Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

Δελτίο τύπου 2 και 1: ΘΥΜΑΣΑΙ; Διακινώ την υποτιμημένη καθημερινότητα για λιγότερες δακρυγόνες αιτίες


                                    





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 2

To Beton7 Gallery παρουσιάζει την έκθεση ΘΥΜΑΣΑΙ; Με gestalter τον Χάρη Κοντοσφύρη.

ΘΥΜΑΣΑΙ; Διακινώ την υποτιμημένη καθημερινότητα για λιγότερες δακρυγόνες αιτίες

Στην  έκθεση  Θυμάσαι; της BETON 7 GALLERY διακινείται η υποτιμημένη καθημερινότητα του ποιητή Καρυωτάκη, που αποδίδεται εικαστικά από τη Μάγδα Χριστοπούλου –ως η στιγμή της απόδρασης της ψυχής από το θάνατο– ενώ τιμάται συγγραφικά από παρατιθέμενα κείμενα της Παναγιώτας Δημοπούλου, της Βίκυς Μπρούσαλη και της Μάγδας Χριστοπούλου



Η έκθεση είναι το βλέπον σημείο των εικαστικών: Σοφίας Αντωνακάκη, Αποστόλη Γιαννίκα, Νίκο Ευαγγελόπουλο, Άρη Κατσιλάκη, Χάρη Κοντοσφύρη, Ταμάμ Μάγδα και των νέων καλλιτεχνών: Νικόλα Αντωνίου, Αναστασία Γιοβάνογλου, Αχιλλέα Ζάζο, Θωμά Μακινατζή, Νίκο Παναγιωτόπουλο, Νίκο Πασαλιμανιώτη, Red Thyme (Ελένη Κεσίσογλου, Γεωργία Νικολάου), Άννα-Μαρία Σαμαρά, Γαβριήλ Φτελκόπουλο, Μάνια Χατζή και pixiterra.  

Τα έργα τους παρατίθενται σαν μια μυθοπλασία του επιστρέφοντος χρόνου. Ο Θωμάς Μακινατζής, η Αναστασία Γιοβάνογλου και η Μάνια Χατζή ακροβατούν με σαρκασμό και χιούμορ πάνω σε καρτουνίστικες μορφές, όπως αυτή του Θωμά, με το διεκδικητικό βελανίδι της εποχής των παγετώνων να μετατρέπεται σε βόμβα ολέθρου. Ο κύριος Ξ της Σοφίας Αντωνακάκη περιπλανάται στον εμφύλιο πόλεμο πίσω από το φράχτη της pixiterra με τις εγκαταλειμμένες γαλότσες. Μετά τον σκοτεινό φράχτη ο ήχος είναι επαναλαμβανόμενα κυκλικός, δίφυλλος σαν παντζούρια που λυσσομανούν στο σπίτι του Νίκου Ευαγγελόπουλου, γεμάτο από τις πάσχουσες μορφές του Νίκου Πασαλιμανιώτη, τα αποκαΐδια του πολέμου του Αχιλλέα Ζάζου και τις προκυρήξεις πολύγραφου του Αποστόλη Γιαννίκα. Εκεί οι γυναίκες με τα υπερώα κεφάλια του Νικόλα Αντωνίου ανεβαίνουν προς τα άνω μεταβάλλοντας σε οπτασιακές υποστάσεις τις κρεμάμενες μορφές με το ναζιστικό χαιρετισμό της Μάγδας Ταμάμ. Στο ταβάνι κατέφυγαν οι ιογενείς οργανισμοί του Άρη Κατσιλάκη, πλανητικοί σχηματισμοί ενός ανήσυχου φόβου. Ο Γαβριήλ Φτελκόπουλος σε εμποτίζει με «Μεταξικό» ρετσινόλαδο και η Άννα-Μαρία Σαμαρά περιφράσσει το φρενοβλαβές επεισόδιο του δικτάτορα, του άρπαγα της γνώσης, του φωτός του σκότους στην κρυωνική μηχανή του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Όλα αυτά θα γίνουν μια νευρική φαντασμαγορία μέσω της συνεχούς επικόλλησης γραμματοσήμων σε όλη την πόλη των Red Thyme. Τα γραμματόσημα απλώνονται σαν ανήσυχες σφίγγες έτοιμες να τσιμπήσουν το θεατή και να τον θέσουν σε λήθη.

Χάρης Κοντοσφύρης
27/11/2012
Η  έκθεση αφιερώνεται στο έργο του Μίμη Σουλίωτη


πληροφορίες: Η διερευνητική έκθεση πάνω στην έννοια του παρελθόντος  στην Beton 7-Αθήνα





                                     

                                     



Δελτίο Τύπου 1




To Beton7 Gallery παρουσιάζει την έκθεση ΘΥΜΑΣΑΙ; Με gestalter τον Χάρη Κοντοσφύρη.
ΘΥΜΑΣΑΙ; Διακινώ την υποτιμημένη καθημερινότητα για λιγότερες δακρυγόνες αιτίες

Σε τι συνίσταται η άρνηση ή το σπάσιμο του συνεχούς της ιστορίας, στην οποία ουσιαστικά δεν συμβαίνει τίποτε καινούργιο παρά η επισώρευση νέων ερειπίων και νέων καταστροφών; Πώς εναντιώνεσαι στη συγκεκριμένη λογική της ιστορίας, ώστε να εξεγερθούμε απέναντι στη φρενήρη πορεία που μας οδηγεί στην άβυσσο;

«Ας σκεφτούμε την πραγματικότητα στην Ελλάδα σήμερα. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε στην συγκεκριμένη ιστορική στιγμή πολλές από τις εικόνες που συνθέτει η αλληγορία του αγγέλου της ιστορίας του Μπένγιαμιν. Βρισκόμαστε περικυκλωμένοι από μια ιστορική λογική που μας λέει πως δεν υπάρχει άλλος δρόμος, δεν υπάρχει εναλλακτική, πως πρέπει να δεχτούμε την νέα πειθαρχία που επιβάλλει το κεφάλαιο, τα μέτρα λιτότητας και τα μνημόνια. Και επίσης μας λέει πως δεν υπάρχει περίπτωση να εναντιωθούμε σε αυτή την καταστροφική λογική του κεφαλαίου και φυσικά ότι ακόμη κι αν εναντιωθούμε δεν υπάρχει καμία περίπτωση να νικήσουμε. Και μας το λέει με χίλιους τρόπους. Κι όμως αυτό που συμβαίνει μέσα από το κίνημα ή καλύτερα το κύμα αντίστασης και ανυποταγής από τους ανθρώπους, άλλοτε σιωπηλό και καθημερινό και άλλοτε ως ξέσπασμα οργής για την αξιοπρέπεια που μας στερούν, όπως συμβαίνει και με όλα τα κινήματα σε όλο τον κόσμο και σε όλη την πορεία της ιστορίας, είναι ακριβώς αυτό: να φτύνει κατάμουτρα αυτή τη μονόδρομη λογική και να συνεχίζει να λέει «όχι», να επιμένει να μην προσαρμόζεται σε όλες τις πολιτικές διαχείρισης και επιβολής, να προσπαθεί να τραβήξει το φρένο της έκτακτης ανάγκης.
Και για τον Μπένγιαμιν, αυτό ακριβώς κάνει και ο καλλιτέχνης όχι μόνο με μια πολιτική εικόνων αλλά και ως μέρος ενός ολιστικού πεδίου, που είναι γι' αυτόν η πολιτική και από το οποίο κανείς δεν παραμένει εκτός»,
 Κατερίνα Νασιώκα. Οαχάκα,Μεξικό 3/2012

Οι καλλιτέχνες, με μεθοδευμένα αποσπάσματα, θα περιγράψουν στιγμές υποκειμενικότητας αντί ενός αυτοακυρωτικού αφηρημένου όλου. Οι προσλαμβάνουσες θα λειτουργήσουν σουρεαλιστικά ως ένα αισθητικό πεδίο βιώματος που καλύπτει το χάσμα ανάμεσα στο στιγμιαίο φευγαλέο σοκ της ήττας και της καταστροφής και στην μνήμη…Θυμάσαι;

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Αντωνακάκη Σοφία, Αντωνίου Νικόλας, Γιαννίκας Αποστόλης, Γιοβάνογλου Αναστασία,Ευαγγελόπουλος Νίκος, Δημοπούλου Παναγιώτα, Ζάζος Αχιλλέας, Κατσιλάκης Άρης, Κοντοσφύρης Χάρης, Μακινατζής Θωμάς, Μπρούσαλη Βίκυ, Παναγιωτόπουλος Νίκος, Πασαλιμανιώτης Νίκος, Red Thyme (Κεσίσογλου Ελένη, Νικολάου Γεωργία), Σαμαρά Αννα-Μαρία, Ταμάμ Μάγδα, Φτελκόπουλος Γαβριήλ, Χατζή Μάνια, Χριστοπούλου Μάγδα, pixiterra.

Εγκαίνια: 6 Δεκεμβρίου 2012 | 20.00
Διάρκεια έκθεσης: 6-28 Δεκεμβρίου, 2012

BETON7
Πύδνας 7, Βοτανικός - Αθήνα 11855
(στάση μετρό ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ)
τηλ. 0030 210 7512625
καθημερινές 14:30-20:30, Σάββατο 14:00-18.00
www.beton7.com – info@beton7.com


πληροφορίες: Η διερευνητική έκθεση πάνω στην έννοια του παρελθόντος  στην Beton 7-Αθήνα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου