Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Γιώργος Τσάρας, «δεν είμαι ο Charlie Hebdo»

Nigeria Attacks
Την εικαστική εγκατάστασή του «Je suis non Charlie Hebdo» (Δεν είμαι ο Charlie Hebdo). παρουσιάζει ο γλύπτης Γιώργος Τσάρας στη Myrό Gallery της Θεσσαλονίκης. Διάρκεια 15 Ιανουαρίου – 14 Φεβρουαρίου. Η εγκατάσταση εκτείνεται εκατομμύρια μίλια σε χώρο νοητό, φτάνοντας στην πόληΜπάγκα της Νιγηρίας,
όπου 2000 άνθρωποι (κυρίως ηλικιωμένοι, γυναίκες και παιδιά) άφησαν την τελευταία του πνοή από πυρά ισλαμιστών, αλλά, ως είδηση επισκιάστηκαν από τους 12 φόνους της γαλλικής πρωτεύουσας, με αποτέλεσμα να γίνουν ελάχιστες αναφορές στον διεθνή Τύπο, ενώ οι γενικότερες αντιδράσεις υποτονικές και περιορισμένες.
Ο γλύπτης Γιώργος Τσάρας είναι καθηγητής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ
Για την εγκατάσταση «Je suis non Charlie Hebdo» ο επιμελητής της έκθεσης και καλλιτεχνικός διευθυντής της Myrό Gallery Πάρης Καπράλος αναφέρει στο κείμενο που συνοδεύει την εικαστική παρέμβαση του Γιώργου Τσάρα:
«Είμαι ανώνυμος από την Μπάγκα. Δεν με ξέρεις και το όνομα μου δεν βρίσκεται στα χείλη των ηγετών του κόσμου. Για μένα, δεν θα συγκεντρωθούν δύο εκατομύρια άνθρωποι “να πολεμήσουν τον τρόμο”,  να υπερασπιστούν την Δημοκρατία, να δηλώσουν ότι δεν φοβούνται. Για μένα μάτια δεν θα κλάψουν από συγκίνηση και κεφάλια δεν σταθούν ψηλά με αποφασιστικότητα. Για μένα οι Anonymous δεν θα “κατεβάσουν” τις ιστοσελίδες όσων συμφωνούν ιδεολογικά με τους δολοφόνους μου. Οι κάτοικοι της πόλης μου, που είδαν ενόπλους τις τελευταίες δέκα μέρες να διατρέχουν τους δρόμους της και να πυροβολούν όσους ήταν ανήμποροι να τρέξουν ή μικροί σε ηλικία για να καταλάβουν τον κίνδυνο, δεν μπορούν να συγκεντρωθούν μπροστά στο μνημείο της Δημοκρατίας, ούτε να τιμήσουν το άυλο μνημείο της “ελευθερίας του Λόγου”. Για μένα δεν θα συζητήσεις με συγκίνηση και οργή στο facebook, δεν θα “κελαηδήσεις”στο Twitter, δεν θα δημοσιεύσεις φωτογραφίες από το Instagram.  Εγώ δεν είμαι Charlie Hebdo, και ποτέ δεν θα μάθεις το όνομα μου.
Το σκοτάδι του Φασισμού καλύπτει τον κόσμο: δεν έχουμε την πολυτέλεια να κοιτάμε μονάχα προς μία κατεύθυνση πια. Η απώλεια κάθε ανθρώπινης ζωής έχει το ίδιο βάρος. Η εικαστική εγκατάσταση του γλύπτη και καθηγητή του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ Γιώργου Τσάρα, εκτείνεται εκατομμύρια μίλια σε χώρο νοητό, αγκαλιάζει την γη και μας διδάσκει ότι πρέπει να κοιτάζουμε και τους τρόμους στις σκιές και όχι μονάχα εκεί που πέφτουν τα φώτα. Nous sommes non Charlie Hebdo (Δεν είμαστε ο Charlie Hebdo) αλλά ο εαυτός μας και ο αντικατοπτρισμός της κοινωνίας μας, και, ως τέτοιος, πρέπει να αναλάβουμε το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί».

Πηγή : Art22

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου