Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017

ΓΛΥΚΑ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ, Ο εικαστικός Θοδωρής Μαυρίδης



Ο Θοδωρής Μαυρίδης είναι φοιτητής της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας, με καταγωγή από τη Βέροια Ημαθίας. Κινούμενος ανάμεσα στο παραστατικό και τη φωτογραφική αναπαράσταση, ο Θοδωρής Μαυρίδης είναι ένας καλλιτέχνης που χαράσσει τη δική του εικαστική πορεία με μια έντονα αναγνωρίσιμη τεχνική και μια προσωπική γραφή που υπόσχεται μια ογκώδη εικαστική συνέχεια.
Με βασικό λεξιλόγιο τα πινέλα και τα χρώματα λαδιού, χτίζει πάνω στον καμβά ένα προσωπικό συντακτικό με καθαρά δικούς του κανόνες. Πρωταγωνιστές του είναι οι γυμνές, κυρίως ολόσωμες, γυναικείες και ανδρικές μορφές, που κυριαρχούν στον καμβά, σε ένα πλήθος παραλλαγών στάσεων αλλά και μεγεθών και σε με μερικές περιπτώσεις με προσωπογραφικό χαρακτήρα. Είναι μορφές που στέκουν σε έναν απροσδιόριστο χρωματικά ασκητικό χώρο.

Θοδωρής Μαυρίδης
Με μια μοναδική δεξιότητα, φωτογραφίζει τις φιγούρες-μοντέλα του σε ποικίλες καθιστές ή ξαπλωμένες πόζες και στην πορεία αφαιρεί κάθε καρέκλα ή βάση στην  οποία στηρίζονται, αφαιρώντας έτσι τη βασική δηλωτική άρθρωση του χώρου σε σχέση με την ανθρώπινη μορφή. Απομονώνει, λοιπόν, τις μορφές από οποιαδήποτε ιδιαιτερότητα του γύρω χώρου, καθιστώντας, έτσι, τις ίδιες τις μορφές «objets» ενός αφαιρετικού χωροχρόνου. 

Όπως εξομολογείται ο ίδιος στη συνέντευξη που έδωσε στον Αλέξανδρο Κόγκα «…Μπορεί να λέγεται πως ο άνθρωπος δεν είναι φτιαγμένος για να κάθεται, η πραγματικότητα είναι όμως πως ο τρόπος που επιλέγει κάθε άνθρωπος για να καθίσει, οι διαρκείς εναλλαγές στη στάση του σώματός του, δημιουργούν μια άκρως ενδιαφέρουσα ποικιλία. Ξαφνικά, η σταθερή μορφή αποκτά μια αυθυπαρξία, μια ιδιαίτερη δυναμική, με τέτοιον τρόπο που να μοιάζει πως αποκόπτεται απ’ το χώρο. Κι εγώ όταν δουλεύω το έργο, προσπαθώ να αφαιρώ το χώρο ή καλύτερα να αφήνω μια υπόνοια χώρου. Μπορεί λοιπόν, οι μορφές να είναι ακίνητες, μέσα απ’ αυτήν την ακινησία όμως, δημιουργείται τελικά η αίσθηση του χώρου

Θοδωρής Μαυρίδης
Θοδωρής Μαυρίδης

















J. De Andrea
J. De Andrea

                          Με αυτόν τον τρόπο "παίζει" με την οποιαδήποτε ατομικότητα των μορφών, κάνοντάς τις να υπερβαίνουν τον όποιο συγκεκριμένο χώρο και χρόνο. Σαν να γίνεται ο Θοδωρής Μαυρίδης η ζωγραφική απεικόνιση του πλαστικού Hyperrealism, θυμίζοντας καλλιτέχνες όπως τον John De Andrea, ο οποίος πλάθει κατά κανόνα γλυπτές γυμνές μορφές ανώνυμων ανδρών και γυναικών σε νεαρή ηλικία, με την κλασική ομορφιά και τις ιδεώδεις αναλογίες, όπου επίσης η ουσία δεν είναι ο γύρω χώρος, αλλά η μνημειακότητα και η ηδιαιτερότητα της ίδιας της μορφής.

Θοδωρής Μαυρίδης

Η ζωγραφική, λοιπόν, του Θοδωρή Μαυρίδη δημιουργεί έναν κόσμο όπου οι μορφές του γίνονται το βασικό στοιχείο αναθεώρησης του χώρου, όπως τον γνωρίζουμε τουλάχιστον, υπερβαίνοντας τους περιορισμούς των διαστάσεων. Δεν είναι απλώς ένας ζωγράφος που αναπαριστά μορφές, αλλά ένας ερευνητής της ανθρώπινης φιγούρας, που αφουγκράζεται με διαφορετικό τρόπο την ανθρώπινη κίνηση σε σχέση με τον γύρω χωροχρόνο.

Το φωτογραφικό υλικό για τον Θοδωρή Μαυρίδη αντλήθηκε από τις παρακάτω διευθύνσεις:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου