Δευτέρα 3 Ιουλίου 2023

Βασίλειος Κελεπούρης - παρουσίαση Διπλωματικής εργασίας με τίτλο: «Αποδόμηση – Αναδόμηση – Εικαστική Αναμόρμφωση»

                                          
    
Αποδόμηση. Σε αυτή τη λέξη βασίζω την διπλωματική μου εργασία, η οποία προϋποθέτει ότι ένα έργο έχει τη δομή του για να μπορεί να σταθεί σαν ολοκληρωμένο έργο. Στη συνέχεια, όταν ένα έργο τεμάχια, κομμάτια, διαμελίζεται τότε «αποδομείται».. Με διάφορες αφορμές αποδομημένης διαμελισμένης ύλης συνέλαβα την ιδέα της αναδόμησης. Μιας νέας μορφής δομής μέσα απ' την διαμελισμένη ύλη. Στην διπλωματική μου έχω δύο μορφές αναδόμησης και εικαστικής αναμόρφωσης. Είναι πρώτον, το δέντρο, το ξύλο δηλαδή που αποδομείται, τεμαχίζεται και στη συνέχεια αναδομείται παίρνοντας μια νέα μορφή. Μορφοποιείται. Και πάνω στη νέα αυτή μορφή μορφοποιούνται εικαστικά έργα διαφόρων ρευμάτων τέχνης. Οι μορφές της αναδόμησης είναι διαφόρων σχημάτων και διαφόρων ρευμάτων τέχνης. Οι μορφές της αναδόμησης είναι διαφόρων σχημάτων και θέσεων. Στην δεύτερη μορφή αναδόμησης της ύλης έχω τον βράχο, ο οποίος κατακερματίζεται, ενώ αναδομείται στη συνέχεια και είναι πλέον έτοιμος για έργα εικαστικά διαφόρων πάλι ρευμάτων. Εδώ, σε αυτή την αναδόμηση θα αποδοθούν μορφές μέσα από χαλίκια βράχων πλάκες βράχων και συνδυασμό και των δύο, που με εικαστικές παρεμβάσεις χρωμάτων έχουμε τις νέες μορφές ζωγραφικής.


    Στην πορεία των έργων που θα εκθέσω από την αναδόμηση της ύλης του ξύλου, θα παρουσιάσω διάφορα ρεύματα όπως ρεαλισμό, εξπρεσσιονισμό, ιμπρεσσιονισμό, αφαιρετική τέχνη και, τέλος, μια ενότητα αναδόμηση της ύλης που τελειώνει με την παρουσίαση της αναδομημένης ύλης του Σταυρού του Χριστού σαν πιο τιμημένη αγιασμένη αναδόμηση της ύλης του ξύλου. Από την άλλη ενότητα, την αναδόμηση του βράχου, πάλι θα κινηθώ σε διάφορα ρεύματα, όπως ποπ-αρτ, μοντερνισμό, μνήμες Αναγέννησης, Μπαρόκ και τέλος με μια αναδόμηση απεικόνισης ψηφιδωτού με το πρόσωπο του Χριστού, που θα συναντήσει από την άλλη μεριά την αναδόμηση του Σταυρού. Με όλο αυτό το εγχείρημα της διπλωματικής θέλω να καταδείξω μια νέα μορφή προσέγγισης εικαστικών ρευμάτων. Στοχεύω σε ένα νέο μορφοπλασματικό συνδυασμό, σύγχρονο και πρωτότυπο. Η διπλωματική μου εργασία είναι αποδόμηση – αναδόμηση – εικαστική αναμόρφωση. Τα έργα μὲ τὰ οποία θα ασχοληθώ στη διπλωματική μου εργασία είναι το ξύλο με τη μορφή δομής σε δέντρο και ο βράχος και η μορφή δομής του βράχου σε μορφή χαλικιών και επίπεδων πετρών. Για να υπάρξει αποδόμηση, υπάρχει αναγκαστικά η δομή ενός έργου. Τι είναι δομή ενός έργου; Δομή είναι η πληρότητα η ολότητα και η όλη συγκρότηση ενός έργου. Στο πρώτο μέρος της πτυχιακής μου που περιλαμβάνει εννοείται δύο έχω την δομή ενός δέντρου. Οταν ένα έργο αποδομείται δηλ κατακερματίζεται κομματιάζεται μας δίνει διάφορες μορφές αποδομημένης ύλης. Αυτή την αποδομημένη ύλη σε διάφορες μορφές, την παίρνω την ανασυγκροτώ με διάφορες ρυθμούς φτιάχνοντας σχήματα σε νέες δομές εικαστική μορφής. Πάνω σε αυτές τις νέες μορφές της αποδομημένης ύλης που φυσικά δομούνται με ρυθμό και κίνηση στα πλαίσια της εικαστικής μου παιδείας που πήρα από τη Σχολή καλών τεχνών Φλώρινας. Κάθε φορά που δημιουργούσα αυτά τα έργα ο ρυθμός και η εικαστική δόμηση άλλαζε και μορφοποιούτο διαφορετικά. Έτσι με αυτές τις μορφές αναδόμησης στην συνέχεια έκανα πάνω σε αυτόν τον σχηματισμένο έργο διάφορα εικαστικά ρεύματα ζωγραφικής σε νέα μορφή που απαιτεί η σύγχρονη εικαστική έκφραση. Αρχίζω να παρουσιάζω την διπλωματική μου με τα πρώτα έργα αναδόμησης και εικαστικής αναμόρφωσης. Ξεκινώ με τρία έργα Ποπ Άρτ τα οποία έργα παρουσιάζουν το μοντέρνο πρόσωπο της κοινωνίας. Θέλω να είμαι σύγχρονος στην εποχή που ζω και να μην περάσει απαρατήρητο το μοντέρνο πνεύμα που κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Με τα τρία έργα αυτά προσεγγίζω, θίγω ελέγχω την μοντέρνα αλλοτριωμένη και διεφθαρμένη κοινωνία που ζούμε. Τα έργα παρουσιάζουν το πρόσωπο της γηρασμένης και φθαρμένης κοινωνίας αυτής. Τα έργα περιέχουν και μία επανάληψη, αλλοίωση των προσώπων που απεικονίζουν τα τρία αυτά έργα Ποπ Αρτ. 

Τέλος, με αυτά τα έργα είναι και μια συνέχεια του κινήματος ποπ άρτ που ξεκίνησε εδώ και μερικές δεκαετίες.

Συνεχίζοντας τα έργα μου, κατά σειρά, έχω επίσης άλλα τρία έργα αποδόμησης – αναδόμησης με αφηρημένο εξπρεσσιονισμό. Ένα από τα τρία έργα αυτής της ενότητας είναι σύνθεση με μινιμαλιστικό φόντο και φόρμα και με πρόσωπο από πάνω αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Εδώ πέρα σε αυτά τα έργα, μιμούμενος τους προγενέστερους εξπρεσιονιστές ζωγράφους, προχώρσησα σε νέες χειρονμίες που με εντυπωσίασαν και εμένα. Κάθε φορά ένας ιμπρεσιονιστής ζωγράφος ανάλογα με τα βιώματα που έχει και με την δεξιότητα που έχει πάνω του, οι δυναμικές και οι χειρονομίες είναι ανάλογες. Η εμπειρία μου ως ζωγράφος τώρα τέσσερις δεκαετίες γεμάτες, έδωσαν μία νέα πνοή χειρονομίας εξπρεσιονισμού στα έργα. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα από τις χειρονομίες αυτές και όπως μου είπαν δάσκαλοι και ερευνητές αυτού του ρεύματος αυτό το ρεύμα ανθίζει και καρποφορεί αν ο ζωγράφος έχεις το ενεργητικό του πολλές ώρες εικαστικής εργασίας, πράγμα που το έχω, στα πλαίσια του μοντερνισμού, του αφηρημένου εξπρεσιονισμό σε συνδυασμό με τον μινιμαλισμό εκφράζομαι εικαστικά με τις νέες αυτές χειρονομίες που όπως άκουσα εικαστικοί μελετητές όλα αυτά τα έργα αυτού του ρεύματος είναι ένα βαθύ ψυχογράφημα εικαστικής μορφής διότι το χέρι η χειρονομία που γίνεται είναι ενέργεια του εσωτερικού κόσμου του ανθρώπου και συγκεκριμένα του καλλιτέχνη. Ομολογουμένως το ρεύμα αυτό είναι ένα ρεύμα κίνηση και εντυπωσιασμού χειρονομίας αφού εκπροσωπεί το τώρα σύγχρονο πνεύμα της εποχής μας.

Η επόμενη ενότητα έργων τριών έργων – τιμή στον Ντα Βίντσι. Περιλαμβάνει τρία έργα εποχής αναγέννησης αλλά τώρα σε αποδομημένη ύλη αναγεννάται με νέα μορφή το πνεύμα του Ντα Βίντσι. Ήθελα να τιμήσω αυτόν τον άνθρωπο βγάζοντάς τον από τη μνήμη μου με τη μορφή των τριών αυτών έργων. Το εγχείρημα είναι καθαρά τιμητικό. Είναι και μια πρόταση χαράς επίδειξης στον μεγάλο καλλιτέχνη Ντα Βίντσι σαν ένας μακρινός μαθητής του που δημιουργεί αυτά τα έργα και τα παρουσιάζει στον δάσκαλό του έστω και αόρατα χωρίς την παρουσία του. Προσπάθησα με την εμπειρία που έχω και τις ικανότητες που διαθέτω είτε μικρότερες είτε μεγαλύτερες να αντιγράψω με νέα μορφή εικαστικής πρόστασης τα έργα του. Νομίζω ότι ανταποκρίθηκα όσο μπορούσα σε ικανοποιητικό σημείο. Το αποτέλεσμα των έργων στην νέα μορφή αναδόμησης είναι καινοτόμο και αποτελεί και συνέχεια της ζωγραφιάς του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

    Ευχαριστώ θερμά τους επιβλέποντες καθηγητές μου για την καθοδήγηση, τις πολύτιμες συμβουλές τους και την στήριξη που μου παρείχαν σε κάθε στιγμή που χρειαζόμουν καθώς και όλους όσους συνέβαλαν με τον τρόπο τους στην περάτωση αυτής της διπλωματικής.
































































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου