Σχεδιασμός Αφίσας Βγότσας Γιάννης, επεξεργασία φωτογραφίας της Μ. Χριστοπούλου και αφίσσας, Θανάσης Μπλίουμης |
Ψυχή στο λαιμό2
Μεταποίηση
Κονσερβοποιείο Πρεσπών
Η εκδοχή ενός ανοιχτού αδιαίρετου μουσείου
«Σύνορες φυλάκων» ένα
ποιητικό σαρδάμ της ποιήτριας Ελιας Οικονομίδου
Οι Χώροι προσδιορίζουν ή θέλουν να προσδιορίσουν
ολοκληρωμένους τρόπους ζωής. Το Κονσερβοποιείο Πρεσπών είναι ένα πολυσύνθετο
σύνολο με διακεκριμένα χαρακτηριστικά την ολιγόχρονη αρχική χρήση ως κονσερβοποιείο
τσιρονιών, φασολιών και πιπεριών και τελευταία ως παράνομο κατάλυμα αιγοπροβάτων και
μεταναστών. Στην καθημερινή πρακτική μόλις οι χώροι κοινωνικοποιηθούν και συσχετιστούν
με τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες και δυνατότητες που σημαίνει ότι
συσχετίζονται με συμφέροντα άμεσα ή έμμεσα, τότε αρχίζει η παραμόρφωση ή και η πλαστογράφηση.
Οι αρχιτεκτονικοί χώροι είναι μια ολότητα που
πραγματοποιείται στο χώρο και το χρόνο ειδικά τον ιστορικό και εφορμά ως
εμπειρία από τις πολλαπλότητες της επιθυμίας και τις σχέσεις με το άλλο. Η ολότητα αυτή ως αλληλεπίδραση, gestalt
είναι ένα ζητούμενο των συνεργατικών καλλιτεχνών ώστε οι αναγνώσεις τους να παρουσιάζουν
εσωτερική διαφοροποίηση και πολλαπλότητα. Η ολότητα και η ολοκλήρωση του
εκθεσιακού συνόλου είναι ένα ανοικτό
σύστημα γι αυτό και τα έργα των συμμετεχόντων παραμένουν ανοιχτά. Το ίδιο και η
διαδικασία της σύνθεσης, της αλληλεπίδρασης, ο χώρος είναι παραβιασμένος, αναδιαρθρωμένος
εικαστικά άρα και μουσειακά με την έννοια της φύλαξης αλλά και της συσσώρευσης
ανοιχτός. Το εγχείρημα ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ στο κονσερβοποιείο είναι το συνεχές των
προσεγγίσεων του χτιστού και άχτιστου χώρου ως πλέγμα ή σύνολο που θέλει να
προσδιορίσει «τόπους ζωής που συνθέτουν μια ολότητα» πολυσήμαντης,
διφορούμενης, πολιτικοοικονομικής και γι αυτό αντιφατικής συγκρότησης. Η
συνθετική αλληλεπίδραση, η αντιφατικότητα θα παρουσιαστεί ως ανοιχτό μουσείο
της δημιουργικότητας, ένα Άχτιστο μουσείο
που χρειάζεται η εποχή μας.
«Το ανώτατο πεδίο της
δημιουργικότητας είναι το παιχνίδι » (Βασίλης
Καβουρίδης)
Το παιχνίδι ως διαζευχτικό σύστημα η πλέγμα ή σύνολο, μέχρι στιγμής
θέλει να αποπλέξει το έργο τέχνης από το εργάκι που απλώς παρατίθεται, να
εξετάζει τις ανθρώπινες συνθήκες και σχέσεις, τις σχέσεις χρόνου που γεννά ο
χώρος και καθιστά ορατό το μέσα ως πιο μέσα και το έξω ως απέραντη επανάληψη. Αναβιώνει έτσι σε
επάρκεια ένα ανοιχτό αποτέλεσμα ανάμεσα σε σχέσεις
και συνθήκες.
Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η δεύτερη φάση επεμβάσεων από εικαστικούς
καλλιτέχνες στο χώρο του κονσερβοποιείου και θα αρχίσει ένας τρίτος κύκλος. Η πρόσκληση παραμένει ανοιχτή προς όλους τους δημιουργικούς ανθρώπους.
πληροφορίες: Ανοιχτό κάλεσμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου