Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Ανοιχτό Κάλεσμα/ Έκθεση μικρογραφίας "Quar-t", στην γκαλερί Artis Causa, Θεσσαλονίκη


Υπάρχουν  φορές όπου η δημιουργική πράξη δεν καταφέρνει να μεταφέρει τον σκοπό της, παραμένοντας ακατανόητη προς τρίτους, εξαιτίας της πολυπλοκότητάς της. Ωστόσο η πολυπλοκότητά της μπορεί και πρέπει να αποτελεί συνδυασμό απλοτήτων. Σε μια προσπάθεια κατανόησης της καλλιτεχνικής πράξης επινοήθηκαν τα Quar-t.

Quar-t: συμπυκνωμένες δημιουργικές πράξεις/χειρονομίες, που απαρτίζουν τον πυρήνα της εικαστικής σκέψης.

Τα Quar-t, μας επιτρέπουν να εξετάσουμε σε μικροκλίμακα την εικαστική δημιουργία. Ο περιορισμός σε μέγεθος αναδεικνύει την δυνατότητα συμπύκνωσης, έτσι κάθε πράξη/έργο μπορεί να αποκτήσει αυτογνωσία γρηγορότερα και να αλληλεπιδράσει αμεσότερα. 

Τι σχέση αποκτά μια μικρή σε έκταση δημιουργική πράξη με την πραγματική της αξία; Ο εσωτερικός  χαρακτήρας  του κάθε έργου επηρεάζει την παρατηρούμενη συμπεριφορά του.  Τι μπορεί να συμβεί σε ένα χώρο με μεγάλη συγκέντρωση Quar-t; Με ποιο τρόπο αυτά μεταβάλλουν/επηρεάζουν το περιβάλλον τους;

Τον Φεβρουάριο στην γκαλερί Artis Causa θα δημιουργηθούν ανάλογες πειραματικές συνθήκες με πρωταγωνιστές τα έργα Quar-t. Οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες μπορούν να συμμετάσχουν με έργα που δεν θα ξεπερνούν τα 8 εκ. (με οποιοδήποτε υλικό, δεκτές και οι τρισδιάστατες προτάσεις). 

Η συμμετοχή δηλώνεται στο  3ergastirio@gmail.com με την ένδειξη Quar-t, ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο και αριθμό έργων προς παράδοση. Τα έργα θα διατίθενται προς πώληση, ανάλογα με το μέγεθος και η συμβολική τους αξία. Η παράδοση των έργων θα γίνεται στο υπόγειο του  3ικαστικού 3ργαστηρίου, έως τις 3 Φεβρουαρίου (για όσους επιθυμούν να παραδόσουν το έργο τους στη Θεσσαλονίκη το δηλώνουν στο mail). Επίσης, για όποιον ενδιαφέρεται, υπάρχουν διαθέσιμα στο υπόγειο μικρά στρογγυλά καπάκια από βαζάκια, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως επιφάνειες έργων. 
Δαμιανού Γεωργία

Οργανώνεται από το Μακρύ Όχημα και υποστηρίζεται από: 3ικαστικό 3ργαστήριο , Φλώροι Εικαστικοί, Εν-Φλω, Εργαστήρια Χαρακτικής και Βυζαντινών Τεχνών γκαλερί Artis Causa
 Συντονισμός- Δυνητικοποίηση: Δαμιανού Γεωργία
Σχεδιασμός αφίσας Γιάννης Βγόντζας

2 σχόλια:

  1. Επειδή η στημένη οικονομική κρίση εις βάρος της χώρας μας έχει ως πρώτα θήματα τους καλιτέχνες δημιουργούς επιτρέψτε μου ένα σχόλιο λίγο εκτός θέματος από την εξαιρετική πρωτοβουλία της γκαλερί artis causa της Θεσσαλονίκης.

    ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
    Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει άμεση και επιτακτική ανάγκη ένα δημοκρατικό νόμο για την κατάργηση και ποινικοποίηση της διεθνούς τοκογλυφίας και όχι απλώς την απαλοιφή χρεών ή σεισάχθεια.

    Είναι επείγουσα και αναγκαία η ενοποίηση της ευρωπαϊκής οικονομίας, όλων αρχικά των χωρών με κοινό νόμισμα το ευρώ σε μια ισχυρή οικονομία για να πάψουν να είναι οικονομικά εχθρικές και παράλογα καταστροφικές μεταξύ τους;

    Όποια χώρα μέλος της ευρωζώνης δεν συμφωνεί μπορεί να φύγει ..!

    Η Ελλάδα έχει επίσης επιτακτική ανάγκη την κατάργηση της ληστρικής τοκογλυφίας των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών εις βάρος των υπερχρεωμένων πολιτών με 1,2 -1,8% μηνιαίο επιτόκιο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

    Η διαισθητική γραφή των εικαστικών καλλιτεχνών και η προσωπική δεξιοτεχνία νομίζω ότι συχνά εμπεριέχει από τη φύση της τεχνική και τέχνη, αλληλοσυμπληρούμενες σαν δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.


    Ας ονομάσουμε ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ την a priori πορεία διαισθητικής
    γραφής, με ταύτιση διαίσθησης και πράξης για την αποτύπωση
    νέας παραστατικής μορφής.
    α) Την ανάπτυξη με σπουδή της δυνητικής ικανότητας διορατικής
    γραφής για την ανάδειξη πνευματικής μορφής με απτά μέσα.
    β) Την εννοιολογική δράση και δραματοποίηση, ως αποτέλεσμα της
    χειρονομίας εικαστικής αφήγησης και έκφρασης εγγενούς Λόγου.



    Ας δεχθούμε ότι η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ είναι η εγγενής ικανότητα (ταλέντο) και το αποτέλεσμα μελέτης που οδηγούν στην αναγνώριση της ανθρώπινης πνευματικής μορφής της δημιουργίας στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της τέχνης.
    α) Η επικοινωνία με διαισθητικό στοχασμό και ερμηνεία της μορφής,
    συγκίνηση, ομορφιά, σύνθεση, ποίηση, πνευματικότητα κτλ.
    β) Η κριτική παρουσίαση και η ανάδειξη του έργου τέχνης.
    γ) Η ανάδειξη της αρμονίας μέσω της τέχνης στην καθημερινή ζωή.



    Το ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ το αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας ως αυτόνομη ποιητική σύνθεση, το αποτέλεσμα της δημιουργικής πορείας διαισθητικής γραφής.
    α) Μια ενότητα-οντότητα ως παλμός δράσης εγγενούς Λόγου.
    β) Το εμπειρικό αποτέλεσμα της γραφής νέας εικαστικής μορφής.


    Τις πνευματικές αξίες δεν τις καθορίζουν οι εφήμερες ερμηνείες. Οι προσεγγίσεις όμως αυτές νομίζω ότι αντανακλούν αποδεκτές απόψεις στους εικαστικούς και κριτικούς. Χρειάζεται ένα ευρύτερο περιβάλλον συλλογικής δημιουργίας και πληροφόρησης για να πλαστεί μια πληρέστερη άποψη, με διασπορά της ειδικής γνώσης, με μεστότερα παραδείγματα ως αποτέλεσμα της ερευνητικής διδασκαλίας με διάλογο, κριτική σκέψη, ερευνητική αναζήτηση, αντίλογο, στοχασμό, διαλεκτική, διορατική σύλληψη κτλ. δηλαδή Παιδεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή