Σάββατο 2 Μαρτίου 2019

"ΧΑΡΑκτες" του μέλλοντος - Erasmus Plus. Αγάπη Μαντζιώρη





Την Πέμπτη 28/2/2019, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο εργαστήρι χαρακτικής του Τ.Ε.Ε.Τ. από μαθητές δημοτικών σχολείων, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus Plus. 

To Erasmus Plus είναι ένα πρόγραμμα της ευρωπαϊκής ένωσης που στοχεύει στην στήριξη και στην κατάρτιση της νεολαίας και του αθλητισμού στην Ευρώπη. Αυτό το πρόγραμμα θα διαρκέσει έως το 2020 και σε εκτός από φοιτητές, απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα ιδιωτών και οργανισμών. Στόχος του είναι να συμβάλει στην ανάπτυξη, στην κοινωνική ισότητα, στην κατάρτιση και στην ένταξη.

Στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για δραστηριοποίηση σχολείων, όπου οι επισκέπτες φιλοξενούνται στα σπίτια των μαθητών της χώρας που επισκέπτονται. Έτσι τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να βιώσουν την φιλοξενία στην ολότητα της και όχι μόνο στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Να αλληλεπιδράσουν με ανθρώπους άλλης χώρας και να γνωρίσουν τα ήθη και έθιμα της. 

Η πρωτοβουλία για το work shop πάρθηκε από την διεύθυνση του 5ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, με την συμμετοχή του ομώνυμου σχολείου, αλλά και σχολείων του εξωτερικού, από την Ιταλία, την Ισπανία και την Πολωνία.


Η υπεύθυνη καθηγήτρια του τμήματος χαρακτικής κυρία Σοφία Παπαδοπούλου υποδέχθηκε με εγκαρδιότητα τους επισκέπτες, ενημερώνοντας με προθυμία τους αντίστοιχους καθηγητές για την λειτουργία του εργαστηρίου της. 

Εν συνεχεία, ανέθεσε σε ομάδα καταρτισμένων φοιτητών της, την παρουσίαση στα παιδιά ενός μαθήματος χαρακτικής, προσαρμοσμένο στην ηλικία τους. Η ομάδα φοιτητών απαρτίζονταν από τον Ρομάν Ζούεβ, την Αναστασία Βερώνη, την Βίκυ Ζολώτα, την Νέλα Κωνσταντίνου και την Κατερίνα Μπακογιάννη.
Παιδιά από διαφορετικές χώρες αποτέλεσαν μια συγκροτημένη ομάδα που μπήκε δυναμικά στην διαδικασία της δημιουργίας  έχοντας μεράκι, αντίληψη, προσήλωση  και χαμόγελο. Η επίδειξη έγινε από τον Ρομάν ο οποίος έδινε τις οδηγίες στην αγγλική γλώσσα. Οι μαθητές ακολουθώντας την προτροπή της κ. Παπαδοπούλου, αρχικά σχεδίασαν σε χαρτόνι ανθρώπινες μορφές σε κίνηση. Έπειτα  με την καθοδήγηση της Αναστασίας, της Βίκυς, της Νέλας και της Κατερίνας, έκοψαν με ψαλίδι το περίγραμμα αυτών των μορφών, μόνωσαν την επιφάνεια τους με γόμα λάκα και στην συνέχεια πέρασαν με χρωματιστά μελάνια (μπλε, κόκκινο και κίτρινο) τα ανθρωπάκια τους. Έπειτα, αφού αυτά στέγνωσαν, τοποθετήθηκαν στην πρέσα για να τυπωθούν. 
Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν βλέποντας τόσο την διαδικασία, όσο και το αποτέλεσμα των τυπωμάτων. Πως με μαγικό τρόπο μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα τα χρωματιστά ανθρωπάκια τους αλλάξαν μορφή. Πως μεταμορφώθηκαν από τρισδιάστατα σε δυσδιάστατα. Η μαγική πρέσα είχε κάνει το θαύμα της! Μικροί μάγοι και τα ίδια τα παιδιά, που στο πολυάριθμο πλήθος κάποια εξ αυτών είχαν την ευκαιρία να γυρίσουν τον μοχλό της πρέσας. Έτσι ένιωσαν την αίσθηση του μηχανήματος, βιώνοντας την εμπειρία ολοκληρωτικά. 


                                                                

                                                              



Μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας ακολούθησε αναμνηστική φωτογραφία. Ο χώρος που επιλέχθηκε ήταν το ημικυκλικό θεατράκι του Τ.Ε.Ε.Τ στον προαύλιο χώρο.  

Έπειτα οι επισκέπτες αφού ευχαρίστησαν την δραστήρια ομάδα χαρακτικής τόσο για την παροχή γνώσης, την ψυχαγωγία, όσο και για την εν γένει εμπειρία, τους αποχαιρέτησαν  με ενθουσιασμό και επιβιβάστηκαν στο πούλμαν.  








Ασφαλώς τέτοιες δράσεις όπως το συγκεκριμένο workshop είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Τα παιδιά με τους συνοδούς τους εκπαιδευτικούς, είχαν την ευκαιρία να βιώσουν μια διαφορετική εμπειρία. Να αποκτήσουν τεχνικές γνώσεις πάνω στην χαρακτική, αλλά και να διευρύνουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Επιπλέον, οι μαθητές και οι καθηγητές από το εξωτερικό, εισπράττοντας θετικά ερεθίσματα από αυτή τους την επίσκεψη, ενδέχεται να αποτελέσουν ένθερμους πρεσβευτές του Τ.Ε.Ε.Τ, της πόλης της Φλώρινας και της χώρας μας γενικότερα. 

Θα ήταν ευχής έργων να ακολουθήσουν παρόμοιες δραστηριότητες και στα άλλα πολύ ενδιαφέροντα εργαστήρια της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας. Το πανεπιστήμιο να πλημμυρίζει όσο το δυνατόν πιο συχνά από χαρούμενες παιδικές φωνές και χαμογελαστά πρόσωπα. Όταν η "ελληνική εκπαιδευτική γλώσσα διανθίζεται και από άλλα ακούσματα όπως τα μελωδικά ιταλικά", πραγματοποιείται ένα φαντασιακό ταξίδι, υπέρβαση ορίων και γεννάται η προοπτική της εξέλιξης. 

Έτσι απλά με μια κίνηση, το άτομο διατηρώντας την ταυτότητα του, ενδυναμώνεται από την ομάδα σε μια ισχυρή ενότητα δημιουργίας.

































              

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου