Η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών-Τμήμα Εικαστικών Τεχνών συνεχίζει δυναμικά και με επάρκεια το νεότερο σημαντικό εκσυγχρονιστικό έργο που συντελείται στο ιδρυμα από το 1982 μέχρι σήμερα.
Η διαπίστωση αυτή ανήκει στους εξωτερικούς αξιολογητές της ΑΔΙΠ (ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ),
την οποία διατυπώνουν στην έκθεσή τους, ενώ προτρέπουν το υπουργείο
παιδείας να ενισχύσει την ΑΣΚΤ και να προβάλει τη δυναμική και το έργο
που επιτελεί στο ακαδημαικό εκπαιδευτικό χώρο της Ανώτατης καλλιτεχνικής
Εκπαίδευσης, όσο και στην ελληνική κοινωνία.
Για να δείτε την έκθεση κάνετε κλικ εδώ
Οσον αφορά τα σύνδεση των πτυχιούχων με την αγορά εργασίας, σύμφωνα με μελέτη του Γραφείου Διασύνδεησης είναι πολύ καλή
-Το 49% των αποφοίτων διδάσκει το αντικείμενο που σπούδασε
-Το 27% εργάζεται αποκλειστικά ως εικαστικός καλλιτέχνης
-Το 11% εργάζεται επαγγελματικά με τις εικαστικές εφαρμογές
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ
Στην έκθεση της η Επιτροπή Αξιολόγησης της ΑΔΙΠ αναφέρει ότι αν και το ποσοστό ανεργίας στην Ελλάδα ανέρχεται στο 27%, το ποσοστό ανεργίας των αποφοίτων της ΑΣΚΤ, το 2012 ήταν 18%, στοιχείο που κρίνεται πολύ ικανοποιητικό.
Πλην της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας , οι απόφοιτοι απασχολούνται και σε πάμπολα πεδία της αγοράς: σκηνογραφία, Μέγαρο Μουσικής, Λυρική Σκηνή, Φεστιβάλ Θεάτρου, τηλεοπτικά κανάλια, γραφιστική, δημιουργία εφαρμογών πολυμέσων, μοντάζ, ψηφιδωτό, νωπογραφία, αγιογραφία (σε ναούς εντός και εκτός Ελλάδος και σε φορητές εικόνες), ντιζάιν, σχεδιασμός δικτυακών τόπων, εικονογράφηση, animatation, παραγωγή πιστοποιημένων αντιγράφων εκθεμάτων μουσείων σε συνεργασία με το Ταμείο Αρχαιολογικών πόρων.
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ «ΜΥΣΤΙΚΟ» ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Το esos απευθύνθηκε στον Πρύτανη της ΑΣΚΤ, καθηγητή Γ. Χαρβαλιά
ESOS:Κε Πρύτανη ποιο είναι το «μυστικό της επιτυχίας της Σχολής σας;
ΠΡΥΤΑΝΗΣ: Σε απάντηση του ερωτήματός σας σας γνωρίζω ότι είναι γεγονός ότι η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) ανήκει στα πρώτα τρία πανεπιστημιακά Ιδρύματα που ιδρύθηκαν το 1836 με τη συγκρότηση του Ελληνικού Κράτους (Ε.Κ.Π.Α., Ε.Μ.Π., Α.Σ.Κ.Τ.). Η ιστορία αυτή προσφέρει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα αλλά παράλληλα κληρονομεί μεγάλο βάρος ευθύνης. Πρόκειται για ένα πανεπιστήμιο το οποίο υπηρετεί με επιτυχία το γνωστικό πεδίο του και εξελίσσεται παράλληλα με τις δομές και την εξέλιξη του Ελληνικού Κράτους.
Η έκθεση αξιολόγησης του ιστορικού Τμήματος – κορμού της Α.Σ.Κ.Τ. (Τμήμα Εικαστικών Τεχνών) επιβεβαιώνει ότι η επιλογή της Α.Σ.Κ.Τ. να μην ενδώσει ευκαιριακά στους πειρασμούς ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων για την ανάπτυξη πολλών πεδίων – νέων Τμημάτων και την μετατροπή της σε πολυθεματικό πανεπιστήμιο είναι εύστοχη, όπως και η επιμονή της να υπηρετήσει ως θεματικό – και μάλιστα μονοθεματικό – πανεπιστήμιο με πληρότητα και με υψηλές ποιοτικές ακαδημαϊκές - καλλιτεχνικές προδιαγραφές την αποστολή της. Γεγονός το οποίο εγγράφεται στην Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του ιστορικού Τμήματος Εικαστικών Τεχνών. Παράλληλα θα πρέπει να επισημανθεί ότι το Ίδρυμα προετοίμασε σχολαστικά σε βάθος τουλάχιστον ενός χρόνου τη διαδικασία αξιολόγησης του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών, ταυτόχρονα με τις επεξεργασίες για τις εσωτερικές μεταρρυθμίσεις για την επίτευξη των άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων της ανάπτυξής του.
ESOS:Ποια είναι η στρατηγική του Ιδρύματος;
ΠΡΥΤΑΝΗΣ:Η στρατηγική του Ιδρύματος είναι να παραμείνει ένα θεματικό πανεπιστήμιο, το οποίο θα συνεχίσει να υπηρετεί – ανταγωνιστικά ως προς τις ομοειδείς Σχολές και Ιδρύματα στην ημεδαπή και αλλοδαπή – την καλλιτεχνική, εκπαιδευτική αποστολή του, ενώ οι μορφές εξέλιξής του θα συνεχίσουν με την αξιοποίηση των εσωτερικών δυνατοτήτων και όχι με το κυνήγι ευκαιριακών επιλογών.
Παρά τη δύσκολη συγκυρία που διανύουμε η Α.Σ.Κ.Τ. συνδέεται με τις ιδιαίτερες παραδόσεις του ευρωπαϊκού πανεπιστημίου και ιδιαίτερα του μοντέλου των Grand Ecoles, από το οποίο προήλθε και στο οποίο συνεχίζει να αναφέρεται.
Τέλος σημαντική συμβολή στη διαδικασία της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης έπαιξε η χρηματοδοτούμενη δράση της ΜΟ.ΔΙ.Π. όπως και – το ουσιαστικότερο – η αρραγής ενότητα της ακαδημαϊκής κοινότητας του Ιδρύματος και η αλληλεγγύη του Συμβουλίου του Ιδρύματος στη δοκιμασία της αξιολόγησης, το οποίο δεν έχει ποτέ δημιουργήσει συνθήκες ανταγωνισμού, διάσπασης ή αντιπαράθεσης μεταξύ της ακαδημαϊκής ηγεσίας του Ιδρύματος και της διακριτής εγγυητικής αποστολής του Συμβουλίου.
πηγή: esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου