Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Συνεντευξη της Λόλας Νικολάου στο press.gr

Στο σπίτι μου
...απαντώντας στο Ερωτηματολόγιο του Προυστ



Μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκηαποφοίτησα από το Αμερικανικο Κολέγιο ΑΝΑΤΟLIA και συνέχισασπουδές στα οικονομικά στην Ελβετία. Παντρεύτηκα και απέκτησα δύο παιδιά. 
Ο χώρος της τέχνης με τραβούσε από μικρή, ξεκίνησα σαν συλλέκτρια, ώσπου κατάφερα καιαπέκτησα την δική μου γκαλερί τον Ιανουάριο του 1993 την οποία και διατηρώ μέχρι σήμερα στο νεοκλασικό της Τσιμισκή 52.


Στην έκθεση του Μάριου Ελευθεράδη, Σεπτ. – Οκτ. 2011
Σκοπός της γκαλερί ήταν να προβάλει τη σύγχρονη τέχνη στη Θεσσαλονίκη και να εξοικειώσει το φιλότεχνο κοινό με κάθε μορφή της. Παρουσίασε πρώτη στα είκοσι αυτά χρόνια πλειάδα σημαντικών καλλιτεχνών της Ελλάδας και του εξωτερικού του οποίους και συνεχίζει να προβάλει, ενώ διαρκώς ανανεώνεται με νέους καλλιτέχνες με σημαντικό παρόν και ενδιαφέρον μέλλον. Έχει συνεργαστεί με μουσεία και άλλους καλλιτεχνικούς φορείς και έχει συμμετάσχει σε διεθνείς εκθέσεις. Έχει επίσης βραβευθεί για την προσφορά της στον πολιτισμό, ενώ επανειλημμένα έχουν γίνει αφιερώματα στην γκαλερί και σε εμένα προσωπικά τόσο στον τύπο όσο και στην τηλεόραση. 
Ζω μόνη μου και απολαμβάνω έναν ατομικό χώρο, όνειρο ζωής, διαμορφωμένο κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αναδεικνύει την αγάπη μου για την τέχνη και παράλληλα να αποτελεί σημείο αναφοράς της πορείας μου στο χρόνο και στο χώρο.
Η μοναχικότητα η οποία αποτελεί μία έννοια οικεία και αγαπημένη για μένα με κάνει να χαίρομαι περισσότερο να φιλοξενώ φίλους και έτσι να μοιράζομαι τον προσωπικό μου χώρο με προσφιλή μου πρόσωπα και καλλιτέχνες που με τιμούν με τη φιλία τους.

Η απόλυτη ευτυχία για σένα είναι;
Η Αγάπη.
Τι σε κάνει να σηκώνεσαι το πρωί;
Το ενδιαφέρον για την ημέρα που ακολουθεί. 
Η τελευταία φορά που ξέσπασες σε γέλια;
Παίζοντας χθες με τον είκοσι μηνών εγγονό μου.
Το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σου είναι;
Η αισιοδοξία μου για τη ζωή. 
Το βασικό ελάττωμά σου;
Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους ανθρώπους απ’ αυτή που υπαγορεύει η λογική και ο ρεαλισμός.
Σε ποια λάθη δείχνεις τη μεγαλύτερη επιείκεια;
Σε όλα τα ανθρώπινα.
Η τελευταία φορά που έκλαψες; 
Πρόσφατα λόγω της απώλειας ενός αγαπημένου προσώπου.
Με ποια ιστορική προσωπικότητα ταυτίζεσαι περισσότερο; 
Με καμία. Πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος έχει τη δική του προσωπικότητα και φιλοδοξώ να αφήσω το δικό μου στίγμα στον κοινωνικό μου περίγυρο. 
Από την φωτογράφησή μου για την παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS στο περιοδικό ADORE (εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ), Δεκ. 2012
Ποιοι είναι οι ήρωές σου σήμερα; 
Οι καλλιτέχνες μου. Αν το καλοσκεφτούμε όλοι οι πραγματικοί καλλιτέχνες σε κάθε εποχή είχαν μια δόση ηρωισμού. 
Στο σπίτι μου
Ποια είναι η ταινία που σε σημάδεψε; 
Μπαίνω στον πειρασμό να σας απαντήσω με κάποια ταινία που βιογραφεί κάποιον καλλιτέχνη. Ωστόσο στην περίπτωση αυτή είναι η προσωπικότητα του καλλιτέχνη και όχι ακριβώς η ταινία που με συγκλόνισε. Frida Kahlo.
Το αγαπημένο σου ταξίδι; 
Ρώμη, η πόλη που λατρεύω.
Οι αγαπημένοι σου συγγραφείς; 
Αγαπώ πολύ τα βιβλία του Osho.
Ποια αρετή προτιμάς σε έναν άντρα; 
Δεν θα σας πω για αρετή αλλά για χαρίσματα. Την εξυπνάδα και το χιούμορ.
…Και σε μια γυναίκα; 
 Την εξυπνάδα και το χιούμορ.
Ο αγαπημένος σου συνθέτης; 
Μεταξύ πολλών της Rock ξεχωρίζω τους Led Zeppelin.
Το τραγούδι που σφυρίζεις κάνοντας ντους; 
Προσωπικά δεν ξέρω να σφυρίζω. Προτιμώ να χαίρομαι τον ήχο και το άγγιγμα του νερού. 
Το βιβλίο που σε σημάδεψε;
Το Conversation with God του Neale Donald Walsch για τις ριζοσπαστικές απαντήσεις του σε ζητήματα όπως η αγάπη, το καλό και το κακό, η ζωή και ο θάνατος. 
Ο αγαπημένος σου ζωγράφος; 
Η ζωή θα ήταν πολύ πεζή αν μπορούσα να σας απαντήσω με ένα μόνο όνομα.
Το αγαπημένο σου χρώμα; 
Το μαύρο…πάντα.
Ποια θεωρείς ως τη μεγαλύτερη επιτυχία σου; 
Την προσωπική μου ολοκλήρωση.
Το αγαπημένο σου ποτό;
Σόδα με λεμόνι.
Για ποιο πράγμα μετανιώνεις περισσότερο; 
Δεν μετανιώνω και προχωράω μπροστά.
Τι απεχθάνεσαι περισσότερο απ’ όλα; 
Το ψέμα, την κακία, τη δουλοπρέπεια και τη μωροφιλοδοξία.
Ποια είναι η αγαπημένη σου ασχολία; 
Εκ των πραγμάτων η τέχνη.
Ο μεγαλύτερος φόβος σου; 
Δεν φοβάμαι.
Σε ποια περίπτωση επιλέγεις να πεις ψέματα; 
Όταν τελειώνει η αλήθεια που ο συνομιλητής μου μπορεί να ακούσει.
Ποιο είναι το μότο σου; 
Do it with passion or not at all.
Πώς θα επιθυμούσες να πεθάνεις; 
Ακαριαία.
Εάν συνέβαινε να συναντήσεις το Θεό, τι θα ήθελες να σου πει; 
Κάτι διασκεδαστικό και ενδιαφέρον.
Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεσαι αυτόν τον καιρό; 
Σε απόλυτη nirvana και λόγω της πολλής ζέστης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου