Στο πανέμορφο νησί των
Αντικυθήρων εμείς οι Ελένη Κεσίσογλου,
Γιωργία Νικολάου, Peter Gonzen, Γιώργος Παπαδάκης και Julian Vicary, θελήσαμε να ταξιδέψουμε
στον χρόνο και να καταδυθούμε μαζί με
τους δύτες-σφουγγαράδες σε μια
προσπάθεια «επανέλκυσης» του Μηχανισμού
των Αντικυθήρων. Εμπνεόμενοι από τη μαγεία των μυστικών, που κρύβει, προβήκαμε σε μια προσπάθεια ερμηνείας του χρησιμοποιώντας την γλώσσα της τέχνης μέσω του
εικαστικού,ποιητικού, μουσικού , ψηφιακού λόγου.
Το αποτέλεσμα αυτής της
προσέγγισης θα χαιρόμασταν πολύ να το μοιραστούμε μαζί σας στις 17 Αυγούστου 2014 στον οικισμό Ποταμό Αντικυθήρων.
Η Ελένη Κεσίσογλου απέδωσε
το θέμα μέσω γλυπτικής εγκατάστασης,
ζωγραφικού και γραπτού λόγου.
Η γλυπτική εγκατάσταση
έχει αναφορές στον δύτη-σφουγγαρά, στον
Μηχανισμό των Αντικυθήρων, καθώς και στις έννοιες γρανάζια και ναυάγιο. Το ζωγραφικό έργο
συνυφασμένο με τον γραπτό λόγο είναι το γέννημα εμβάνθυσης σε φιλοσοφικά
επιστημονικά κείμενα και θεωρίες, τα οποία τροφοδότησαν την έρευνα και ενεργοποίησαν τα γρανάζια του νου και του
συναισθήματος. Το ζωγραφικό μέρος
περιλαμβάνει και ζωγραφιές των παιδιών του Ελληνικού Δημοτικού σχολείου (Καθεδρικός
ναός Ευαγγελισμού) Βαλτιμόρης Αμερικής,
που προέκυψαν μετά την παρουσίαση που τους έγινε για το ναυάγιο των Αντικυθήρων και τον Μηχανισμό.
Το γλυπτό δύτης θα τοποθετηθεί
μόνιμα μετά το πέρας της έκθεσης στον κάβο Βλυχάδα, όπου στον υποθαλάσσιο χώρο βρέθηκε το ναυάγιο
από Συμιακούς σφουγγαράδες.
Η Γιωργία Νικολάου μαζί
με τον Peter Gonzen το απέδωσαν μέσω video-art. Το προσέγγισαν διαθεματικά, σε συνεργασία με τα παιδιά του 4ου
Δημοτικού σχολείου Νέας Αλικαρνασσού
Ηρακλείου Κρήτης, υποδιαιρώντας
σε τρεις ενότητες Γρανάζια:
Γρανάζι 1: Βασιζόμενη στην αλληλεπίδραση των
γραναζιών μεταξύ τους παράγουμε έργο δείχνοντας στα παιδιά πως το εννοιολογικό
περιεχόμενο της λειτουργίας τους εμπεριέχεται και στον τρόπο με τον οποίο
σκεφτόμαστε, δρούμε, εκφραζόμαστε, επικοινωνούμε, εξελισσόμαστε.
Γρανάζι 2 :Χρησιμοποιούμε την αισθητική και
την προσαρμόζουμε στα μαθηματικά. Συνδυασμός μαθηματικών, θεατρικής αγωγής και
μουσικής.
Γρανάζι 3: Διαθεματική
προσέγγισης φυσικής αγωγής και μουσικής. Χρησιμοποιώντας τις ευεργετικές
ιδιότητες της μουσικής επιτυγχάνουμε καλύτερη απόδοση από τους αθλούμενους. Η
μουσική επενεργεί θετικά στις εγκεφαλικές λειτουργίες καταστέλλοντας το άγχος,
προκαλώντας ευεξία, κ.λ.π.
O Γιώργος Παπαδάκης μέσω ποιητικού λόγου
μελοποιημένου από τον Julian Vicary.
Μουσική στην ποίηση. Ποίηση για το πλοίο των άστρων, για το ναυάγιο στα
Αντικύθηρα. Το ταξίδι αυτό δεν είναι για το ιδεατό, το τραγούδι αυτό δεν είναι
για την αναγεννησιακή Αφροδίτη των Κυθήρων. Το τραγούδι αυτό είναι ο κώδικας
της συμπαντικής ροής.
Τα εγκαίνια της έκθεσης
θα γίνουν στις 19:00 μ.μ, με τη σύγχρονη παρουσίαση,- από την ομάδα των
αρχαιολόγων της περιοχής, των αρχαιολογικών ευρημάτων της προηγούμενης
χρονιάς.
http://www.elenisresearch.blogspot.gr/
http://www.redthymeart.com/
https://www.facebook.com/elene.kesisoglou
http://issuu.com/elenikesis/docs/________________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου