Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Ο Ν.Χαραλαμπίδης προτείνει μια συνέχεια της συνεργασίας του με το ΤΕΕΤ Φλώρινας



http://floroieikastikoi.blogspot.com/2011/10/3-3-3.html

Ο Νίκος Χαραλαμπίδης προτείνει ως συνέχεια της συνεργασίας του με ομάδα φοιτητών του τεετ Φλώρινας την ανακύκλωση της σχεδίας ΑΔΙΠΛΕΩ στον εξαίρετο χώρο beton 7.





Donc monsieur, cest la guerre


Με αυτή την, σε άπταιστα γαλλικά φράση, ο Ανδρέας Μεταξάς αντέταξε το «ιστορικό όχι» στα φασιστικά στρατεύματα του Μουσολίνι. Όπως μαρτυρεί και το άρμα προς τιμήν του, με το αρχικό γράμμα του ονόματος του (φωτ. Αριστερά), είναι προφανές ότι αυτό που χώριζε τον Έλληνα δικτάτορα από τον Μουσολίνι, τον Στάλιν και τον Χίτλερ δεν ήταν σίγουρα η αισθητική, ούτε η διπλωματική χρήση της γλώσσας. Προφανείς είναι και οι λόγοι, όπως δείχνει και το διπλανό άρμα, από τους εθνικούς εορτασμούς της χούντας του Ιωαννίδη, που οδήγησαν τη δικτατορία τωνσυνταγματαρχών να ακολουθήσει, μιμούμενη δουλοπρεπώς, την αισθητική που χάραξαν οι πρώτοι διδάξαντες.


Στην πάνω φωτογραφία, απομεινάρι Σταλινικού άρματος από την τελετή έναρξη των Ολυμπιακών που οργάνωσε το 1936 ο Χίτλερ στο Βερολίνο. Το ιδιότυπο άρμα, που είχε τη μορφή σταδίου εν κινήσει, ήταν επανδρωμένο με δρομείς που ανεβοκατέβαιναν τρέχοντας,σε μια Σισυφική αέναη κίνηση, καθώς το άρμα παρήλαυνε θριαμβευτικά μπροστά στο κοινό.

Μέρος από το ξύλινο κουφάρι του άρματος, μετά το τέλος της τελετής, χρησιμοποιήθηκε ως κοτέτσι για πολλά χρόνια σε ένα χωριό στα προάστια του Βερολίνου. Λίγο πριν την πλήρη αποσύνθεση του, το κουτσουλισμένο από τις κότες κατασκεύασμα τοποθετείται στο τείχος του Ισραήλ, παίρνοντας μια μορφή παρηκμασμένου Δούρειου Ίππου. Ανήμπορος να εκπέμψει οποιαδήποτε γοητεία στον εχθρό, όπως ο ηρωικός πρόγονος του, ο ίππος οδηγείται σταδιακά σε απόσυρση. Με όσα ξύλα μπόρεσαν να διατηρηθούν από τη φθορά της χρήσης και του χρόνου, φτιάχτηκε η σχεδία Αδιπλέω από τους φοιτητές του 3ου εργαστηρίου του ΤΕΕΤ Φλώρινας, για την Καρναβαλική Παύση της μπιενάλε της Αθήνας η οποία μετατράπηκε, μετά το τέλος της έκθεσης, σε κρεβάτι για κάποιο μικροαστικό διαμέρισμα λίγο πριν την τελική κατάληξη σε καυσόξυλα…










Αριστερά, Δούρειος Ίππος από τους εθνικούς εορτασμούς της χούντας στο Παναθηναϊκό στάδιο. Δεξιά , τα ξύλα της σχεδίας Αδιπλέω μετατρέπονται σε κρεβάτι. Τα καρφιά όμως, που φέρει στην επιφάνεια του, παραπέμπουν σε ένα είδος μηχανισμού εκγύμνασης ή βασανιστηρίων παρά σε κρεβάτι για συμβατική χρήση ξεκούρασης και ύπνου…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου