Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2013

Γιώργος Τσακίρης – Έλλη Χρυσίδου, σε μια κόκκινη συνάντηση με πολλές ερμηνείες -Art22

                                       

Ο δρόμος με τα δίχτυα και τους πειρασμούς. Ίσως όμως οι κλωστές να είναι προέκταση του πίνακα της Χρυσίδου, καθώς τα υφαντά δίχτυα μοιάζουν να πετούν.


 Η Λεμπέση βάφτηκε κόκκινη, θα έλεγε κάποιος φίλος του παλιού ελληνικού  σινεμά. Στα αλήθεια η έκθεση στον Τεχνοχώρο έκανε τη χθεσινή μέρα, ημέρα του κόκκινου. Ο Γιώργος Τσακίρης και η Έλλη Χρυσίδου συναντιούνται στη σκιά του μουσείου της Ακρόπολης, σε μια κοινή έκθεση με τίτλο «στο κόκκινο». Η Χρυσίδου με χαρτιά μικρά και μεγάλα με κόκκινες μορφές  θα λέγαμε μοναχικές μα κυρίως απόμακρες. Μορφές που έμοιαζαν να ζουν σε ένα δικό τους κόσμο, με τη δική τους μουσική, τους δικούς τους ήχους και τις δικές τους προσωπικές ιστορίες. Μορφές βγαλμένες από παραμύθια γνώριμα και άγνωστα.
Ο ιστορικός τέχνης Μάνος Στεφανίδης συζητά με την Έλλη Χρυσίδου και το Γιώργο ΤσακίρηΟΓιώργος Τσακίρης με τους εμπνευσμένους αργαλειούς μας βάζει μπροστά σε πάμπολλες σκέψεις, και αποσυμβολισμούς. Η μνήμη κυρίαρχο στοιχείο του συμβολισμού του. Το φθαρτό ύφασμα, το καλάμι ένα προσφιλές φυσικό προϊόν για τους ανθρώπους της γης και οι χάντρες που άλλοτε νομίζεις πως συμβολίζουν φυλαχτά και λατρευτικές μνήμες και άλλοτε απλώς βρίσκονται πλεγμένες στο υφάδι ως μεμονωμένα και πολύχρωμα ψήγματα μνήμης. Η νεροκολοκύθα ο καρπός που συνόδευσε τον πρώτο άνθρωπο στην έξοδό του Η εικαστικός Βιργινία ΦιλιππούσηΓιώργος Τσακίρης Ελωίζος Θεμιστοκλέουςαπό την κοιτίδα του Homo erectus. Που τον προστάτευσε όταν άρχισε να κατακτά το υδάτινο στοιχείο, που τον βοήθησε να κατασκευάσει τις πρώτες γέφυρες. Η νεροκολοκύθα ως φαλλικό στοιχείο δίνει τη διάσταση της ζωής, του θηλυκού και του αρσενικού μέσα στις κατακόκκινες κλωστές που μπορεί να είναι χρώμα του πάθους αλλά και αίμα του ζώντος. Τα δίχτυα με ένα κατακόκκινο μήλο που τοποθετεί ο Τσακίρης στο δρόμο προς το δάσος της Χρυσίδου μπορεί να είναι ο δρόμος με τους πειρασμούς, με έναν προφανή συμβολισμό από τον βιβλικό μύθο. Μπορεί όμως τα απλωμένο δίχτυα να είναι και προέκταση του πίνακα αφού μοιάζουν με πουλιά που πετάνε.Υπέροχη έκθεση, από υπέροχους καλλιτέχνες. Να σημειωθεί η εντυπωσιακή άφιξη του Χάρη Κοντοσφύρη ντυμένο στα κόκκινο.
ΡωμαντζήςΟ ιστορικός τέχνης Μάνος Στεφανίδης φωτογραφίζει μια εγκατάστασηΗ έκθεση στον Τεχνοχώρο διοργανώνεται σε συνεργασία με τη Λόλα Νικολάου και αλληλεπιδραστή/gestalter ο Χάρης Κοντοσφύρης. Την έκθεση χάρηκαν πολλοί φιλότεχνοι, φίλοι και συνάδελφοί των δυο καλλιτεχνών. Η Έλλη Χρυσίδου και ο Γιώργος τσακίρης ζουν και δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη.
Ο ζωγράφος Στάθης Ανδρουτσάκης με την συνεργάτιδα του art22.gr Μαρία Ξυπολοπούλου
Στα κόκκινα και η Ηλέκτρα













eisIMG_0539






Στον ουρανό του Τεχνοχώρου ιπτάμενοι ρινόκεροι συνδεδεμένοι με την κόκκινη κλωστή του πάθους ή του αίματοςμανολις













ΕΛΛΗ ΧΡΥΣΙΔΟΥ TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTSSSSSSSSSSSSSSSS










ΓΙΩΡΓΟΣ  ΤΣΑΚΙΡΗΣ
ΕΛΛΗ  ΧΡΥΣΙΔΟΥ









Χάρης

1 σχόλιο:

  1. Το καπέλο και οι προσεγμένες ελάχιστες μοβ αποχρώσεις είναι τρομερά! Ο συνδετικός κρίκος και το κλειδί που δίνει ισορροπία σε όλο αυτό το κόκκινο !

    George Pandazis

    ΑπάντησηΔιαγραφή