Τρίτη, 6 Αυγούστου 2013

Ψηφίστε● Όχι στην κατάργηση των Καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο ● Να αποσυρθούν άμεσα οι εντολές κατάργησης των Καλλιτεχνικών ● Όχι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική

                  A     
                            AA

Petition link: http://goo.gl/ycCZv6

Όταν μια κοινωνία είναι σε κρίση το πιο επικίνδυνο που μπορείς να κάνεις είναι να κλείσεις τις βαλβίδες αποσυμφόρησης της...
Στην Ελλάδα, στο άλλοτε λίκνο του πολιτισμού, στην σύγχρονη αφετηρία της οικονομικής κρίσης, εκεί στο νότο της Ευρώπης, η Ευρώπη ως κοιτίδα πολιτισμού και ανθρωπισμού χάνει το νόημα της. Με αφορμή τον ξαφνικό περιορισμό της Τέχνης (Εικαστικά - Μουσική) στα σχολεία, σε μία μόλις τάξη, την Α’ Γυμνασίου, θα θέλαμε να αρθρώσουμε κραυγή αγωνίας για τον τόπο, τη μαθητική νεολαία και τις έννοιες που έθρεψαν και στήριξαν την κοινωνία των πολιτών της Ευρώπης χρόνια τώρα.
Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα φαίνεται ότι έχει τέτοιες γιγάντιες διαστάσεις που οι ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας αδυνατούν να εγγυηθούν εργασία στους καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων, ανεξαρτήτως των αναγκών. Έτσι αφαιρούν τάξεις και ώρες διδασκαλίας από το επίσημο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου –Λυκείου, ενώ ταυτόχρονα τους αυξάνουν το διδακτικό τους ωράριο, με αποτέλεσμα “πλασματικά” να φαίνονται υπεράριθμοι και περιττοί για το σύγχρονο σχολείο της κρίσης.
Δεν είναι σαφές αν οι αρμόδιοι του εκπαιδευτικού σχεδιασμού έχουν συγκεκριμένες προθέσεις και στόχους πίσω από αυτές τις αποφάσεις, πέραν του στενά δημοσιοοικονομικού (π.χ 100 λιγότεροι εργαζόμενοι σε βάθος χρόνου). Επειδή όμως, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο, το Υπουργείο Παιδείας έχει σύνθετο ρόλο, θα θέλαμε να περιγράψουμε αποσπασματικά τις αρνητικές διαστάσεις μιας τέτοιας απόφασης.
Η Τέχνη ως γνωστόν, είναι πεδίο εξερεύνησης και διερεύνησης του «εγώ» και του περιβάλλοντα «χώρου», πεδίο ανάπτυξης της φαντασίας, της δημιουργικότητας, της έκφρασης του νέου μαθητή. Σε μια κοινωνία κρίσης που αλλάζει και στενεύει συνεχώς, πως θα προσδιορίσει το νέο άτομο, τον εαυτό του και τον ρόλο του μέσα στην κοινωνία; Που και πως θα διοχετεύσει την αντίδραση του και τον θυμό του; Οι γονείς, τι θέση θα πάρουν σε όλα αυτά; Μπορούν αυτοί από μόνοι τους να απελευθερώσουν την δημιουργικότητα των παιδιών τους; Να τους ανοίξουν ορίζοντες έκφρασης, ή θεωρούν ότι το υπόλοιπο σχολείο, όπως έχει δομηθεί, μπορεί; Τους αρκούν άραγε σχολεία που θα προετοιμάζουν μηχανικά τα παιδιά τους για χαμηλόβαθμες υπαλληλικές και εργατικές θέσεις; ‘Η θέλουν ένα πιο ανοιχτό και δυναμικό σχολείο, ειδικά για αυτούς τους δύσκολους καιρούς, όπου τα εφόδια όλων μας οικονομικά, ψυχικά κ.α. περιορίζονται γοργά γοργά; Έχουν διερωτηθεί άραγε πια θα είναι η εναλλακτική; τα «παυσίπονα» των αντικαταθλιπτικών ή οι όποιες εξαρτήσεις; Θέλουν οδηγούς ζωής για τα παιδιά τους ή ο τεχνοκρατισμός τους αρκεί;
Τέλος, όλοι αυτοί οι καθηγητές εικαστικών και μουσικής, τι θα κάνουν σε μια κοινωνία, που τους θεωρεί οικονομικά αδύνατη πολυτέλεια και που ως τώρα έχει μάθει να δέχεται τις υπηρεσίες τους δωρεάν; Η Τέχνη στην Ελλάδα έχει σχεδόν ανύπαρκτη αγορά, και οι όποιες χορηγίες της απευθύνονται κυρίως σε καλλιτεχνικές διοργανώσεις και όχι στους ίδιους τους καλλιτέχνες, πόσο μάλιστα στους παιδαγωγούς-καλλιτέχνες.
Όταν αυτοί οι παιδαγωγοί βγαίνουν στο περιθώριο την συγκεκριμένη περίοδο, τότε πραγματικά μπορούμε να μιλάμε για μια κοινωνία σε κρίση, με στενό ορίζοντα χρόνου.
Θεωρούμε ότι ο πολιτισμός είναι διέξοδος, η δημιουργία εκτόνωση και η τέχνη φάρμακο κατά της υποβάθμισης, ειδικά σε καιρούς κρίσης.
Θα πρέπει να σκεφτούμε τρόπους να αναβαθμίσουμε τη δημιουργικότητα και την καλλιτεχνική ευαισθησία στην εκπαίδευση, και όχι να καταργούμε ή να υποβαθμίζουμε την αισθητική και πολιτισμική αγωγή των νέων γεννεών.
Βοηθήστε με την ψήφο σας να αποδείξουμε ότι ο πολιτισμός και η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι μια ανάγκη όλων μας.

Ψηφίστε εδώ: http://goo.gl/ycCZv6 
_________________
Η ανακοίνωση της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (2/8/13)

Όχι στην κατάργηση των Καλλιτεχνικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο
1. Με διαδικασίες που εγγυώνται μόνο το θρίαμβο της ασυναρτησίας και την αποκαθήλωση κάθε έννοιας πραγματικής επιστημονικής σοβαρότητας και κοινωνικής ευθύνης στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της Εκπαίδευσης, η κυβέρνηση έβαλε μπροστά τον επανακαθορισμό του νέου ωρολογίου προγράμματος στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
Με εντολές αυταρχισμού που δόθηκαν στις Διευθύνσεις της Δευτεροβάθμιας την 1η Αυγούστου, (απαιτώντας να υπολογιστούν αυθημερόν και να αποσταλούν ανυπερθέτως ως το πρωί της επόμενης μέρας 2 Αυγούστου κενά – πλεονάσματα κλπ!) σβήνουν από τον εκπαιδευτικό χάρτη μαθήματα, καταργούν δίχως το παραμικρό ίχνος κατανόησης της σημασίας και των λειτουργιών τους τα Καλλιτεχνικά μαθήματα στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου.
Θεωρούμε αποσυνθετική, διαλυτική και απολύτως ασύμβατη προς τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, τον εξοβελισμό της καλλιτεχνικής διδασκαλίας από τις Β’ και Γ’ τάξεις του Γυμνασίου.
Το δήθεν μάθημα επιλογής που ορίζεται βαρύγδουπα από το Υπουργείο «Βιωματικές Δράσεις – Συνθετικές – Δημιουργικές – Project» που μπορεί να διδάξει… όποιος θέλει (ή καλύτερα όποιος προλάβει) και που ανάμεσα στα 8(!) αντικείμενα που το συναποτελούν, περιλαμβάνεται και το ψευδεπίγραφο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης», δεν είναι παρά ένα κακότεχνο υποκατάστατο, ένα εξίσου αντιεπιστημονικό και αντικαλλιτεχνικό άλλοθι για τη διάλυση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.
Καταγγέλλουμε απερίφραστα την εντολή κατάργησης των Καλλιτεχνικών στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, που υποδηλώνει την πλήρη απαξίωση των λειτουργιών της Τέχνης και σημαίνει στην ουσία έτσι την οπισθοδρόμηση όλης της εκπαίδευσης πολλά χρόνια πίσω.
Απαιτούμε σε πλήρη συμφωνία με τις αληθινά επιστημονικές, κοινωνικές και παιδαγωγικές αξιώσεις της εποχής μας, όχι την κατάργηση και την έξωση αλλά τη στερέωση, εμπέδωση, εμπλουτισμό και παραπέρα ανάπτυξη της καλλιτεχνικής διδασκαλίας σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευση, και ειδικά στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
  1. Πράγματι, το ΥΠΕΠΘ όχι μόνο καταργεί πλήρως τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου, αλλά και προωθεί ανενδοίαστα τον απολύτως εξωφρενικό και παράλογο εξοστρακισμό των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) από το Λύκειο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και η επίδοση σ’ αυτά είναι βασική προϋπόθεση για πλείστες όσες Ανώτατες Σχολές και Ιδρύματα της χώρας.
Η Τέχνη δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη, αυτή την αποδεκτή από την κοινωνία, εδώ και πολλά χρόνια αλήθεια, κανείς δεν μπορεί και δεν δικαιούται να την παραγνωρίσει.
Σε καμιά περίπτωση πάντως, εμείς δεν θα μείνουμε απαθείς παρατηρητές της διάλυσης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, της κατακρήμνισης ό,τι αξιόπιστου και σοβαρού έχει οικοδομηθεί στη σφαίρα της καλλιτεχνικής διδασκαλίας, στην ουσία αποκλειστικά χάρη στις προσπάθειες και τον αγώνα των καλλιτεχνών – εκπαιδευτικών.
Μαζί με όλο τον πληττόμενο εκπαιδευτικό κόσμο, θα υπερασπίσουμε τις αξίες της Τέχνης, το Δημόσιο Σχολείο και τα δικαιώματα των λειτουργών του.

● Όχι στην κατάργηση των Καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο
● Να αποσυρθούν άμεσα οι εντολές κατάργησης των Καλλιτεχνικών
● Όχι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική
Για το Δ.Σ. της ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Η Γραμματέας Η Πρόεδρος
Ν. Παληοκώστα Ζ. Χατζή



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου