Το σχολικό σύστημα στη Φινλανδία
Βασική αρχή
του εκπαιδευτικού της συστήματος είναι η ισότητα των ευκαιριών στην
εκπαίδευση, που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μαθητές δύο ταχυτήτων, αλλά
προχωρούν με όλους τους μαθητές επιδιώκοντας υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης
για όλα τα παιδιά ως τα 16 τους. Στη μικρή κοινότητα του σχολείου θα
βρεις παιδιά με ειδικές ανάγκες,
αφού, σκοπίμως, δεν υπάρχουν ειδικά ιδρυματικά σχολεία. Θα βρεις βρέφη
να μαθαίνουν από μικρά να συνυπάρχουν με μεγάλους και αναπήρους, όπως
στην κοινωνία των μεγάλων, καλλιεργώντας το αίσθημα της ευθύνης και της
αλληλεγγύης των μεγάλων παιδιών προς τα μικρότερα και προς τα
διαφορετικά. Και υπάρχει ιδιαίτερη φροντίδα για τα παιδιά με μαθησιακές
δυσκολίες. Κάθε μαθητής, ανεξάρτητα από την επίδοσή του, θεωρείται ότι
μπορεί να προσφέρει στην τάξη του και στο σχολείο. Οι αδύναμοι μαθητές
δε χαρακτηρίζονται ως άχρηστοι και προβληματικοί και δεν τίθενται στο
περιθώριο. Στόχος του συστήματος είναι ο εντοπισμός τους όσο το δυνατόν
νωρίτερα, κυρίως στο νηπιαγωγείο ή στον παιδικό σταθμό, για να τους
δώσουν μια επιπλέον βοήθεια και υποστήριξη. Εάν υπάρχει πρόβλημα με τη
συμπεριφορά κάποιων μαθητών, πρώτα γίνεται κουβέντα με τα ίδια τα παιδιά
και, εάν δεν βρεθεί φόρμουλα για την επίλυση του προβλήματος,
καλούνται οι γονείς. Και οι αποβολές δεν έχουν την τιμητική τους στα
σχολεία αυτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου