Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

ΑΝΤΑ ΤΣΙΡΟΠΟΥΛΟΥ «Καλλιτεχνικές διαδρομές»


Ηταν εκείνες οι στιγμές που άκουγα τον καλλιτέχνη, τον άνθρωπο, τον φιλόσοφο, τον καθηγητή που μου έδωσε τα πρώτα δυνατά στοιχεία τέχνης και πίστης στον εαυτό μου. Ο Βλαχόπουλος Βρασίδας ήταν ένας καλλιτέχνης που ήξερε να σου δώσει πολλά βασικά στοιχεία συγχρόνως ανακαλύπτοντας και το είδος του ταλέντου και της προσωπικότητας του κάθε καλλιτέχνη.
Είναι ο καθηγητής που στο φροντιστήριο ζωγραφικής όταν άρχισα τα πρώτα μου βήματα στο σχέδιο κατάλαβε αμέσως το είδος του ταλέντου μου και της ψυχοσύνθεσής μου. Θυμάμαι ότι ακύρωσα πολύ νωρίς την βελόνα του σχεδίου και ο ίδιος ήρθε μια μέρα και μου είπε «Άντα βασίσου στην δική σου οπτική και φαντασία, προχώρα γιατί έχεις πολύ ταλέντο». Όταν λοιπόν ήρθε μια μέρα που βλέποντας διαφημιστικά για την Ανώτατη Σχολή Καλλών Τεχνών της Φλωρεντίας μου μπήκε η ιδέα ότι ήταν πολύ ενδιαφέρον να πάω σ’ αυτήν την σχολή να σπουδάσω ζωγραφική και αφού πέρασαν μέρες αποφάσισα να το συζητήσω με τον καθηγητή μου. Με την σοβαρότητα και την σταθερότητα που είχε στον λόγο του με ρώτησε αν το έχω σκεφτεί και του είπα ότι δεν ξέρω αν είμαι έτοιμη καλλιτεχνικά. Τότε δεν θα το ξεχάσω ποτέ αυτό που μου τόνισε «Πιστεύω πολύ στο ταλέντο σου δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα Άντα, μπορείς να δώσεις εξετάσεις στην Φλωρεντία, για εμένα είσαι έτοιμη». Αυτά του τα λόγια μου έδωσαν δύναμη που με κράτησε πέντε χρόνια στην ΑΣΚΤ της Φλωρεντίας. Όλα τα χρόνια που σπούδαζα σκεφτόμουνα ότι ο καθηγητής είναι ο σεβασμός και η δύναμη που έχει ανάγκη ένας φοιτητής για να προχωρήσει, έτσι ήταν και ο prof. Tinu στην ΑΣΚΤ της Φλωρεντίας, όμως ποτέ δεν θα ξεχάσω τον πρώτο καθηγητή μου, που μου έδωσε τα βασικά στοιχεία στην καλλιτεχνική μου δημιουργία.
  Όταν ζωγραφίζω πάνω σ’ ένα λευκό άψυχο μουσαμά, αισθάνομαι ότι γκρεμίζεται το τείχος της μοναξιάς. Γεννιέται ένας κόσμος που υπάρχει μέσα μου και εγώ η ίδια δεν τον γνωρίζω. Με το τέλος της δημιουργίας ξαναβρίσκομαι μόνη με τον εαυτό μου και τότε βλέπω έναν κόσμο καινούργιο μπροστά μου με όλα τα στοιχεία, εικόνες, συναισθήματα που πέρασαν μέσα από την ύπαρξή μου. Τα έργα μου πολλές φορές τα ονομάζω δρόμους ζωής. Η ζωή έχει πολλές διαστάσεις αρκεί να αφεθείς για να τις νιώσεις όλες. Δεν φτάνει να είσαι καλλιτέχνης και να έχεις ιδιαίτερες ευαισθησίες, πρέπει να ξέρεις και να τις προστατεύεις από λάθος κινήσεις.
Τέχνη είναι να μπορείς να ταξιδεύεις με το εισιτήριο του μυαλού και της ψυχής σου, να διαβάζεις μέσα στα μάτια των ανθρώπων τον κόσμο τους, να βλέπεις σκιές και χρώματα που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, να πιάνεις το πινέλο και να χάνεσαι στην μαγεία των χρωμάτων, να αγαπάς πραγματικά. Μέσα από την δουλειά μου προσπαθώ να διατηρήσω την ψυχική μου δύναμη και να δώσω μήνυμα ελπίδας.
Όλα αυτά που σήμερα τα θεωρούμαι δεδομένα είναι η ισορροπία του πλανήτη μας, η αγάπη , η ανθρωπιά, ο σεβασμός, η συντροφικότητα, ο έρωτας, το φεγγάρι, το ηλιοβασίλεμα, το φώς, η νύχτα και η μέρα είναι τα στοιχεία και οι πηγές της καλλιτεχνικής μου έμπνευσης.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
1982-1987: Σπούδασε ζωγραφική, χαρακτική και μικρογλυπτική σε μπρούτζο στην Α.Σ.Κ.Τ. της Φλωρεντίας με καθηγητή τον Prof. Tinu.
1983-1985: Παρακολούθησε το τμήμα της Παιδαγωγικής στο εργαστήριο του Prof. Tinu
1988: Γίνεται μέλος του Καλλιτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
1994-1997: Έχει διδάξει στα «Ιδιωτικά Σχολεία Αηδονοπούλου Α.Ε.» . Παλλήνη Αττικής ως Καθηγήτρια Καλλιτεχνικών Δημοτικού και Γυμνασίου.
2013-2015: Διδάσκει ζωγραφική στον Εξωραϊστικό Πολιτιστικό Σύλλογο «Ο ΙΛΙΣΟΣ»
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
1988: Γκαλερί «7»
1992: Γκαλερί «Αργώ»
2000: «Γκαλερί της Έρσης»
2002: Γκαλερί ΑΔΑΜ
2003: Πολυχώρος Αθηναΐδα Αναδρομική
2006: Α’ Δημοτικό Σχολείο Παροικιάς Πάρος
2006: Athens Art Space
2008: Autonet A.E. Νέα Μάκρη
2009: Πινακοθήκη Λέφα Ψυχικού
2009: Γκαλερί Φυγόκεντρος Βόλος
2011:    Γκαλερί Χρυσόθεμης
2014: Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
1989: Γκαλερί «Έκφραση» Θεσσαλονίκη Ζωγραφική
1989: Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας Χαρακτική
1990: Πνευματικό Κέντρο Λευκάδας Χαρακτική
1990: Γκαλερί «Εποχές» Χαρακτική
1991: Πύργος του Μάρκελου στην Αίγινα με την «Γκαλερί της Έρσης» με τίτλο : «Αφιέρωμα στην Αίγινα» Ζωγραφική
1993: Πύργος του Μάρκελου Αίγινα Ζωγραφική
1995: Ζωγράφοι που εμπνέονται από το έργο του Μίκη Θεοδωράκη Γκάζι
1997: Ακαδημία Θρακικής τέχνης και παράδοσης της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας Ζωγραφική
1999: Ζωγράφοι που εμπνέονται από το μπλε Γκαλερί «Ντιάνα-Γιούλια» Λαύριο
2000: Έκθεση για τον απόδημο Ελληνισμό Ολυμπία Ζωγραφική
2001: Porto Tango ομαδική έκθεση Τήνος
2002: Ομαδική έκθεση με έμπνευση την «αγάπη» Ολυμπία
2006: Κολλέγιο Αθηνών Αφιέρωμα στην Πηνελόπη Δέλτα
2007: Θέατρο Ηρώδου Αττικού
2007: Art Prisma υπό την αιγίδα της UNESCO
2008: Πινακοθήκη Ψυχάρη 36 και Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων
2008: Γκαλερί «Τατιάνα Δερδεμέζη» Ιωάννινα
2009: Art Prisma Πειραιώς
2009: «Φυγόκεντρος» Βόλος
2009: «Συνέβη στην Αθήνα» Μικρή Άρκτος
2009: «Οι γειτονιές του Πειραιά» Μουσείο Ολυμπιακού
2015: «Ανεμόπυλες» Έκθεση Εικαστικών Τεχνών Πολιτιστικός Οργανισμός Καρύστου
Facebook Link:
https://www.facebook.com/ada.tsiropoulou?fref=ts


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου