Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

Έκθεση ζωγραφικής της Αγάπης Μαντζιώρη στα πλαίσια Πανελληνίου Συνεδρίου στην Φλώρινα.


Αφίσα συνεδρίου. Έργο Σωτήρη Λιούκρα
.

Στα πλαίσια του 11ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών & Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, θα πραγματοποιηθεί έκθεση ζωγραφικής της Αγάπης Μαντζιώρη.
Μετά από πρόσκληση της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου, θα εκτεθούν 12 συνολικά έργα στους φιλόξενους χώρους της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας. Συγκεκριμένα, οι πίνακες θα είναι τοποθετημένοι στον πρώτο όροφο, στον διάδρομο και στον ευρύτερο χώρο πλησίον των αιθουσών που θα γίνουν οι ομιλίες.

Αν η πρώτη σκέψη είναι: "έκθεση ζωγραφικής σε συνέδριο διδακτικής φυσικής και νέων τεχνολογιών...; Πως και γιατί;" 



Ως προς το πως, αρκεί μια αυθόρμητη πρόταση, η διάθεση του χώρου και ο απαραίτητος χρόνος για το στήσιμο των έργων. Ως προς το γιατί, αρκεί ίσως να σκεφτούμε πέρα από τους αισθητικούς λόγους, πως η σύζευξη της τέχνης με την επιστήμη είναι όχι μόνο θεμιτή, αλλά και αναπόφευκτη. Κάθε επιστήμη φέρει στοιχεία τέχνης και κάθε τέχνη, επιστήμης. Ο ερευνητής φυσικής που πραγματοποιεί ένα πείραμα, πέρα από επιστημονική κατάρτιση χρειάζεται να διαθέτει φαντασία και επινοητικότητα. Ο καλλιτέχνης πάλι, πέρα από έμπνευση και πάθος χρειάζεται θεωρητικές αλλά και τεχνικές γνώσεις. Κάτω από την ομπρέλα της παιδαγωγικής επιστήμης, πέρα από τις θεματικές που περιλαμβάνονται στο παρόν συνέδριο, χωράει οποιοσδήποτε γνωστικός τομέας διδάσκεται στην εκπαίδευση, συνεπώς και τα εικαστικά. Μάλιστα η σύνδεση διαφορετικών μαθημάτων με εποικοδομητικό τρόπο κρίνεται ως ιδιαίτερα ωφέλιμη για την εκπαιδευτική διαδικασία στα πλαίσια της διαθεματικότητας. Καλλιέργεια της αισθητικής, συνδυαστική και κριτική σκέψη είναι κάποια από τα ζητούμενα. Αφού η λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού είναι τόσο περίπλοκη που μπορεί να παρομοιαστεί με το πιο άρτιο εργοστάσιο, δεν δύναται ο νους του ανθρώπου να είναι μονόπλευρος, περιορισμένων ενδιαφερόντων. 


Έννοιες όπως ισορροπία, συχνότητα και αιώρηση που αναγνωρίζουμε στο έργο "Υποκατάστατο", τις συναντάμε στην επιστήμη της φυσικής. Όταν οι πραγματικές επιθυμίες έρχονται σε σύγκρουση με τα κοινωνικά στερεότυπα, τότε έρχεται ένα υποκατάστατο να λειτουργήσει ως καθησυχαστικός, ακόμα και παραπλανητικός παράγοντας. Να ναρκώσει την συνείδηση, να οδηγήσει την εγκλωβισμένη ψυχή σε ευκαιριακούς δρόμους διαφυγής.


Υποκατάστατο


Η χρήση των νέων τεχνολογιών έχει εισβάλει στην ζωή μας ως πολύ χρήσιμο εργαλείο. Ωστόσο όταν κανείς υπερβεί τα όρια και οδηγηθεί στην υπέρχρηση, τότε ενδέχεται να προκληθούν προβλήματα όπως εξάρτηση και κοινωνική απομόνωση. Όταν μια κυοφορούσα εξαϋλώνεται στην εθισμένη οπτική ενός περιπλανώμενου στην εικονική πραγματικότητα συντρόφου, το σκοινί ισορροπίας, το καλώδιο επικοινωνίας τείνει να σπάσει. Αυτό το φαινόμενο θίγεται στο έργο "Απομόνωση". 


Απομόνωση


Η συγκεκριμένη έκθεση με αφορμή ένα πολύ σημαντικό συνέδριο πανελλήνιας εμβέλειας, προτείνει τόσο την φυσική, όσο και την διανοητική περιπλάνηση ως τρόπο ζωής. Αποτελεί μέρος, αλλά και προσθήκη νέων έργων της έκθεσης "Περιπλανήσεις" που πραγματοποιήθηκε στον πολυχώρο "Books & Plus" στην Αθήνα το 2017 και στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στο Αμύνταιο το 2018. Δίνεται έτσι η δυνατότητα σε όσους βρίσκονται στην Φλώρινα να την επισκεφτούν υπό νέο πρίσμα και φυσικά διαφορετική σύνθεση. 

Ο επισκέπτης θα παρατηρήσει σε κάθε έργο δυαδικές μορφές να βρίσκονται  σε μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Απώτερος σκοπός η γνωριμία του ατόμου με τον εαυτό του, μέσω της γνωριμίας με τον άλλο κατά την διάρκεια μιας περιπλάνησης. Λεκτική ή μη επικοινωνία, ψίθυρος ή φωνή: όποια και να είναι η μορφή της, η αλήθεια πάντα βρίσκει τρόπο να ακουστεί.


-



`

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου