεις» του Φεστιβάλ που παρακολουθεί την εξέλιξη και την ωρίμανσή τους (Λία Χαράκη), καθώς και έλληνες καλλιτέχνες που έχουν αναδειχθεί μέσα από την ωρίμανση του καλλιτεχνικού τους έργου και διαφαίνεται ότι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο τοπίο του σύγχρονου χορού (Πατρίσια Απέργη, Σοφία Μαυραγάνη, Μαριέλα Νέστορα).
Τα έργα του προγράμματος αφήνουν να διαφανεί η αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου για τις συνθήκες της πραγματικότητας (Press του Πιερ Ριγκάλ), ο προβληματισμός για το μέλλον (Era poVera της Πατρίσιας Απέργη), η ανάγκη για επαφή με τη μνήμη και την Ιστορία (Exit/Exist του Γκρέγκορυ Μακόμα), ώστε μέσα από αυτήν να μπορέσει κανείς να σταθεί με δύναμη στο παρόν και να κοιτάξει με αισιοδοξία το μέλλον.
Η ανάδειξη του χώρου του ελληνικού σύγχρονου χορού, με τις ιδιαιτερότητες και τη δυναμική του, είναι μια ακόμα κατεύθυνση του φετινού προγράμματος. Το κοινό του Φεστιβάλ θα έρθει σε επαφή με μια ευρεία γκάμα ελληνικών παραγωγών, από μικρές έως μεγάλες, από εννοιολογικές μέχρι θεαματικές, από αυτοσχεδιαστικές μέχρι χορογραφημένες έως την τελευταία λεπτομέρεια. Η παράταση A-M I της ομάδας Yelp Dance co. – Μαριέλα Νέστορα είναι μια παράσταση που διαπραγματεύεται την σχέση λόγου και χορού με έναν πρωτότυπο τρόπο. Η παράσταση Era poVera της Πατρίσιας Απέργη (Αερίτες) είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της χρονιάς, αλλά και ένα έργο που απέδειξε έμπρακτα ότι η δημιουργική έρευνα μπορεί να οδηγήσει σε μια νέα χορογραφική γλώσσα που αναδεικνύει τις δυνατότητες των εξαιρετικών ελλήνων χορευτών και βρίσκει τον τρόπο να επικοινωνήσει με ένα όλο και ευρύτερο κοινό. Από την άλλη, η παράσταση Autogoal της Σοφίας Μαυραγάνη (Fingersix) κινείται στο χώρο της πλούσιας σε ιδέες και χιούμορ ελληνικής δημιουργίας, που με τα ελάχιστα μέσα καταφέρνει να προσεγγίσει το κοινό με μια αμεσότητα που εκπλήσσει.
Δίνοντας και φέτος έμφαση στις συλλογικές προσπάθειες που σιγά σιγά ριζώνουν στο χώρο του σύγχρονου ελληνικού χορού, το Φεστιβάλ Χορού προσκαλεί τις ομάδες Amorphy και Fingersix να διοργανώσουν στην Καλαμάτα μια βραδιά ομαδικού αυτοσχεδιασμού DOBEDOBEDO, όπως γίνεται εδώ και τρία χρόνια στην Αθήνα. To DOBEDOBEDO είναι ένα παιχνίδι αυτοσχεδιασμού που παίζεται ανάμεσα σε χορευτές, μουσικούς, φωτιστές και το κοινό, και που για πρώτη φορά στην Καλαμάτα θα παρουσιαστεί στην άμμο. Οι συμμετέχοντες δεν ανακοινώνονται από πριν, αλλά θα είναι προσκεκλημένοι καλλιτέχνες που θα βρίσκονται στην Καλαμάτα για το Φεστιβάλ ή που ζουν στην Καλαμάτα.
Σημαντική θέση και στο φετινό πρόγραμμα καταλαμβάνουν οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Το καθημερινό σεμινάριο θα καθοδηγήσει φέτος ο Ισπανός Ινιάκι Αζπιγιάκα, γνωστός στο χώρο των χορευτών από τη μακρόχρονη συνεργασία του με την ομάδα Ultima Vez του Βιμ Βαντεκέυμπους. Προσκεκλημένη από το χώρο της δραματουργίας, η βρετανίδα δραματουργός, συγγραφέας και πανεπιστημιακός Λου Κόουπ, από τις πιο σημαντικές ευρωπαίες δραματουργούς και συνεργάτις των Αλέν Πλατέλ, Κουν Ωγκουστέινεν και Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι, θα καθοδηγήσει το Εργαστήρι, που απευθύνεται σε επαγγελματίες του διευρυμένου χώρου των παραστατικών τεχνών. Τέλος, η Πατ Κάττερσον, βοηθός και ερμηνεύτρια της Υβόν Ράινερ εδώ και πολλά χρόνια, επισκέπτεται το Φεστιβάλ για να χορέψει την ιστορικής σημασίας χορογραφία της Trio A, και για να διδάξει ένα μοναδικό σεμινάριο χορογραφίας γύρω από το Trio A και τον τρόπο σκέψης της Υβόν Ράινερ, σε χορευτές, χορογράφους και σπουδαστές επαγγελματικού επιπέδου. Η Κάττερσον θα καθοδηγήσει όλους τους συμμετέχοντες ώστε την τελευταία μέρα του εργαστηρίου να παρουσιάσουν στο κοινό τις χορογραφικές συνθέσεις τους εμπνευσμένες από το Trio A, και δώδεκα από τους συμμετέχοντες να χορέψουν μαζί της στην παράστασή της την επομένη. Στην παράσταση συμμετέχει και η Καλαματιανή Σάνια Στριμπάκου –από τις πιο καλές ελληνίδες χορεύτριες.
Το πρόγραμμα με μια ματιά
Το Φεστιβάλ ανοίγει με τη νέα παράσταση του Φιλίπ Ντεκουφλέ με τίτλο Panorama. Ο γνώριμος στο κοινό της Καλαμάτας γάλλος χορογράφος επανέρχεται με μια παράσταση που θα τον συστήσει και στους νεότερους, αφού με χιούμορ, αυτοσαρκασμό και την τόσο οικεία αγάπη του για τον κόσμο του θεάματος αναδιφεί στις καλύτερες στιγμές του τριαντάχρονου έργου του. Το σύμπαν του ευρηματικού, διάσημου πλέον, καλλιτέχνη, γεμάτο παράξενα πλάσματα που ξεφυτρώνουν στη σκηνή ή ίπτανται, γεμάτο με τον ενθουσιασμό του δημιουργού για τις παλιές αναζητήσεις της κινούμενης εικόνας, για τις πρώτες μέρες του κινηματογράφου, για το τσίρκο των ακροβατών και των κλόουν, θα πλημμυρίσει τη σκηνή του Κάστρου με θεαματικές εικόνες σε μια παράσταση που θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό θεατή.
Παραμένοντας στο γαλλικό περιβάλλον του σύγχρονου χορού, το Φεστιβάλ παρουσιάζει φέτος για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τον Πιερ Ριγκάλ, έναν χορογράφο που έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια χάρη στο ευφυές κινησιολογικό του λεξιλόγιο, την ευρηματική χρήση της τεχνολογίας και το σουρεαλιστικό του χιούμορ. Η παράσταση Press βασίζεται σε μια έξυπνη μεταφορά: ο σύγχρονος άνθρωπος που βλέπουμε στη σκηνή «πιέζεται» από τις καταστάσεις, μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, αφού βρίσκεται στην «πρέσα» ενός χώρου που διαρκώς μικραίνει! Διερευνώντας τη σχέση της κοινωνίας μας με την «πίεση», ή αλλιώς με τη «σύνθλιψη», ο Ριγκάλ δημιουργεί μια παράσταση γεμάτη έξυπνες εικόνες και νόημα.
Τη σκυτάλη παίρνει ο Νοτιοαφρικανός Γκρέγκορυ Μακόμα, επίσης γνώριμος του κοινού της Καλαμάτας. Ο Μακόμα, με το διεισδυτικό και ποιητικό του βλέμμα, επανέρχεται με την νέα του παραγωγή Exit/ Exist, μια παράσταση για έναν χορευτή, έξι μουσικούς και το πνεύμα ενός προγόνου. Συνδυάζοντας τη δυτική εκπαίδευσή του με την αφρικανική μνήμη του, ο Μακόμα δημιουργεί μια παράσταση για τη μνήμη και την Ιστορία, που μας ζητά να σταματήσουμε για μια στιγμή και να κοιτάξουμε πίσω, να παρατηρήσουμε τη γενναία στάση ενός προγόνου για να μπορέσουμε ν’ ατενίσουμε το μέλλον με άλλο βλέμμα. Για να μας οδηγήσει εκεί, ο Μακόμα επανεφευρίσκει τη μαγεία που έχει η γλώσσα των ποιητικών εικόνων και της μουσικής.
Η Κύπρια Λία Χαράκη, χορογράφος με έντονο καλλιτεχνικό στίγμα και χαρισματική ερμηνεύτρια, είναι από τους καλλιτέχνες που την εξέλιξή τους το Φεστιβάλ έχει παρακολουθήσει στενά. Ξαναγυρίζει στην Καλαμάτα με το σόλο της Tune in, σπουδή πάνω στο πώς μια μινιμαλιστική, επαναληπτική κίνηση μπορεί να γεννήσει συναίσθημα στον ερμηνευτή και κατ’ επέκταση στον θεατή. Δείγμα μιας σίγουρης πλέον καλλιτεχνικής γραφής, το έργο είναι ένα ταξίδι προς το σημείο γέννησης της κίνησης μέσα από τη σχέση της με την προσωπική τελετουργία.
Την ίδια βραδιά το κοινό θα παρακολουθήσει τη νέα δουλειά της Σοφίας Μαυραγάνη Autogoal, που καταπιάνεται με αυτοσαρκασμό και σπιρτάδα με το θέμα της σχέσης αθλητή-προπονητή. Ποιος έχει το πάνω χέρι; Μέσα από την έννοια του παιχνιδιού, κινητήριας δύναμης του πολιτισμού, η θεατρική σύμβαση πότε επικυρώνεται και πότε ακυρώνεται, το σοβαρό επικαλύπτει το αστείο και τούμπαλιν, και εντέλει το ίδιο το παιχνίδι αυτο-βραβεύεται ως νικητής.
H Yelp dance co. με χορογράφο τη Μαριέλα Νέστορα είναι μια από τις ελληνικές ομάδες που αναδείχθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και δραστηριοποιείται από τότε με ιδιαίτερο καλλιτεχνικό στίγμα. Η παράσταση A-M I έχει ως θέμα το πώς «διαβάζει» ο θεατής την κίνηση των χορευτών στη σκηνή, από την απλή κατανόησή της μέχρι την δημιουργία εικόνων από τον ίδιο με αφορμή αυτό που βλέπει. Η ποιητική του λόγου, της εικόνας που παράγεται μέσα από τη σχέση της με την κίνηση, το φορτίο που φέρει στη σκηνή ένας χορετυτής ή ένας σχολιαστής, είναι μερικές από τις πτυχές αυτού του έργου.
Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές του φετινού προγράμματος είναι η παράσταση της αμερικανίδας χορεύτριας και χορογράφου Pat Catterson, που θα ερμηνεύσει το Trio A (1966) της Υβόν Ράινερ. Το Trio A δημιουργήθηκε και πρωτοπαρουσιάστηκε μέσα στο μυθικό περιβάλλον της Judson Church από μια καλλιτέχνιδα που επηρέασε όσο λίγοι την εξέλιξη των πραγμάτων στην πρωτοπορία της Νέας Υόρκης τη δεκαετία του 1960, σημαδεύοντας, παρά τη σύντομη διάρκειά του, την ιστορία του σύγχρονου χορού. Στην παράσταση της Πατ Κάττερσον θα παρουσιαστούν τρεις παλαιότερες εκδοχές: Forward (1966), Facing (1999, με τη συμμετοχή της Σάνιας Στριμπάκου) και Retrograde (1970). Την ίδια βραδιά θα παρουσιαστεί με δώδεκα συμμετέχοντες του Εργαστηρίου η χορογραφία της Υβόν Ράινερ We shall run (1963) – μια σύνθεση που θέτει ερωτήματα πάνω στη συλλογική κίνηση, καθώς οι ερμηνευτές τρέχουν σε διάφορες κατευθύνσεις πάνω σε διαφορετικά αλλά προκαθορισμένα μοτίβα υπό τους ήχους του Ρέκβιεμ του Μπερλιόζ. Το κοινό θα έχει επίσης την ευκαιρία να δει μια πρόσφατη ταινία της Ράινερ πάνω σε μια χορογραφία της για/και με τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ.
Το φετινό φεστιβάλ θα κλείσει με μια ελληνική παράσταση: Era poVera της Πατρίσιας Απέργη, που μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα εξέλιξε τη δουλειά της από πρωτόλεια σε ώριμη καλλιτεχνική γραφή. Η νέα δημιουργία της ομάδας της Αερίτες ερευνά το πώς λειτουργούν οι άνθρωποι μέσα στον αστικό λαβύρινθο των δρόμων. Η πόλη, το σώμα και οι μνήμες της, οι κατοικήσεις και τα φαντάσματά της, ο αγώνας επιβίωσης γίνονται το πρωτογενές υλικό της ομάδας. Οι μονάδες γίνονται σύνολο και η νέα ομάδα, καθρέφτης ενός κοινωνικού συνόλου, αναζητά τη φωνή της. Οι χοροί του δρόμου συναντούν τον σύγχρονο χορό, η απορία γίνεται οργή και η οργή βρίσκει το δρόμο της για να εκφραστεί: μια δυναμική παράσταση με καλλιτεχνική αλλά και πολιτική άποψη.
Δύο ακόμα ελληνικές συμμετοχές θα ανακοινωθούν σύντομα μαζί με τις παράλληλες εκδηλώσεις, που περιλαμβάνουν παραστάσεις, συναυλίες, προβολές, αφηγήσεις, μαθήματα χιπ χοπ και συζητήσεις με τους καλλιτέχνες και προσδίδουν στην πόλη την εορταστική ατμόσφαιρα ενός φεστιβάλ.
H παράσταση Press του Πιερ Ριγκάλ πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Institut Français de Grèce.
H παράσταση Era poVera της ομάδας Αερίτες είναι παραγωγή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση και έχει υλοποιηθεί με την υποστήριξη του ΟΠΑΠ.
Το 18ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας σε αριθμούς
Το 18ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του δέκα παραγωγές, τις οποίες παρουσιάζουν σχήματα και δημιουργοί από τρεις ηπείρους: την Ευρώπη (Γαλλία, Κύπρος, Ελλάδα), την Αφρική (Νότιος Αφρική) και την Αμερική (ΗΠΑ).
Περιλαμβάνει επίσης τρία σεμινάρια-εργαστήρια για επαγγελματίες και σπουδαστές ανώτερου επιπέδου με εκπαιδευτές από την Ισπανία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ.
Οι χώροι διεξαγωγής του 18ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Οι χώροι που θα φιλοξενήσουν τις παραστάσεις του 18ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι:
• το Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας
• το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας
• το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας
Οι παράλληλες εκδηλώσεις, το σεμινάριο και τα εργαστήρια θα φιλοξενηθούν στους εξής χώρους:
• Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας
• Ζουμπούλειο Μέγαρο
• Εθνικό Στάδιο Καλαμάτας
• Γυμνάσιο Παραλίας
• Παραλία Καλαμάτας
• Ζουμπούλειο Μέγαρο
• Εθνικό Στάδιο Καλαμάτας
• Γυμνάσιο Παραλίας
• Παραλία Καλαμάτας
και άλλοι χώροι που θα ανακοινωθούν σύντομα.
Παράλληλες εκδηλώσεις
Μια σειρά από παράλληλες εκδηλώσεις διανθίζει το πρόγραμμα των παραστάσεων προσδίδοντας παράλληλα στην πόλη τη γιορτινή ατμόσφαιρα του Φεστιβάλ.
Η μετάλλαξη του δημόσιου χώρου σε ποιητικό σημείο συνάντησης κοινού και ερμηνευτών είναι το στοίχημα που βάζει η γαλλική ομάδα Retouramont με την παράστασή της Cette immense intimité, όπου μια χορεύτρια θα εκτελέσει το σόλο της αιωρούμενη μπροστά στην πρόσοψη ενός κτιρίου. Η πρόσοψη λειτουργεί σαν μια τεράστια επιφάνεια προβολής, στην οποία οι κινήσεις της χορεύτριας προβάλλονται διογκωμένες σαν η ίδια να προσπαθεί ν’ αγγίξει το άπειρο.
Το DOBEDOBEDO είναι μια πρωτότυπη ιδέα της Τζένης Αργυρίου (ομάδα amorphy) και της Σοφίας Μαυραγάνη (ομάδα fingersix). Είναι ένα πλαίσιο συνθηκών, κάτι σαν παιχνίδι με κανόνες, στο οποίο καλλιτέχνες διαφορετικής τεχνικής, ηλικίας, αισθητικής και εμπειρίας προσκαλούνται να συνευρεθούν επί σκηνής. Χορευτές, ερμηνευτές, μουσικοί και φωτιστές σχεδιάζουν αυθόρμητα το κάθε τους βήμα σε μια τυχαία συνάντηση και συνθέτουν χωρίς πρόβα, στο εδώ και στο τώρα, μια μοναδική παράσταση. Για πρώτη φορά το DOBEDOBEDO θα γίνει στην Παραλία της Καλαμάτας, πάνω στην άμμο.
Την τελευταία μέρα του Εργαστηρίου της Πατ Κάττερσον (18/07), και αφού έχουν εμβαθύνει στις φιλοσοφικές, κινησιολογικές και ιστορικές αναφορές του Trio A, οι συμμετέχοντες θα παρουσιάσουν στο κοινό τις χορογραφικές συνθέσεις τους εμπνευσμένες από το Trio A και τον τρόπο σκέψης της Υβόν Ράινερ.
Περισσότερες παράλληλες εκδηλώσεις θ’ ανακοινωθούν σύντομα.
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες
Οι παραστάσεις του 18ου Φεστιβάλ ΧορούΚαλαμάτας πλαισιώνονται, όπως πάντα, από ένα σεμινάριο και δύο εργαστήρια υψηλής ποιότητας, τα οποία απευθύνονται σε επαγγελματίες και προχωρημένους σπουδαστές χορού, χορογράφους, δραματουργούς, σκηνοθέτες και περφόρμερ. Διδάσκουν ξεχωριστοί διεθνείς δάσκαλοι, οι οποίοι συνεργάζονται με τις πλέον καταξιωμένες ομάδες χορού στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
• ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ. Ο Ισπανός Ινιάκι Αζπιγιάκα, χορευτής και δάσκαλος χορού, που έχει συνδέσει τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια το όνομά του με την ομάδα του Βιμ Βαντεκέυμπους, επισκέπτεται για δεύτερη φορά την Καλαμάτα για να διδάξει το σεμινάριο σύγχρονου χορού.
• ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ «Ο δραματουργός του χορού. Απαραίτητος!» με τη Lou Cope, καθηγήτρια στο Fontys Dansacademie στην Ολλανδία, συγγραφέα, δραματουργό και συνεργάτιδα του Αλαίν Πλατέλ, του Κουν Ωγκουστέινεν και του Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι στο Babel(words), την περσινή μεγάλη επιτυχία του Φεστιβάλ. Η Λου Κόουπ υπόσχεται ένα συναρπαστικό ταξίδι στη δημιουργία μέσα σε πλαίσιο συνεργασίας, ακόμα και στους χορογράφους και σκηνοθέτες που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν έναν δραματουργό.
• ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ «To Τrio A της Yvonne Rainer» με την Pat Catterson, χορεύτρια, χορογράφο, δασκάλα χορού και στενή συνεργάτιδα της Υβόν Ράινερ. Θα διδάξει μια από τις πιο σημαντικές χορογραφίες στην ιστορία του σύγχρονου χορού, θα καθοδηγήσει όλους τους συμμετέχοντες ώστε την τελευταία μέρα να παρουσιάσουν στο κοινό τις χορογραφικές συνθέσεις τους εμπνευσμένες από το Trio A, και δώδεκα από τους συμμετέχοντες σε μια παράσταση μαζί της την επομένη.
11.7-19.7 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ
με τον Iñaki Azpillaga
Το σεμινάριο απευθύνεται σ’ εκείνους που ενδιαφέρονται για το χορό ως τέχνη έκφρασης. Το μάθημα θα έχει έναν ή δύο θεματικούς άξονες ανά ημέρα και θα περιλαμβάνει προθέρμανση, ασκήσεις στο πάτωμα και ανάπτυξη χορογραφιών στο χώρο.
Ο Ι. Αζπιγιάκα θα δουλέψει με διαφορετικά υλικά όπου η ενέργεια και η φαντασία θα καθορίζουν το ρυθμό, δημιουργώντας από φόρμες μεγάλης έντασης έως ράθυμες. Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να οικειοποιηθούν και να χρησιμοποιήσουν το υλικό που τους δίνεται για να το αναπτύξουν και να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα μέσα σε πολύ σύντομο χρόνο.
Ο Ισπανός Ινιάκι Αζπιγιάκα έχει συνδέσει τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια το όνομά του με την ομάδα του Βιμ Βαντεκέυμπους. Χόρευε στην Ultima Vez από το 1994 και συμμετείχε στη δημιουργία των διάσημων παραστάσεων Mountains made of Barking, Alle Grössen decken sich zu και Bereft of a Blissful Union. Επίσης χόρεψε στα What the body does not remember και Her Body doesn't fit her soul. Από το 1999 έγινε βοηθός χορογράφου και μερικές φορές επιβλέπων στις περιοδείες διάσημων παραστάσεων του Βαντεκέυμπους, ανάμεσα στις οποίες και οι πρόσφατες δημιουργίες του Radical Wrong και Oedipus / Bêt Noir. Από το 1997 διδάσκει εργαστήρια και σεμινάρια με πυρήνα τη δουλειά που γίνεται στην Ultima Vez.
Ο Ινιάκι Αζπιγιάκα, που επισκέπτεται για δεύτερη φορά την Καλαμάτα για να διδάξει το σεμινάριο σύγχρονου χορού, ζει και εργάζεται ως δάσκαλος χορού στις Βρυξέλλες και παραδίδει μαθήματα και σεμινάρια σε όλη την Ευρώπη. Σπούδασε βάσκικους παραδοσιακούς χορούς, μπαλέτο, τζαζ, μοντέρνο και σύγχρονο χορό. Έχει χορέψει με τη Ματίλντ Μοννιέ, την ομάδα Bocanada Danza, το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας και με πολλές άλλες ομάδες χορού.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και προχωρημένους σπουδαστές χορού.
12.7-15.7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ
Ο δραματουργός του χορού. Απαραίτητος!
με τη Lou Cope
Ο δραματουργός δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη.
Μια παράσταση χωρίς δραματουργό είναι φρικτά σιωπηλή.
Κουν Ωγκουστέινεν, χορογράφος, les ballets c de la b
Μια παράσταση χωρίς δραματουργό είναι φρικτά σιωπηλή.
Κουν Ωγκουστέινεν, χορογράφος, les ballets c de la b
Ο ρόλος του δραματουργού στη διαδικασία παραγωγής μιας σύγχρονης χορογραφίας έχει πολλές φορές παρεξηγηθεί. Συχνά αντιμετωπίζεται ως πολυτέλεια, που λίγοι μπορούν ν’ αντέξουν οικονομικά.
Αυτό το τετραήμερο εργαστήρι έχει τους εξής στόχους:
• να εξηγήσει και να διερευνήσει τη σχέση χορογράφου - δραματουργού
• να ερευνήσει πρακτικά στρατηγικές και τρόπους συνεργασίας
• να προσφέρει μοντέλα συνεργασίας πάνω στα οποία μπορούν ακόμα και όσοι έχουν πολύ περιορισμένους προϋπολογισμούς ν’ αναπτύξουν έναν γεμάτο νόημα διάλογο μ’ έναν δραματουργό ή με κάποιον από τους συναδέλφους τους.
• να εξηγήσει και να διερευνήσει τη σχέση χορογράφου - δραματουργού
• να ερευνήσει πρακτικά στρατηγικές και τρόπους συνεργασίας
• να προσφέρει μοντέλα συνεργασίας πάνω στα οποία μπορούν ακόμα και όσοι έχουν πολύ περιορισμένους προϋπολογισμούς ν’ αναπτύξουν έναν γεμάτο νόημα διάλογο μ’ έναν δραματουργό ή με κάποιον από τους συναδέλφους τους.
Το εργαστήρι θα ξεκινήσει με μια εισαγωγή στο ρόλο του δραματουργού και θα συνεχιστεί στην πράξη με τα ζευγάρια των χορογράφων - δραματουργών. Θα προτείνει ασκήσεις ως βάση για συζητήσεις που θ’ αναδείξουν την τεράστια συμβολή του δραματουργού στο έργο του χορογράφου, σε όλα του τα στάδια. Τέλος, η Λου Κόουπ θα προτείνει τρόπους συνεργασίας μεταξύ χορογράφων στη δραματουργία («peer dramaturgy»).
Η Λου Κόουπ είναι δραματουργός, συγγραφέας και καθηγήτρια. Εργάζεται κυρίως στο Βέλγιο και τη Βρετανία. Μετά από σπουδές θεάτρου, ειδικεύτηκε στην προετοιμασία σκηνοθετών και χορογράφων με σκοπό τη δημιουργία σε περιβάλλοντα συνεργασίας. Φέτος συνεργάστηκε ως δραματουργός με τον Κουν Ωγκουστέινεν στην παράσταση Au-delà (les ballets c de la b). Πρόσφατες συνεργασίες της: Το Babel(words) των Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι και Νταμιέν Ζαλέ∙ το ερευνητικό πρότζεκτ Soup της Lisi Estaras (les ballets c de la b)• το The Blake Diptych με το Darkin Ensemble (Λονδίνο)• τέλος, το Sometimes it’s There των Ulrika Kinn Svensson & Koen de Preter (Ολλανδία). Μέσα στο 2012 θα συνεργαστεί με τον Πορτογάλο Helder Seabra και τη Fleur Darkin, καλλιτεχνική διευθύντρια του Scottish Dance Theatre.
Η Λου Κόουπ διδάσκει δραματουργία και χορογραφικές διαδικασίες στο Fontys Dansacademie στην Ολλανδία, όπου είναι επίσης «μέντορας» όλων των μεταπτυχιακών φοιτητών του τμήματος χορογραφίας. Έχει διδάξει σεμινάρια και εργαστήρια και έχει δημοσιεύσει άρθρα και δοκίμια με θέμα τον σκηνοθέτη/χορογράφο σε περιβάλλον συνεργασίας.
Το εργαστήρι δραματουργίας θα διεξαχθεί στα αγγλικά και έχει σχεδιαστεί για χορογράφους και για δραματουργούς. Απευθύνεται ωστόσο και σε σκηνοθέτες και δραματουργούς θεάτρου και περφόρμανς. Προηγούμενη εμπειρία των δραματουργών δεν είναι απαραίτητη. Μπορούν να παρακολουθήσουν το εργαστήρι ζευγάρια χορογράφων και δραματουργών που ήδη δουλεύουν μαζί, αλλά και μεμονωμένοι καλλιτέχνες.
Με την υποστήριξη του British Council.
13.7-18.7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ «To Τrio A της Yvonne Rainer»
με την Pat Catterson
Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας προσκαλεί φέτος την Pat Catterson να χορέψει το Trio A της Yvonne Rainer, ένα ορόσημο της ιστορίας του σύγχρονου χορού, αλλά και να το διδάξει σε έλληνες χορευτές και χορογράφους στο πλαίσιο ενός μοναδικού εργαστηρίου χορογραφίας.
Έχοντας περάσει από το χορό στον κινηματογράφο και πάλι στο χορό, η Υβόν Ράινερ έχει επηρεάσει όσο λίγοι την εξέλιξη των πραγμάτων στην πρωτοπορία της Νέας Υόρκης. Υπήρξε συν-ιδρύτρια του Judson Theatre και από τους πιο σημαντικούς μινιμαλιστές χορογράφους της δεκαετίας του ’60, οι οποίοι όρισαν μια νέα γλώσσα του σώματος και της κίνησης. Πενήντα σχεδόν χρόνια αργότερα, η επίδραση της Ράινερ καθώς και των επαναστατικών ιδεών και του έργου της ομάδας της Judson Church είναι ακόμα παρούσα στη σύγχρονη σκηνή του χορού.
Το Trio A είναι μια εξάλεπτη χορογραφία που δημιουργήθηκε και πρωτοπαρουσιάστηκε μέσα στο μυθικό περιβάλλον της Judson Church της Νέας Υόρκης υπό τον τίτλο The Mind is a Muscle, Part 1. Το χόρεψαν για πρώτη φορά στις 10 Ιανουαρίου 1966 οι Ντέιβιντ Γκόρντον, Στηβ Πάξτον και Υβόν Ράινερ ταυτόχρονα αλλά όχι συγχρονισμένα. Κατόπιν το ερμήνευσαν χορευτές και μη σε δεκάδες διαφορετικές εκδοχές. Πρόσφατα η Υβόν Ράινερ ξαναχόρεψε την εκδοχή Geriatric with talking. Στην παράσταση της Πατ Κάττερσον μετά το τέλος του εργαστηρίου (19.7) θα παρουσιαστούν τρεις παλαιότερες εκδοχές: Forward (1966), Facing (1999, με τη συμμετοχή μιας ελληνίδας χορεύτριας) και Retrograde (1970).
Παρά τη σύντομη διάρκειά του, το Trio A σημάδεψε την ιστορία του σύγχρονου χορού. Στο εργαστήρι οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν μαζί με την Πατ Κάττερσον τις φιλοσοφικές, κινησιολογικές και ιστορικές αναφορές του Trio A μαθαίνοντας ένα μέρος από τη χορογραφία, ενώ θα τους ανατεθούν ασκήσεις σύνθεσης με αφετηρία τις συζητήσεις και τα όσα συμβαίνουν στο εργαστήρι. Κατά την Πατ Κάττερσον, το να μαθαίνει κανείς αυτή τη χορογραφία είναι ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβει την αισθητική μετατόπιση που αντιπροσωπεύει.
Την τελευταία μέρα οι συμμετέχοντες θα παρουσιάσουν στο κοινό τις χορογραφικές συνθέσεις τους εμπνευσμένες από το Trio A.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα διδαχθούν επίσης τη χορογραφία της Ράινερ We shall run (1963), και δώδεκα από αυτούς θα την εκτελέσουν μπροστά στο κοινό την Πέμπτη 19.7, στο πλαίσιο της παράστασης της Πατ Κάττερσον με το Trio A. Το We shall run είναι μια σύνθεση που θέτει ερωτήματα πάνω στη συλλογική κίνηση. Οι δώδεκα ερμηνευτές τρέχουν πάνω σε διαφορετικά ωστόσο προκαθορισμένα μοτίβα προς διάφορες κατευθύνσεις υπό τους ήχους του Ρέκβιεμ του Μπερλιόζ.
Η χορεύτρια και χορογράφος Πατ Κάττερσον συνεργάστηκε για πρώτη φορά με την Υβόν Ράινερ το 1969, όταν χόρεψε το Trio A. Από το 1999, που η Ράινερ επέστρεψε στη χορογραφία, συνεργάζεται ξανά μαζί της ως βοηθός της και χορεύτρια. Η Κάττερσον είναι από τους ελάχιστους δασκάλους που έχουν εξουσιοδοτηθεί από την Υβόν Ράινερ για να διδάσκουν τα πρώτα της έργα. Έχει ερμηνεύσει και διδάξει το Trio A αμέτρητες φορές μέσα σε σαράντα χρόνια. Η ίδια η Κάττερσον παρουσίασε την πρώτη της χορογραφία στην Judson Church το 1970 και μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει 104 έργα. Έχει τιμηθεί με σημαντικά βραβεία, όπως το Βραβείο Χορογραφίας Guggenheim 2011. Πρόσφατα παρουσίασε το Trio A στο φεστιβάλ CODA στο Όσλο, στη Hayward Gallery στο Λονδίνο και στη Σχολή Μοντέρνου Χορού στην Κοπεγχάγη. Συμμετείχε επίσης στην αναβίωση της χορογραφίας War (1970) της Υβόν Ράινερ στη Γλασκώβη.
Το εργαστήρι θα διεξαχθεί στα αγγλικά και απευθύνεται σε χορογράφους, χορευτές, περφόρμερ και τελειόφοιτους σχολών χορού. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν ελαφριά αθλητικά ή δερμάτινα παπούτσια για να μπορούν να κινηθούν άνετα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Πέμπτη 12/7Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας 22:00
COMPAGNIE DCA – PHILIPPE DECOUFLÉ
Philippe Decouflé | Panorama
Παρασκευή 13/7Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας 22:00
COMPAGNIE DCA – PHILIPPE DECOUFLÉ
Philippe Decouflé | Panorama
COMPAGNIE DCA – PHILIPPE DECOUFLÉ
Philippe Decouflé | Panorama
Σάββατο 14/7Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας 21:00
PIERRE RIGAL – COMPAGNIE DERNIÈRE MINUTE
Pierre Rigal | Press
Με την υποστήριξη του Institut Français de Grèce
PIERRE RIGAL – COMPAGNIE DERNIÈRE MINUTE
Pierre Rigal | Press
Με την υποστήριξη του Institut Français de Grèce
Κυριακή 15/7Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας 20:00
Κυριακή 15/7Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας 22:00
PIERRE RIGAL – COMPAGNIE DERNIÈRE MINUTE
Pierre Rigal | Press
Με την υποστήριξη του Institut Français de Grèce
PIERRE RIGAL – COMPAGNIE DERNIÈRE MINUTE
Pierre Rigal | Press
Με την υποστήριξη του Institut Français de Grèce
VUYANI DANCE THEATRE
Gregory Maqoma | Exit/Exist
Gregory Maqoma | Exit/Exist
Δευτέρα 16/7Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας 21:00
.PELMA.LIA HARAKI
Λία Χαράκη | Τune In
.PELMA.LIA HARAKI
Λία Χαράκη | Τune In
FINGER SIX
Σοφία Μαυραγάνη | Autogoal
Σοφία Μαυραγάνη | Autogoal
Τετάρτη 18/7Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας 22:00
YELP DANCECO.
Μαριέλα Νέστορα | Α-Μ Ι
YELP DANCECO.
Μαριέλα Νέστορα | Α-Μ Ι
Πέμπτη 19/7Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας 20:00
Πέμπτη 19/7Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας 22:00
PAT CATTERSON
Yvonne Rainer | Trio A
PAT CATTERSON
Yvonne Rainer | Trio A
ΑΕΡΙΤΕΣ
Πατρίσια Απέργη | EraPovera
Πατρίσια Απέργη | EraPovera
Η ομάδα Pierre Rigal - Compagnie Dernière Minute
εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
11-19.7 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ
με τον Iñaki Azpillaga
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Εριφίλη Εφραιμίδου, , mail@kalamatadancefestival.gr
Εριφίλη Εφραιμίδου, , mail@kalamatadancefestival.gr
12-15.7ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
«O δραματουργός του χορού. Απαραίτητος!» με την Lou Cope
Με την υποστήριξη του British Council
13-18.7ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
«Tο Τrio A της Yvonne Rainer» με την Pat Catterson
«Tο Τrio A της Yvonne Rainer» με την Pat Catterson
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Χριστιάνα Γαλανοπούλου, , programming@kalamatadancefestival.gr
Χριστιάνα Γαλανοπούλου, , programming@kalamatadancefestival.gr
Προπώληση εισιτηρίων
Η ημερομηνία έναρξης της προπώλησης εισιτηρίων θα ανακοινωθεί σύντομα.
Πληροφορίες σχετικά με τα εισιτήρια
Προπώληση εισιτηρίων
(Η ημερομηνία έναρξης της προπώλησης και οι τρόποι προαγοράς θα ανακοινωθούν σύντομα)
(Η ημερομηνία έναρξης της προπώλησης και οι τρόποι προαγοράς θα ανακοινωθούν σύντομα)
Τιμές εισιτηρίων
20,00 € & 12,00 € (φοιτητικό / μειωμένο & β΄ζώνη
περιορισμένης ορατότητας στο Κάστρο)
Για όλες τις παραστάσεις στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας
15,00 € & 12,00 € (φοιτητικό / μειωμένο)
Για τις παραστάσεις
στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας
10,00 € & 8,00 € (φοιτητικό / μειωμένο)
Για την παράσταση της ομάδας Yelp dance co.
στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας
Ειδική τιμή: 10,00 €
Για όλες τις παραστάσεις, για τους συμμετέχοντες
στο Σεμινάριο & τα Εργαστήρια του Φεστιβάλ.
H έκδοση μειωμένων εισιτηρίων καθώς και η είσοδος με αυτά στο θέατρο γίνεται με την επίδειξη της αντίστοιχης ειδικής κάρτας (Φοιτητική κάρτα / Κάρτα πολιτισμού / Κάρτα ανεργίας / Κάρτα Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων / Κάρτα Σωματείου Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού).
Η είσοδος σε όλες τις παράλληλες εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.
Πληροφορίες για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ Iñaki Azpillaga: 160 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 60 €
Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
Εριφίλη Εφραιμίδου:
mail@kalamatadancefestival.gr
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ Iñaki Azpillaga: 160 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 60 €
Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
Εριφίλη Εφραιμίδου:
mail@kalamatadancefestival.gr
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ Lou Cope: 80 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 30 €
Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
Χριστιάνα Γαλανοπούλου:
programming@kalamatadancefestival.gr
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ “TRIO A”: 150 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 50 €
Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
Χριστιάνα Γαλανοπούλου, ,
programming@kalamatadancefestival.gr
ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ + ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ «TRIO A»: 220 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 80 €
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ «TRIO A»: 220 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 80 €
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ + ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ «TRIO A»: 200 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 80 €
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ «TRIO A»: 200 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 80 €
Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι τις 30 Ιουνίου 2012.
Παρακαλούμε δηλώστε συμμετοχή έγκαιρα, οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Παρακαλούμε δηλώστε συμμετοχή έγκαιρα, οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Τα ποσά συμμετοχής εξοφλούνται με την έναρξη του σεμιναρίου
και των εργαστηρίων.
και των εργαστηρίων.
Οι προκαταβολές δεν επιστρέφονται μετά τις 5 Ιουλίου 2012.
Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο και τα εργαστήρια θα έχουν
τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις του Φεστιβάλ
με ειδική τιμή εισιτηρίου 10 €.
τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις του Φεστιβάλ
με ειδική τιμή εισιτηρίου 10 €.
Info | |
Τοποθεσία | Καλαμάτα |
Ημερομηνία |
12 έως τις 19 Ιουλίου 2012
|
Πληροφορίες | http://www.kalamatadancefestival.gr/ |
Προπώληση εισιτηρίων | Σύντομα περισσότερες πληροφορίες |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου