|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ |
To
εικαστικό project
«ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ» εκπονήθηκε και εφαρμόστηκε σε όλα τα τμήματα και τις τάξεις
του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξάνδρειας και σε όλα τα τμήματα των
τάξεων Α’, Β’ και Γ’ του 5ου
Δημοτικού Σχολείου Αλεξάνδρειας τον Οκτώβριο του 2020 από την εικαστικό του
σχολείου, Γλύκα Διονυσοπούλου. Ο στόχος του project ήταν να συνεργαστούν οι
μαθητές μέσα στις δύσκολες και περιοριστικές συνθήκες της πανδημίας,
ζωγραφίζοντας έργα εμπνευσμένα από διαχρονικά ελληνικά σύμβολα (λ.χ. κύμα,
μαίανδρος, κλαδί ελιάς, κίονα), τα οποία στη συνέχεια θα αποτελούσαν τις
ψηφίδες που θα σχημάτιζαν την ελληνική σημαία. Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα
παιδιά θα μάθαιναν την ιστορία και η δομή της ελληνικής σημαίας, αλλά και τον
τρόπο δημιουργίας ενός ψηφιδωτού κολλάζ.
Αρχικά, η εικαστικός εξήγησε στους/στις
μαθητές/-τριες τη δομή της ελληνικής σημαίας και τους παρουσίασε ορισμένα
ιστορικά στοιχεία σχετικά με τη δημιουργία της. Στη συνέχεια, τους/τις έδειξε
ορισμένα διαχρονικά ελληνικά σύμβολα, εξήγησε τους άξονες των σχημάτων τους και
ζήτησε να τα σχεδιάσουν σε συγκεκριμένες χρωματικές αποχρώσεις. Αφού
συγκεντρώθηκαν τα μαθητικά έργα, τοποθετήθηκαν από την εικαστικό και τους μαθητές
πάνω σε παλιούς μαυροπίνακες με τέτοιο τρόπο, ώστε να σχηματίζουν την ελληνική
σημαία. Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκε η ελληνική σημαία σε τέσσερις μεγάλους πίνακες,
οι οποίοι τοποθετήθηκαν στον κεντρικό διάδρομο του σχολείου. Τέλος, η
εικαστικός ξενάγησε κάθε τάξη ξεχωριστά στα συλλογικά έργα που προέκυψαν, όπου
και συζητήθηκε με τα παιδιά η όλη διαδικασία, ενώ αναγνωρίστηκαν και οι
διαφορετικές εκδοχές του ίδιου συμβόλου.
Μέσα από την όλη διαδικασία τα παιδιά, ανάλογα
με την κάθε τάξη, δούλεψαν με την εικαστικό διαθεματικά στοιχεία της γλώσσας
(συλλαβισμός και γράμματα των λέξεων ελευθερία ή θάνατος, πάνω στις οποίες
βασίζονται οι εννέα γραμμές της ελληνικής σημαίας), αριθμητικής (με τον
διαχωρισμό των λευκών και μπλε γραμμών μέσα από το μέτρημα, αλλά και το
άθροισμά τους), γεωμετρίας, διάταξης, φόρμας, σύνθεσης, αλλά και την έννοια αφενός
του ατομικού και αφετέρου του συλλογικού έργου. Η μετέπειτα ξενάγηση, ανά
τμήμα, στα τέσσερα μεγάλα έργα στους διαδρόμους του σχολείου, λειτούργησε σαν
επίσκεψη σε έναν μουσειακό και εκθεσιακό χώρο. Τα παιδιά παρατήρησαν τα τέσσερα
έργα τόσο ως σύνολο, αλλά και στις επιμέρους ψηφίδες του χάρτινου κολλάζ. Με
την επιστροφή στην τάξη συζητήθηκε η όλη εμπειρία και οι εντυπώσεις που
αποκόμισαν σε μια τόσο δύσκολη περίοδο, που κάθε εξωτερική δραστηριότητα του
σχολείου είναι σχεδόν απαγορευμένη.
Η όλη διαδικασία εκπονήθηκε μέσα σε μια σχολική
εβδομάδα και κατά την διάρκεια των 24 εβδομαδιαίων διδακτικών ωρών της
εικαστικού.
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
|
Γλύκα Διονυσοπούλου, Εικαστικό project «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου