Κυριακή, 4 Αυγούστου 2013

Οι καθηγητές διαμαρτύρονται για την κατάργηση των Καλλιτεχνικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

                             
Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών
Πτυχιούχοι ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ
Τ.Θ. 45015 – Τ.Κ. 13510 Αγ. Ανάργυροι Αττικής , Τηλ: 6973275324
URL: http://www.ete.gr/ , E-mail: ete@ete.gr
Αθήνα, 1 / 08 / 2013
ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ
1.318 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΧΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΕΙΣ

Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζοντας «εν κρυπτώ και παραβύστω» τη μεθοδευμένη προσπάθειά του να υποβαθμίσει την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας, σήμερα 1η Αυγούστου 2013 με ανυπόγραφο έγγραφο(non paper) μέσω e-mail που έφτασε σε Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης ανακοίνωσε το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το οποίο και θα εφαρμοστεί από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Σε αυτό η μεγάλη αλλαγή είναι η κατάργηση του μαθήματος της Τεχνολογίας ως αυτόνομο μάθημα που διδάσκονταν στην Α και Β τάξη, και η αντικατάστασή του από ένα μαθησιακό πεδίο με τον τίτλο:
¨Βιωματικές δράσεις – Συνθετικές – Δημιουργικές – Project ¨
Καταργείται έτσι χωρίς καμία τεκμηρίωση το μοναδικό τεχνολογικό μάθημα που είχε απομείνει στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση. Το μάθημα της Τεχνολογίας είναι ένα πρωτοποριακό μάθημα, που με διάφορες ονομασίες διδάσκεται εδώ και δεκαετίες σε όλα τα προηγμένα κράτη με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων στους μαθητές. Η κατάργησή του αποτελεί οπισθοδρόμηση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ενώ θα οδηγήσει 1318 εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων που δίδασκαν το μάθημα στην απώλεια της οργανικής τους θέσης με ότι αυτό συνεπάγεται για το εργασιακό τους μέλλον.
Το ¨μάθημα¨ με το οποίο θα αντικατασταθεί, προφανώς είναι η συνέχιση του αποτυχημένου στην εφαρμογή του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας (Project) στα Λύκεια και θα το έχουν ανάθεση όλες οι ειδικότητες. Με τη μέθοδο αυτή το Υπουργείο Παιδείας σκέφτεται να λύσει το πρόβλημα της συμπλήρωσης ωραρίου των βασικών γενικών ειδικοτήτων! Φυσικά μια ματιά στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος δείχνει ξεκάθαρα ότι το αντικείμενο της Τεχνολογίας δύσκολα θα προτιμηθεί από τους μαθητές, οι οποίοι στην Α τάξη δεν θα έχουν καμία επαφή με Τεχνολόγο καθηγητή. Και φυσικά αυτό για τα Γυμνάσια που υπάρχει καθηγητής Τεχνολογίας με οργανική. Στα υπόλοιπα ούτε κουβέντα να γίνεται.
Η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών καταγγέλλει τις προθέσεις αυτές του Υπουργείου Παιδείας και απαιτεί τη συνέχιση της αυτόνομης διδασκαλίας του μαθήματος της Τεχνολογίας, ανεξάρτητα από τις όποιες αλλαγές περιλαμβάνει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, την εισαγωγή ή μη μαθήματος Project κτλ
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΧΟΡΤΑΣΑΝ ΑΠΟ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
ΟΧΙ ΣΕ ΝΕΟ ΔΙΩΓΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Το Δ.Σ. της Ε.Τ.Ε.



Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%BF-1318-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%AF%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%BF#ixzz2b526vknE 

                             

Tο υπουργείο Παιδείας όχι μόνο καταργεί πλήρως τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου, αλλά και προωθεί ανενδοίαστα τον απολύτως εξωφρενικό και παράλογο εξοστρακισμό των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων  (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) από το Λύκειο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και η επίδοση σ’ αυτά είναι βασική προϋπόθεση για πλείστες όσες Ανώτατες Σχολές και Ιδρύματα της χώρας.

Τα  παραπάνω τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων και καταγγέλλει «απερίφραστα την εντολή κατάργησης των Καλλιτεχνικών στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, που υποδηλώνει την πλήρη απαξίωση των λειτουργιών της Τέχνης και σημαίνει στην ουσία έτσι την οπισθοδρόμηση όλης της εκπαίδευσης πολλά χρόνια πίσω».

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ      ΕΝΩΣΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 
1.  Με διαδικασίες που εγγυώνται μόνο το θρίαμβο της ασυναρτησίας και την αποκαθήλωση κάθε έννοιας πραγματικής επιστημονικής σοβαρότητας και κοινωνικής ευθύνης στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της Εκπαίδευσης, η κυβέρνηση έβαλε μπροστά τον επανακαθορισμό του νέου ωρολογίου προγράμματος στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
Με εντολές αυταρχισμού που δόθηκαν στις Διευθύνσεις της Δευτεροβάθμιας την 1η Αυγούστου, (απαιτώντας να υπολογιστούν αυθημερόν και να αποσταλούν ανυπερθέτως ως το πρωί της επόμενης μέρας 2 Αυγούστου κενά – πλεονάσματα κλπ!) σβήνουν από τον εκπαιδευτικό χάρτη μαθήματα, καταργούν δίχως το παραμικρό ίχνος κατανόησης της σημασίας και των λειτουργιών τους τα Καλλιτεχνικά μαθήματα στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου.
Θεωρούμε αποσυνθετική, διαλυτική και απολύτως ασύμβατη προς τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, τον εξοβελισμό της καλλιτεχνικής διδασκαλίας από τις Β’ και Γ’ τάξεις του Γυμνασίου.
Το δήθεν μάθημα επιλογής που ορίζεται βαρύγδουπα από το Υπουργείο «Βιωματικές Δράσεις – Συνθετικές – Δημιουργικές – Project» που μπορεί να διδάξει… όποιος θέλει (ή καλύτερα όποιος προλάβει) και που ανάμεσα στα 8(!) αντικείμενα που το συναποτελούν, περιλαμβάνεται και το ψευδεπίγραφο «Πολιτισμός και

Δραστηριότητες Τέχνης», δεν είναι παρά ένα κακότεχνο υποκατάστατο, ένα εξίσου αντιεπιστημονικό και αντικαλλιτεχνικό άλλοθι για τη διάλυση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.
Καταγγέλλουμε απερίφραστα την εντολή κατάργησης των Καλλιτεχνικών στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, που υποδηλώνει την πλήρη απαξίωση των λειτουργιών της Τέχνης και σημαίνει στην ουσία έτσι την οπισθοδρόμηση όλης της εκπαίδευσης πολλά χρόνια πίσω.
Απαιτούμε σε πλήρη συμφωνία με τις αληθινά επιστημονικές, κοινωνικές και παιδαγωγικές αξιώσεις της εποχής μας, όχι την κατάργηση και την έξωση αλλά τη στερέωση, εμπέδωση, εμπλουτισμό και παραπέρα ανάπτυξη της καλλιτεχνικής διδασκαλίας σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευση, και ειδικά στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
2.    Πράγματι, το ΥΠΕΠΘ όχι μόνο καταργεί πλήρως τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου, αλλά και προωθεί ανενδοίαστα τον απολύτως εξωφρενικό και παράλογο εξοστρακισμό των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων  (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) από το Λύκειο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και η επίδοση σ’ αυτά είναι βασική προϋπόθεση για πλείστες όσες Ανώτατες Σχολές και Ιδρύματα της χώρας.
Η Τέχνη δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη, αυτή την αποδεκτή από την κοινωνία, εδώ και πολλά χρόνια αλήθεια, κανείς δεν μπορεί και δεν δικαιούται να την παραγνωρίσει.
Σε καμιά περίπτωση πάντως, εμείς δεν θα μείνουμε απαθείς παρατηρητές της διάλυσης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, της κατακρήμνισης ό,τι αξιόπιστου και σοβαρού έχει οικοδομηθεί στη σφαίρα της καλλιτεχνικής διδασκαλίας, στην ουσία αποκλειστικά χάρη στις προσπάθειες και τον αγώνα των καλλιτεχνών – εκπαιδευτικών.
Μαζί με όλο τον πληττόμενο εκπαιδευτικό κόσμο, θα υπερασπίσουμε τις αξίες της Τέχνης, το Δημόσιο Σχολείο και τα δικαιώματα των λειτουργών του.
● Όχι στην κατάργηση των Καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο
● Να αποσυρθούν άμεσα οι εντολές κατάργησης των Καλλιτεχνικών
● Όχι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική

              Για το Δ.Σ. της ΕΝΩΣΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

               Η  Γραμματέας                                                                       Η  Πρόεδρος
    Ν. Παληοκώστα                                                                         Ζ. Χατζή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου