Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2014

Εκθέσεις, εντός και εκτός τον Σεπτέμβριο από το ΚΜΣΤ

                  ααααααΕκθέσεις, εντός και εκτός τον Σεπτέμβριο από το ΚΜΣΤ


Με μια σειρά εκθέσεων, εντός και εκτός, υποδέχεται το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης τον Σεπτέμβριο, μετά την καλοκαιρινή διακοπή!
Αναλυτικά:

Παρατείνεται έως τις 27 Σεπτεμβρίου η έκθεση «Σολομών Νικρίτιν-Τζορτζ Γκρος. Πολιτικός Τρόμος και Κοινωνική Παρακμή στην Ευρώπη του Μεσοπολέμου» στο ΚΜΣΤ στη Μονή Λαζαριστών.
Στην έκθεση παρουσιάζονται πάνω από 200 έργα, σχέδια και χαρακτικά των δύο μεγάλων καλλιτεχνών, σκιαγραφώντας το «θηριοτροφείο» της βερολινέζικης καθημερινότητας του Μεσοπολέμου, τα ιδιαίτερα «μνημεία» μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο στη Ρωσία (1919-1920), τον ανερχόμενο ναζισμό στη Γερμανία και τη σταλινική απολυταρχία.


Στις 24 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί ειδική, επιστημονική ημερίδα, με θέμα την πολιτική τέχνη του Τζορτζ Γκρος στην περίοδο του μεσοπολέμου. Ομιλητές θα είναι η Dr. Rosa von der Schulenburg, επικεφαλής των συλλογών της Ακαδημίας Τεχνών του Βερολίνου και ειδική στην τέχνη του Τζορτζ Γκρος, ο Lutz Becker, σκηνοθέτης του κινηματογράφου και επιμελητής εκθέσεων, η Μαρία Τσαντσάνογλου, Διευθύντρια του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και ο Peter Panes, διευθυντής του Ινστιτούτου Γκέτε Θεσσαλονικης. Η ημερίδα γίνεται με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Γκέτε Θεσσαλονίκης.

Ωράριο λειτουργίας έκθεσης Τρίτη-Σάββατο 10:00-18:00


Παρατείνεται έως τις 13 Σεπτεμβρίου η έκθεση “Tempus Ritualis”, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης (Αποθήκη Β1, λιμάνι). Φωτογραφίες, βίντεο, εγκαταστάσεις, κολάζ και περφόρμανς, από δέκα Έλληνες και Γερμανοί καλλιτέχνες . Γερμανοί καλλιτέχνες που επισκέφτηκαν την πόλη και καταθέτουν την εμπειρία τους στους Έλληνες, και Έλληνες εικαστικοί που επίσης θα μορφοποιήσουν την εικόνα τους και θα την μεταφέρουν στους Γερμανούς. Τα περισσότερα έργα δημιουργήθηκαν in situ, στη Θεσσαλονίκη και με ‘φόντο’ την ίδια την πόλη.

Η έκθεση θα φιλοξενηθεί το φθινόπωρο στο Βερολίνο, στη Galerie im Körnerpark (25.10.2014-11.01.2015), με την υποστήριξη του Bezirksamt Neukölln Fachbereich Kultur. Το πρότζεκτ υποστηρίζεται από το ΙνστιτούτοΓκαίτε Θεσσαλονίκης, το IFA – Institut für Auslandsbeziehungen e. V., την OUTSET. Greece, την Aegean Airlines και το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Καλλιτέχνες: Λένα Αθανασοπούλου, Χριστίνα Δημητριάδη, Νίνα Φίσερ & Μαροάν ελ Σάνι, Πία Γκρέσνερ, Σουζάνε Κρίμανν, Λία Ναλμπαντίδου, Κριστίνε Σουλτς, Εύα Στεφανή, Ευανθία Τσαντίλα
Ωράριο λειτουργίας έκθεσης: Τρίτη-Σάββατο 10:00-18:00


Στα εκτός…

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η παρουσία του ΚΜΣΤ και στα εικαστικά δρώμενα στο εξωτερικό, με βάση τησυλλογή Κωστάκη, στη Μεγάλη Βρετανία και τη Λετονία.

Συνεχίζεται η έκθεση «Malevich: Ο Επαναστάτης της Ρωσικής Τέχνης» (Malevich: Revolutionary of Russian Art) έως τις 26 Οκτωβρίου, στην Tate Modern στο Λονδίνο. Με διθυραμβικές κριτικές δέχτηκε ο Βρετανικός Τύπος την αναδρομική έκθεση του σπουδαίου σουπρεματιστή καλλιτέχνη. Η έκθεση φιλοξενεί έργα από μεγάλα μουσεία και συλλογές από τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, και την Ευρώπη. Το ΚΜΣΤ συμμετέχει με 52 έργα της συλλογής Κωστάκη, και χαρακτηρίζεται ως μέγας δανειστής στην έκθεση μαζί με τη συλλογή Khardzhiev (Μουσείο Στέντελικ, Άμστερνταμ). Η έκθεση εντάσεται στο πρόγραμμα εκδηλώσεων του πολιτιστικού έτους «Ρωσία – Μ. Βρετανία».




Εγκαινιάστηκε στις 23 Αυγούστου και θα διαρκέσει έως τις 26 Οκτωβρίου, η έκθεση «Gustav Klucis. Η Ανατομία ενός Πειράματος» (Gustavs Klucis. The Anatomy of an Experiment), στο Arsenāls Exhibition Hall του Latvian National Museum of Art, στη Ρίγα της Λετονίας. Η έκθεση αποτελεί την μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση του λετονικής καταγωγής κονστρουκτιβιστή καλλιτέχνη στη γενέτειρα χώρα του, με έργα και αρχειακό υλικό από τις συλλογές του  LNMA και σειρά μουσείων και ιδιωτικών συλλογών. Το ΚΜΣΤ συμμετέχει με 24 έργα από τη συλλογή Κωστάκη μεταξύ των οποίων είναι η «Δυναμική Πόλη», το σημαντικότερο έργο του καλλιτέχνη και ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της ρωσικης πρωτοπορίας. Το έργο προβάλλεται ιδιαίτερα τόσο στην έκθεση όσο και στον κατάλογο με σχετικό άρθρο της διευθύντριας του ΚΜΣΤ, Μαρίας Τσαντσάνογλου. Η έκθεση είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα εκδηλώσεων για την «Ρίγα -Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, 2014».

Περισσότερα: http://www.lnmm.lv/en/arsenals/info/explore/exhibition/2014/gustavs-klucis-the-anatomy-of-an-experiment/


Προσεχώς, εντός & εκτός

2 Οκτωβρίου 2014 – 8 Αυγούστου 2015
«Η Ρωσική Πρωτοπορία της συλλογής Κωστάκη» (Avanguardia russa dalla collezione Costakis)
Τορίνο, Palazzo Chiablese

Μια μεγάλη έκθεση με έργα αποκλειστικά της συλλογής Κωστάκη, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ιταλία, σε έναν ιστορικό εκθεσιακό χώρο, στο Polo Reale, στο κέντρο του Τορίνο. Περίπου 300 έργα θα απαρτίσουν την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περίοδο της Ρωσικής Πρωτοπορίας παρουσιάζοντας στο ιταλικό κοινό τα κινήματα και της ομάδες της αισθητικής αυτής περιόδου υπό το πρίσμα του συλλέκτη Γιώργου Κωστάκη. Πρόκειται για την σημαντικότερη εικαστική έκθεση που εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της EXPO 2015 και του φεστιβάλ ARTISSIMA 2015.


3 Οκτωβρίου 2014 – 10 Ιανουαρίου 2015
«Στέφανος Τσιβόπουλος: Ιστορία Μηδέν»
Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη β1, λιμάνι)

Μετά την παρουσίαση του έργου «Ιστορία Μηδέν» στην 55η Μπιενάλε  της Βενετίας ως εθνική συμμετοχή και μια πολύμηνη διεθνή πορεία με εκθέσεις-προβολές (μεταξύ άλλων) στη Μόσχα, στο Μαϊάμι, το Πεκίνο, τη Σεβίλη, τη Νέα Υόρκη, το Άμστερνταμ, το Ελσίνκι, τις Βρυξέλλες, το Τορίνο το Τελ Αβιβ και πρόσφατα την Αθήνα, το σύνθετο και τόσο επίκαιρο έργο του Στέφανου Τσιβόπουλου φιλοξενείται στη Θεσσαλονίκη, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του ΚΜΣΤ.

Μέσα από τρεις φαινομενικά άσχετες ανθρώπινες ιστορίες, και έναν συνδυασμό αρχειακών κειμένων, εικόνων και αντικειμένων, δημιουργείται ένα εικαστικό αφήγημα γύρω από την αξία που αποδίδουμε στο χρήμα ως αντικείμενο καθημερινής συναλλαγής, πλουτισμού και αιτία ένδειας.

Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος ΝΕΟΝ και της OUTSET Hellas, ενώ στο πρόγραμμα των 49ων Δημητρίων, εντάσσεται το  masterclass που θα παραδώσει ο καλλιτέχνης, εστιάζοντας στην ιδιαίτερη κινηματογραφική γραφή, τη χρήση των αρχείων, τη σχέση μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης, καθώς και την τεχνολογία της εικόνας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου