Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Το πρόγραμμα του 3ικαστικού 3ργαστηρίου


Το Εικαστικό Εργαστήριο συντονίζει ερευνητικές διαδικασίες αναλογικού και αναφορικού σχεδίου εκ του φυσικού σε διευρυμένες χρήσεις υλικών και εικαστικών επινοήσεων. Τέχνη δεν είναι αυτό που φαίνεται αλλά αυτό που αναδύεται. Ο σπουδαστής μετασχηματίζει το απτό σε μια εικαστική πραγματικότητα: Παρατηρώ, Μιλώ, Ζωγραφίζω εκ του φυσικού, εκ του πραγματικού και εκ του νου.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Εζω Α1 «Βλέπω σημαίνει βλέπομαι». Είμαι πρώτα θεατής μετά δημιουργός. Εκούσια αυτοπαρατήρηση (Ενδυματολογικό χρωματολόγιο). Συνθέσεις εκ του φυσικού. Ασκήσεις φόρμας και διατύπωσης εννοιών σε ανθρωπιστικά μεταδομημένα παραδείγματα:

α. Η ταύτιση συμβόλων με το συμβολιζόμενο είναι φετιχισμός; Προσεγγίζοντας εικαστικά το φωτογραφικό αρχείο στην ταβέρνα Αγγούρι Β.Δ. της Φλώρινας.

β. Συμμετέχοντας σε αμφισημίες. Αποκοπές χώρου-χρόνου. Οι τελευταίες στιγμές πριν το θάνατο του Φορτίνο Σαμάνο γίνονται τραγούδι από το Θανάση Παπακωνσταντίνου.

Έζω Α2 Εξωτερική όραση. Κατασκευή και ανάγνωση εικόνων. Η Σχηματική λειτουργία των εικόνων. Η ιμπρεσιονιστική όραση ως ένα επιτυχημένο πείραμα της εξωτερικής εμφάνισης των πραγμάτων.

Έζω Α3 Εσωτερική όραση. Οι Νοητικές Αρχές της τέχνης. Δίνοντας έμφαση στην εσωτερική εμφάνιση των πραγμάτων. Αυτογνωσία. Η εισβολή της κοινωνίας στον εαυτό (ένα παράδειγμα «Η σπηλιά του Πλάτωνα»). Αυτοθεραπεία (το παράδειγμα του Χαλεπά).

Έζω Α4 Ταυτίζοντας την Τέχνη με την Ζωή. Εικαστικές θεατρικές φόρμες αντιρουτίνας, αντιγραφειοκρατίας (Καταστασιακοί ή περίπτωση Joseph Beuys).

Έζω Α5 Αναθεώρηση της Επιτρεπτικότητας (Η περίπτωση του Francisco Goya). Η λατρεία της αυθεντικότητας (Αντόλφο Μπιόι Κασάρες, «Η εφεύρεση του Μορέλ»). Το αντίγραφο και το πρωτότυπο (Walter Benjamin και οι ιδέες του).

Έζω ΑΔΕ1 Εκπόνηση Διπλωματικής Εργασίας. Το άγχος της ουτοπίας. Χαρτογραφώντας την ολότητα. Εκπροσωπώντας τον Καλλιτέχνη Εαυτό. Κείμενα Τεκμηρίωσης.

Έζω ΑΔΕ2 Χωροθετική προσαρμογή της διπλωματικής εικαστικής εργασίας ως συναισθησιακής εμπειρίας.

Επιβλέπων καθηγητής: Χάρης Κοντοσφύρης

---
Φωτογραφία: Η χιονισμένη είσοδος του 3ικαστικού 3εργαστηρίου. Ο χιονάνθρωπος είναι της Ελένης Κεσίσογλου. Το γκράφιτι πίσω είναι του Νίκου Πασαλιμανιώτη και του Τάσου Λεπτοκαρόπουλου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου