Παρασκευή, 7 Ιουνίου 2013

REM BRAND NAME - Η γνησιότητα του καλλιτέχνη Ένα επιτοίχιο παιχνίδι τέχνης σε δύο χώρους Τέχνης στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


REM BRAND NAME - Η γνησιότητα του καλλιτέχνη
Ένα  επιτοίχιο παιχνίδι τέχνης
σε δυο Χώρους Τέχνης





Gallery Λόλα Νικολάου, Θεσσαλονίκη
Εγκαίνια:25 Ιουνίου,19.30- 23:00
Διάρκεια: 25 Ιουνίου– 5 Αυγούστου 2013


Aίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος, Αθήνα
Εγκαίνια: 3 Ιουλίου, 20:00
Διάρκεια: 3 Ιουλίου – 8 Αυγούστου 2013



Η Gallery Λόλα Νικολάου και η Aίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος, μας καλούν να παίξουμε σε μία επιτοίχια art-monopoli. Στην τελευταία έκθεση του καλοκαιριού με τίτλο “Rem Brand Name – Η γνησιότητα του καλλιτέχνη” καλούμαστε να αποκτήσουμε ένα έργο τέχνης δίνοντας, γιατί όχι, έστω και  5 ευρώ!

Η έκθεση αυτή είναι ένα νέο εικαστικό project του Μακρύ Οχήματος των φοιτητών του 3ργαστηρίου Ζωγραφικής ΤΕΕΤ Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, και βασίστηκε σε μια ιδέα του Γαβριήλ Φτελκόπουλου. Η έκθεση προτείνεται προσδοκώντας σε μια βιωματική σχέση με την ακαταλληλότητα της ανταλλακτικής αξίας του έργου τέχνης.
Η έκθεση γίνεται παράλληλα  και στους δυο χώρους, δίνοντας την ευκαιρία το παιχνίδι να δικτυωθεί.
Το φιλότεχνο κοινό καθώς  εισέρχεται στο χώρο της γκαλερί θα βλέπει κρεμασμένο ένα ομοίωμα του πορτραίτου του Ρέμπραντ (αυτοπορτραίτο με τραγιάσκα) να δεσπόζει στο χώρο. Τα υπόλοιπα έργα τα οποία έχουν δημιουργήσει 60 καλλιτέχνες θα βρίσκονται σε διαφορετικό χώρο, ένα ιδιότυπο ντεπό, μια τράπεζα φύλαξης έργων τέχνης .
Οι όροι για αυτό το επιτοίχιο  παιχνίδι της art-monopoli λειτουργούν ως εξής:
Ο καθένας από εμάς μπορεί να «παίξει» δοκιμάζοντας την τύχη του και να κερδίσει ένα έργο πιθανά με ελάχιστα χρήματα.
Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να πλειοδοτήσει για κάθε ένα από τα έργα αγοράζοντας ΦΗΜΕΣ (κόστους 5€ η μία) και τοποθετεί το έργο σε θέση επιλογής του σε σχέση με το πορτραίτο του Ρέμπραντ, δίνοντας του ιδιαίτερη αξία.
Φυσικά, υπάρχει και η δυνατότητα να αγοράσει κάποιος ένα έργο στην προκαθορισμένη τιμή του (οι τιμές των έργων είναι ιδιαίτερα προσιτές και κυμαίνονται μεταξύ 80 και 300€.)
Ο επισκέπτης που θα αποκτήσει ένα έργο αγοράζοντάς το στην προκαθορισμένη τιμή, θα έχει επίσης το δικαίωμα και την ευκαιρία να επιλέξει και να αγοράσει και άλλα έργα στα 2/3 της προκαθορισμένης τιμής τους.
 Σε περίπτωση που ένα έργο αποκτηθεί στην αρχική του τιμή και ενώ έχει ήδη πλειοδοτηθεί με κάποιες ΦΗΜΕΣ από άλλους ενδιαφερόμενους, εκείνοι θα πρέπει να μεταφέρουν τις μειοδοτήσεις τους (ΦΗΜΕΣ) σε άλλα έργα. Γνωστοί ιστορικοί τέχνης, ο Γιώργος Δάβος, η Λουίζα Καραπιδάκη, η Μαρία Κενανίδου,ο Μάνος Στεφανίδης, και η Θάλεια Στεφανίδου  θα επισημάνουν πριν το άνοιγμα της έκθεσης τα έργα της προτίμησής τους.
 Στο τέλος της έκθεσης στις  8 Αυγούστου  όλα τα έργα τα οποία δεν πωλήθηκαν στην προκαθορισμένη τους  αξία θα κληρωθούν ένα-ένα μεταξύ εκείνων που έχουν αγοράσει ΦΗΜΕΣ για αυτά, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάποιον τυχερό να αποκτήσει ένα έργο πιθανά και με 5€. Όσες περισσότερες ΦΗΜΕΣ δώσει κάποιος για ένα έργο τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να το αποκτήσει.

 Ο Χάρης Κοντοσφύρης υπεύθυνος καθηγητής του 3ργαστηρίου Ζωγραφικής ΤΕΕΤ Φλώρινας γράφει σχετικά:
«Με αφορμή το αυτοπορτραίτο του Rembrandt με τραγιάσκα θα διερευνήσουμε στιγμές υποκειμενικότητας και αυθεντικότητας στην  εικαστική καθημερινή ζωή. Ζωγράφος, γλύπτης ή καλλιτέχνης. Η γνήσια ατομικότητα δεν μπορεί παρά να είναι η σύνθεση μιας συγκεκριμένης ιδιαιτερότητας με το καθολικό. Για να μπορέσει το υποκείμενο ζωγράφος-γλύπτης να εμφανιστεί ως καλλιτέχνης πρέπει ταυτόχρονα να είναι πλούσιο σε ένα περιεχόμενο ιδιότυπο και ωστόσο γενικεύσιμο. Αυτή η ολοκλήρωση έρχεται με μια σειρά ενδιάμεσων δραστηριοτήτων που μας προμηθεύει η αισθητική. Τι εκκλήσεις εκπέμπει μέσα στην κοινωνία ο καλλιτέχνης; Η Αγορά της τέχνης τι συνδιαμορφώνει; Παραμένει ανάρμοστη ως προς τον καλλιτέχνη;  Θα ενδώσουμε στις πλάνες της χαμένης παράδοσης ή θα σταθούμε στο επίπεδο της πρόκλησης που εκτοξεύει η απόσυρση του καταναλωτικού κόσμου; Πώς ένας καλλιτέχνης βλέπει τον καλλιτέχνη-εαυτό;»

Συμμετέχοντες: Rem brand name project 013


 Αγγελική Παπαμιχαήλ, Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Αικατερίνη Τουρτουρά, 
Αλεξάνδρα Τσιτσιντά, Αμαλία Παπαδοπούλου, Ανδριάνα Μαλτέζου, Ανδρομάχη- 
Άννα Ανδρέου, Άννα-Μαρία Σαμαρά, Αφροδίτη Γκρίζη, Αχιλλέας Ζάζος,
 Βαρβάρα Μυστίλογλου, Βασίλης Καβουρίδης, Βασιλική Μπουρμά,
 Βασιλική Περικλείδου, Γαβριήλ Φτελκόπουλος, Γιωργία Δαμιανού,
 Γιώργος Κεβρεκίδης, Γιώργος Πανταζής, Δήμητρα ΜπαΪρακτάρη, Ειρήνη
 Μνατσακανιάν, Ειρήνη Ολυμπίου, Ειρήνη Φουντουραδάκη, Ελένη Γεωργίου- Σαρλικιώτη, Ελένη
 Μανουσαρίδου, Ελωίζος Θεμιστοκλέους, Έρη Αγρίου, Ευαγγελία
 Αθανασιάδου, Ευαγγελία Καραστέργιου, Ευαγγελία Μενούνος,
 Ευαγγελία Τηγανίτα,  Θεώνη, Θωμάς Μακινατζής, Κωνσταντίνος
 Μήτσος, Μάγδα Χριστοπούλου, Μαρία Δημοπούλου, Μαρία Θεοφίλου,
 Μαρία Τεντζογλίδου, Μίνα Κουζούνη, Νέλη Ρίζου, Όλγα Μπογδάνου, 
Παναγιώτα Καρβουνιάρη, Σοφία Αντωνακάκη, Στέλλα-Μαρία
 Κατσαμπέκη, Φωτεινή Τζέλη, Χαράλαμπος Μαργαρίτης, Χρήστος
 Δημητριάδης, Χρήστος Ιωαννίδης, Χριστιάνα Γαροφαλίδου,
  Χριστίνα Παπαγρηγορίου, Χριστίνα Τζάνη, Χρυσούλα Ξυνέλη.



Μπορείτε να βρείτε το πρωτότυπο έργο του Rembrandt στον ακόλουθο σύνδεσμο : http://www.rembrandtpainting.net/slf_prtrts/gorget.htm

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18


Γκαλερί Λόλα Νικολάου

Τσιμισκή 52, Θεσσαλονίκη
http://www.lolanikolaou.gr/

η πρόσκληση της Λόλας Νικολάου σχεδιασμένη από τον Βγότζα Γιάννη 
                                             





                     

                                                 η πρόσκληση του Τεχνοχώρου



  Rem brant name το Σενάριο του Εικαστικού επιτοίχιου Παιχνιδιού της διαμεσολαβημένης φήμης των καλλιτεχνών.
   
Ο κόσμος καθώς εισέρχεται στο χώρο βλέπει το ομοίωμα του πορτρέτου του Ρέμπραντ να δεσπόζει στο χώρο ενώ σε χαμηλότερο επίπεδο υπάρχουν κενά καρφιά. Τα υπόλοιπα έργα βρίσκονται συσσωρευμένα σε χώρο διαφορετικό μια ιδιότυπο ντεπό μια τράπεζα φύλαξης έργων τέχνης .

Γνωστοί ιστορικοί τέχνης θα επισημάνουν πριν το άνοιγμα της έκθεσης τα έργα της προτίμησής τους.

Όσοι επιθυμούν να μειοδοτήσουν για κάποιο από τα έργα το παίρνουν και το τοποθετούν στα καρφιά, στο σημείο που θέλουν. Η κίνηση της μειοδοσίας θα καταγράφεται ηλεκτρονικά (ίσως) και το κάθε έργο ανάλογα στη φάση που βρίσκεται θα φέρει μια χρωματική διαφοροποίηση (κόκκινο αυτοκόλλητο όσα έχουν πουληθεί απ' ευθείας, δίχως κλήρωση, πράσινο όσα έχουν υπερβεί σε μειοδότηση το μισό της καθορισμένης αξίας, λευκό όσα δεν έχουν συμπληρώσει ακόμη μεγάλο ποσό).Η κλήρωση θα γίνει σε καθορισμένη μέρα από την γκαλερί λίγες μέρες πριν από το κλείσιμο της έκθεσης.

Ο επισκέπτης που θα αποκτήσει έργο δίνοντας κατευθείαν το ποσό της αξίας που έχει καθορίσει η γκαλερί, θα έχει επίσης την ευκαιρία να αγοράσει και άλλο δίνοντας τα 2/3 της αξίας του, αυτό μπορεί να επαναληφθεί για όσα έργα επιθυμεί εκείνος. Μια μειοδοσία καθορισμένη στην τιμή των 5 ευρώ αντιστοιχεί σε μια ΦΗΜΗ για το έργο του κάθε καλλιτέχνη. Σκοπός του παιχνιδιού είναι ο επισκέπτης να δοκιμάσει να αποκτήσει ένα έργο ακόμα και με ένα πεντά-ευρω που θα κριθεί από την κλήρωση ενώ το έργο του καλλιτέχνη και κατά συνέπεια ο καλλιτέχνης μαζεύουν ΦΗΜΗ. Σε περίπτωση που ένα έργο αποκτηθεί δίχως κλήρωση αλλά έχει ήδη μειοδοτηθεί  με καποιες ΦΗΜΕΣ από άλλους ενδιαφερόμενους, εκείνοι θα μπορούν να μεταφέρουν τις μειοδοτήσεις τους(ΦΗΜΕΣ) σε άλλα έργα. Εάν οι ίδιοι δεν παρευρίσκονται την καθορισμένη ημέρα των κληρώσεων τότε  η γκαλερί αναλαμβάνει την διαχείριση (μετατόπιση) των μειοδοτήσεων τους.
Όλοι οι καλλιτέχνες με τα χρήματα συμμετοχής εξασφαλίζουν  δύο μειοδοτήσεις - φήμες τις οποίες διαχειρίζονται όπως επιθυμούν οι ίδιοι (δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αποκτήσουν τα δικά τους ή τα έργα συναδέλφων τους) .
Όλα τα έργα θα κληρωθούν, ακόμη και όσα δεν μαζεύουν το μισό της τιμής τους σε ψήφους.
Το ομοίωμα του πορτρέτου θα είναι συμβολικά μεγαλύτερης αξίας, εκείνος που θα το αγοράσει κατευθείαν θα μπορεί να αποκτήσει 2 έργα στα 2/3 της τιμής.
Η κλήρωση θα γίνει με τράβηγμα χαρτιών.





1 σχόλιο: