Αδιάκοπα, ακούραστα, με συνέπεια ο διεθνής Έλληνας γλύπτης Τakis συλλαμβάνει την κοσμική ενέργεια και συνδυάζει την τέχνη με τις επιστήμες στα έργα του, συνδιάζει την αρχαιοελληνική τέχνη με αυτή του Τζιακομέτι και δημιουργεί ένα νέο εικαστικό σύμπαν. Καθώς φέτος συμπληρώνει τα 90 του χρόνια, η διεθνής εικαστική κοινότητα τον τιμά με εντυπωσιακό τρόπο: Με μια μεγάλη έκθεση στο φημισμένο Palais de Tokyo στο Παρίσι, αλλά και με μία έκθεση στο Menil Collection του Χιούστον.
Τα μαγνητικά πεδία, η γοητεία του σύμπαντος, η δύναμη των επιστημών, αυτός ο μοναδικός γρίφος που ορίζει το νόημα και την ουσία της ζωής είναι και το βασικό εργαλείο της σπουδαίας, μοναδικής στο είδος της παγκοσμίως τέχνης του καλλιτέχνη Τάκη. Μέρος όχι μόνο της ελληνικής εικαστικής εγκυκλοπαίδειας επιτευγμάτων, αλλά και της καθημερινότητάς μας: διασχίζοντας την οδό Πειραιώς για παράδειγμα, αντικρίζουμε έργα του έξω από το Μουσείο Μπενάκη, ένα αστικό σύμβολο σχεδόν τοπόσημο.
Καθώς φέτος συμπληρώνει τα 90 του χρόνια και συνεχίζει άοκνος και πνευματικά οξύς να δημιουργεί, τιμάται με δυο σημαντικές εκθέσεις. Η έκθεσή του «Μαγνητικά Πεδία» άνοιξε χθες για το κοινό στο Palais de Tokyo, με το μουσείο να υπογραμμίζει την επιλογή του να αποδώσει τιμή στον «σπουδαίο γλύπτη και εφευρέτη Τakis. Hταν ο πρώτος άνθρωπος που «έστειλε τον άνθρωπο στο διάστημα» έξι μήνες πριν φτάσει εκεί ο Γκαγκάριν, αναφέρεται στο σχετικό σημείωμα, με αναφορά βεβαίως στην σχετική περφόρμανς που είχε κάνει ο Τάκης.
Στη Γαλλία το έργο του είναι γνωστό είναι μέρος του αστικού τοπίου, όπως για παράδειγμα με τα περίφημα σήματα φωτός στην εσπλανάντα La La Défense το 1988. «Χιλιάδες άνθρωποι τα βλέπουν κάθε μέρα, πιθανόν χωρίς να γνωρίζουν πως ο δημιουργός τους είναι ένας από τους σημαντικότερους εικαστικούς της μεταπολεμικής τέχνης» αναφέρεται στο σχετικό σημείωμα.
Τα γλυπτά του συνδυάζουν τον μαγνητισμό με την τέχνη και τον ήχο και δημιουργούν νέες διαστάσεις (δεν είναι τυχαίο ότι έχει κατοχυρώσει και μια σειρά βιομηχανικών πατεντών). Η έκθεση όμως δεν μένει μόνο σε αυτά τα έργα. «Από τις μαγνητικές δυνάμεις μέχρι το αφιέρωμά του στον Κάφκα και τα ερωτικά μπρούτζινα αγάλματα, η έκθεση παρουσιάζει πενήντα εντυπωσιακά κομμάτια. Είναι μια από τις πιο αντιπροσωπευτικές ατομικές εκθέσεις του Takis από την εποχή της έκθεσης του στο Jeu de Paume το 1993.
Χιούστον καλεί Τakis
Ενας σπουδαίος φιλόσοφος των επιστημών, ένας μεγάλος απόγονος της προσωκρατικής φιλοσοφίας, της ιπποκράτειας ιατρικής και της αρχαίας Αιγύπτου – καταλήγει στο εκθειαστικό του σημείωμα το Palais de Tokyo. Tην έκθεση επιμελείται ο Alfred Pacquement
Στο Χιούστον εκτίθενται ήδη από τον Ιανουάριο 25 έργα του Τάκη σε επιμέλεια Toby Kamps, υπό τον τίτλο «Τέταρτη Διάσταση» με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και του John R. Eckel, Jr. Foundation . Είναι η πρώτη έκθεση που γίνεται με το έργο του στην Αμερική και βέβαια αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος έργων του που εκτίθενται στις ΗΠΑ.
Ενας σπουδαίος φιλόσοφος των επιστημών, ένας μεγάλος απόγονος της προσωκρατικής φιλοσοφίας, της ιπποκράτειας ιατρικής και της αρχαίας Αιγύπτου – καταλήγει στο εκθειαστικό του σημείωμα το Palais de Tokyo. Tην έκθεση επιμελείται ο Alfred Pacquement
Στο Χιούστον εκτίθενται ήδη από τον Ιανουάριο 25 έργα του Τάκη σε επιμέλεια Toby Kamps, υπό τον τίτλο «Τέταρτη Διάσταση» με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και του John R. Eckel, Jr. Foundation . Είναι η πρώτη έκθεση που γίνεται με το έργο του στην Αμερική και βέβαια αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος έργων του που εκτίθενται στις ΗΠΑ.
Πήγη : www.iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου