Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

Εθνική πινακοθήκη της Βόρειας Μακεδονίας – CIFTE HAMMAM(Τσιφτέ Χαμάμ). not a Parasite, εικαστική εγκατάσταση των Pulvis Umpra, OSTEN BIENNIAL of DRAWING Skopje 2022

                                                    

Η ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΤΩΝ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ- Σύντομη τεκμηρίωση

Η αμοιβαιότητα του παρασιτισμού – Ποια είναι τα εκτοπλάσματα;

 not a Parasite, εικαστική εγκατάσταση με ανακυκλωμένα υλικά

Εθνική πινακοθήκη της Βόρειας Μακεδονίας – CIFTE HAMMAM(Τσιφτέ Χαμάμ).

Στις αλληλοεπηραζόμενες σχέσεις όπου ασκούνται και παρεισφρέουν αμοιβαίες εξαρτήσεις τα υποκείμενα συνεξελίσσονται και συμβιώνουν. Συνεξελικτικές σχέσεις  που αναπτύσσονται με «εν κρυπτώ» διαδικασίες σε συμβιωτικά περιβάλλοντα,είναι παρόντα τα συμπτώματα του παρασιτισμού τόσο στην φύση όσο και στην κοινωνία.  Κι ενώ η φύση έχει προβλέψει και αποδεχτεί τα συμβάντα των παρασιτικών διεργασιών και με αμοιβαιότητα συναλλάσσεται τις «κρυφαϊκές» συμβιωτικές αντιδράσεις, η κοινωνία απορρίπτει , αποκρύπτει και μεταλλάσσει  την  αυτονόητη λειτουργία, αν και ενώπιον της επιβιώνει. Φυτικοί οργανισμοί έχουν προσαρμοστεί στην επικονίαση από τα έντομα, επιτρέποντας τον παρασιτισμό, κατανοώντας την συνύπαρξη αδυνάτων και δυνατών. Οι συμβιωτές των φυτών διευκολύνουν την αναπαραγωγή τους μέσω της  απομύζησης, όντας ο φυτικός κόσμος στερούμενος την μετακίνηση, τον εναγκαλισμό, την συνουσία. Η επικονίαση ως αλληλοεπηρεαστική δραστηριότητα καθιστά  την μέλισσα «αμοιβαϊστή» που καθορίζει την χλωρίδα του πλανήτη. Το ακάρεο Varroaτο οποίο με την σειρά του θρέφεται με την αιμολέμφο των μελισσών, τρυπώνει και έξυπνα προσαρμόζει τον κύκλο ζωής του στους κηφήνες που όταν πετάξουν από την κυψέλη εναποθέτουν τα αυγά τους για να επαναπαρασιτήσουν. Οι παράπλευρες απώλειες και ο κανιβαλισμός στην αποικία των μελισσών δεν εμποδίζει τον αέναο κύκλο αυτής της διαδικασίας. Στους περισσότερους φυσικούς πληθυσμούς, οι οποίοι συνυπάρχουν με τα συνηθισμένα παράσιτα και τις ασθένειες, τα αποτελέσματα του παρασιτισμού είναι απατηλά καθώς τα θύματα αναλαμβάνουν αποικοδομητές οργανικών συντριμμάτων και τα ίχνη της ασθένειας εξαφανίζονται. Η παρασιτική κατάσταση οδηγεί τους διεμπλεκόμενους στην συνύπαρξη, αντλώντας ο ένας από τον άλλο και εις βάρος του τα αναγκαία ζωτικά στοιχεία.

 

ΕΚΤΟΠΛΑΣΜΑΤΑ

Κι αν στα παράσιτα μπορεί να συγκαταλέγονται ιοί, βακτήρια, μύκητες, ασπόνδυλα, τριχόποδα, αστερόποδα, θυλόποδα, κ.α. -  μια τεράστια ποικιλότητα στις προσαρμογές για την εκμετάλλευση του ξενιστή τους - στην ανθρώπινη κοινωνία με τα δίποδά της όπου μερικώς ή και ώριμα παρασιτικά άτομα με εκτοπλασματική συμπεριφορά συλλέγουν απομεινάρια και εκτρέπουν προς ιδίων  όφελος. Τα εκτοπλάσματα είναι διασπορείς, σέρνονται, επικολλούνται κι επιπλέουν. Σπέρνουν την αταξία , ενσπείροντας την τάξη κι ως ψείρα ψειρεύονται την ψώρα του άλλου. Ο ψωράνθρωπος κυνηγά άλλους ανθρώπους. Τι ανάγωγοι! Το ένα παράσιτο κυνηγά το άλλο σε αέναο επιτραπέζιο παιχνίδι ή επί πτωμάτων. Οι ξενιστές συντρώγουν με τα παράσιτα;  Το ζήτημα δεν είναι πως ζει από κάποιον άλλον, αλλά ζει εντός του. Το έμβρυο παρασιτεί στον οργανισμό που το γονιμοποίησε; Τα κενοτάφια είναι αποστραγγισμένες δεξαμενές ή μνημείο που ανεγείρεται προς τιμήν του ατόμου που τον εξαφάνισαν τα παράσιτα;Τι άραγε συμβαίνει; Τοξοπλάσμωση, ένα παρασιτικό σύστημα φιλοξενίας ζώων και ανθρώπου. Το πρωτόζωο παράσιτο Toxoplasmagondiiπου αναπτύσσεται στο έντερο της γάτας παράγει την άωρη ωοκύστη που αποβάλλεται με τα κόπρανά της και εξελίσσεται σε λίγο διάστημα σε ώριμη και είναι δυνατόν να επιβιώσει για ένα έτος. Όταν εισβάλλει στον άνθρωπο κι άλλα ζώα εκείνοι ως νέοι ξενιστές, προσβάλλονται και παράγουν στα κύτταρα και τους ιστούς τους κύστες που μέσα τους αναπτύσσονται χιλιάδες παράσιτα. Η γάτα – ξενοδόχος  κι ο άνθρωπος  - θηρευτής πια, αφού καταβροχθίσουν την σάρκα κι ενδυθούν  το δέρμα συνεχίζουν την τοξοπλασματική λειτουργία. Ο άνθρωπος δεν είναι απλό παράσιτο είναι δειπνοθηρευτής, παρασιτευτής, εκτοπλασματικός, ορυμαχτής. Κατοικεί την χλωρίδα και την πανίδα παρασιτώντας σε αποξηραμένες φλούδες κυτταρίνης ή πετσιά ζωικής προέλευσης. Ο διφορούμενος Ισίδωρος στα εκτοπλάσματα του Μίλτου Σταχτούρη που τον εφώναζαν Μενέλαο, είναι κάτι μισός στο σκοτάδι και μισός στο φως. Εκτοπλάσματα ως αναπλασμοί όντων με τα μοτίβα των πληγών τους όμορφα και βίαια ενός μελανιασμένου χρώματος που γυαλίζεται, ενός ασπριδερού που στιλβώνεται, ενός κόκκινου καυτερού που κατοικείται από φονιάδες. Παράσιτα που συμπεριφέρονται εκτοπλασματικά και γιορτάζουν την συγκατοίκηση από – κρέας. Τα εκτοπλάσματα είναι μια φάλαγγα στρατιωτική, εν δυο – εν δυο, ρουφούν αποθέματα και μεθούν. Τα εκτοπλάσματα είναι πουλιά με σπασμένα φτερά που χάνοντας τα πούπουλα σωριάζονται κι ομοιάζουν με τυφλοπόντικες σε σκαπταία ύλη.

Η ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ 

Αίφνης ο Αριστοτελικός κούκος στέλνει τα νηπιακά μηνύματά του, διηγείται ο Σταγειρίτης  φιλόσοφος, παραπλανώντας ανυποψίαστους ξενιστές και κρυφαϊκά επαιτεί την ανατροφή των νεοσσών του. Η ατέλεια της φύσης του να αναθρέψει και η ραδιουργία του να καλέσει αρώτητα την αμοιβαιότητα της φύσης ως παρένθετη μητέρα, επανασυστήνει την ζωή και την δομή της κοινωνίας. Κι ενώ το θαύμα συντελείται παρασιτικά, η φύση περιθάλπει, αυγατίζει και συνδράμει στην παραινετική πατρότητα. Η συνειδητή ή ασυνείδητη αμοιβαιότητα γίνεται κοινή βουβή γλώσσα, γλώσσα οικεία, ανοχής και αντοχής δομώντας ενωτικές κυψέλες συνύπαρξης.

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΣΙΤΙΣΜΟΣ

Ο κοινωνικός παρασιτισμός παροδικός ή μόνιμος, προαιρετικός ή υποχρεωτικός, μέσα σε ένα είδος ή μεταξύ των ειδών επαυξάνει την πιθανότητα επιβίωσής τους, της ανάπτυξης και ετοιμότητάς τους. Κι αν η αμοιβαιότητα συνηγορεί περισσότερο σε ανταποδοτική εκμετάλλευση παρά σε συνεργατική προσπάθεια στις κοινωνίες, κι ενώ μπορεί να είναι συμβιωτική ή μη συμβιωτική, ελέγχει και οργανώνει ένα πλήρες σχεδιαστικό σύστημα στηριγμένο στον παρασιτισμό. Ως τέτοιο ήδη από τον 19ο αι. παρατηρεί και αναλύει ο PaulLafargueστο «Δικαίωμα στην τεμπελιά», δομήθηκε για την εργατική τάξη που ανιδιοτελώς κατηχήθηκε στην προσήλωση και στην εγκράτεια. Οι κατηχητές παρασίτησαν τεμπέλικα αφοδεύοντας καλοπέραση και υπερκατανάλωση κι όταν το σύστημα απομύζησε τον εαυτό του έπρεπε να εφευρεθεί νέα γραμμή καταναλωτών - κηφήνων - παρασίτων  που θα καταργούσε την αρχική ιδιότητα των προσηλωμένων εργατών επινοώντας μηχανιστικούςβοηθούς για την παραγωγική διαδικασία. Στη βάση πλέον του πρώιμου καπιταλισμού δημιουργήθηκε  νέος παρασιτικός ιστός που θρέφεται από την κοινωνία του θεάματος, δυναμώνει κι αποδυναμώνεται από τα ίδια του τα πλοκάμια.

Πολύ αργότερα στη δεκαετία ’50 – ’60 η ιδέα της ψυχογεωγραφίας και νέας πολεοδομίας απασχόλησε του Καταστασιακούς που παρατήρησαν στοιχεία σφηκοφωλιάς στις υπάρχουσες κατασκευαστικές δομές, λόγω του περίκλειστου χαρακτήρα τους και της επερχόμενης παρακμής που παρήγαγε η κοινωνία του θεάματος να καταργεί την έννοια της γειτνίασης και της αμοιβαιότητας. Πρότειναν νέες κατασκευές στις πόλεις ανάλογα με την συμπεριφορική και συναισθηματική επίπτωση του γεωγραφικού περιβάλλοντος που θα προέβλεπαν την κατασκευή καταστάσεων. Οι ιδέες τους προοικονόμισαν δίκτυα πόλεων που μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους συνδέοντας απομακρυσμένες περιοχές. Εφαρμόστηκε στο Άμστερνταμ με την χρήση walkietalkieόπου επικοινώνησαν μεταξύ τους άνθρωποι από διαφορετικές περιοχές.

 

ΝΕΟΠΑΡΑΣΙΤΙΣΜΟΣ

Στην 4η Βιομηχανική επανάσταση του 21ου αι. με δυσδιάκριτα τα όρια φυσικού –φαντασιακού σε κατασκευασμένο – εικονικό, και του οργανικού –βιολογικού προκύπτουν  ανάλογες και δυσανάλογες αλλαγές  σε κοινωνίες με υψηλή συνείδηση για την διακινδύνευση  και την  αβεβαιότητα. Από το βιομηχανικό στερεότυπο της πλήρους απασχόλησης  στο  ελαστικό σύστημα της αποκεντρωμένης υποαπασχόλησης  η ιδέα της εργασιακής  παρασίτωσης είναι θεσμική. Η τεχνική νοημοσύνη , η αλγοριθμική πρόβλεψη  , η αυτοματοποίηση, η ρομποτική επίβλεψη επιφέρουν αναπτύγματα εσωτερικών αρχιτεκτονικών δομών που προάγουν  πολυμορφικούς  υποχώρους  με συντεταγμένες ημιδομημένων   γραφείων για  πρόχειρη χρήση  . Η εργασία παρασιτεί στην οικία .Ο μετασχηματισμός της οργάνωσης εργασίας  οδηγεί στη δημιουργία νέων τάσεων και μοντέλων στην τυπική ή άτυπη απασχόληση και  την κυριαρχία ευέλικτων και προσωρινών μορφών  απασχόλησης με την επέκταση των επιπέδων αυτονομίας και την παράλληλη μεταβολή της  αλληλεπίδρασης με τους εργαζόμενους. Η παρείσφρηση της καθημερινότητας και η παρασιτική   εργασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας η οποία  προέκυψε ως αποτέλεσμα της οικονομίας του επιμερισμού της εργασίας  για υποχρεωτικές σχέσεις  αλληλεξάρτησης και άνισης ανταλλαγής. Αυτό το είδος παρασίτωσης οργανώνεται όπως εκείνου των μυρμηγκιών όπου ζουν στα φουσκωμένα αγκάθια τις ακακίας αποκτώντας στέγη και αντλώντας μια πλήρη δίαιτα για όλα τα στάδια της ανάπτυξης τους. Τα μυρμήγκια λειτουργώντας ως προστάτες των φυτών τα προστατεύουν από τους φυτοφάγους οργανισμούς. Με την παραμικρή διαταραχή, τα μυρμήγκια εξέρχονται από τα καταφύγιά τους, εκπέμπουν αποκρουστικές μυρουδιές και επιτίθενται στον εισβολέα μέχρις ότου αυτός να αποχωρήσει. Εν κατακλείδι, αν και αυθαιρέτως τα μυρμήγκια κατοικούν στην ακακία , δεν μπορεί το ένα είδος να επιβιώσει χωρίς την παρουσία του άλλου.

 

ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ

Η αυθαιρεσία ως αμοιβαιότητα εξυπηρετεί και εξυπηρετείται εξίσου στα πολεοδομικά συστήματα. Η δόμηση περιττών κι αυθαίρετων χώρων και όγκων προσαυξάνουν τα μεγέθη κάλυψης με κατασκευές και δραστηριότητες ως λειτουργίες διευκόλυνσης να δημιουργούν μια πολεοδομική νοοτροπία. Προσθήκη ευτελών υλικών, καταλήψεις πεζοδρομίων και τμήματα του δημόσιου χώρου αποτελούν αυθαίρετες δομές και είναι αρχιτεκτονικές προσκολλημένες κατασκευαστικές εξυπηρετήσεις με παρασιτικά χαρακτηριστικά. Συμβιωτικά αρχιτεκτονικά αναπτύγματα άωρων κατασκευών, ωοκύστες – κελύφη παρασιτισμού όπου ο ξενιστής κρυφαϊκά  προσφέρει μόνιμη παρείσδυση. Η φωλιά είναι έτοιμη για τον κούκο!


 

 

 

 

 

ΤΣΙΦΤΕ ΧΑΜΑΜ

Ερχόμενοι στο παλιό χαμάμ της πόλης των Σκοπίων, το Τσιφτέ Χαμάμ του 15ου αι. με το διπλό συμμετρικό κτήριο ως σύμπλεγμα ανδρικών και γυναικείων λουτρών, διακρίνουμε στην επιστέγαση των μεγάλων χώρων τρούλους μονόφθαλμους να προσδίδουν εκείνη την εσωστρεφή σπλαχνικότητα της ουσιαστικής κάθαρσης.

 

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟΠΑΡΑΣΙΤΩΣΗΣ

Η λουστική κάθαρση τελετουργικά θα οδηγούσε σε καθαριότητα του σώματος με μια σωματική  και πνευματική χαλάρωση . Οι διαδοχικές φάσεις του τελετουργικού από την ξεκούραση και προετοιμασία στη ζεστή λούση και προσαρμογή σε υψηλότερες θερμοκρασίες και καθ’ αυτό ζεστής λούσης – καθαρισμός, οδηγούν σε εξαγνιστική κατάσταση με τρεχούμενο νερό και σε απολέπιση νεκρών κυττάρων, άνοιγμα πόρων ώστε να διέλθουν έξω από το σώμα όλα εκείνα τα βιοχημικά περιττώματα και να επιτευχθεί η αποπαρασίτωση.

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ

Οι λουστρικές καθαρτικές περιοχές διαρθρωμένες με μεταβάσεις προς μικρότερες αίθουσες που καλύπτονται από μικρότερους τρουλίσκους  και αρχιτεκτονικά ανορθώνονται πάνω σε οκταγωνική περίμετρο του ημισφαίριου τρούλου που συγκρατείται από οκταγωνικά τύμπανα πολυπρισματικών ρόμβων στην ζώνη ελκυσμού μεταφέρουν τις δυνάμεις ελκυσμού του τρούλου στους φέροντες τοίχους. Η εσωτερική πλευρά των γωνιόσχημων πρισματικών ρομβοειδών τυμπάνων έχουν ύψος περίπου 2,50 μ. Η μετάβαση από την τετραγωνική κάτοψη στον ημισφαιρικό τρούλο γίνεται ψευδαισθησιακά  από τα τεμνόμενα ημιτρίγωνα  με ρομβοειδή γενέτειρα ανάμεσα στα οποία έχουν αναπτυχθεί τυφλά διακοσμητικά οξυκόρυφα συστελλόμενα τρίγωνα  ίσων διαστάσεων (ύψος, πλάτος) μ’ εκείνες της ζώνης στήριξης . Στο κέντρο των τόξων του τρούλου  υπάρχει ένα κυκλικό παράθυρο απορρόφησης των δυνάμεων εφελκυσμού. Το οκτάγωνο σε προβολή αποκαλύπτεται εξωτερικά . Εσωτερικά  η διακοσμητική μεταλλάσσει τα βυζαντινά σφαιρικά τρίγωνα  και τους διακοσμητικούς σταλακτίτες των Σελτζούκων σε πρίσμα τριγώνων  με δαντελωτή συστοιχία και χάνετε η οκταγωνικότητα. Τα μυώδη τρίγωνα συγκρατούν τον τρούλο.

Ο τεχνικός θόλος ανυψώνεται στερεομετρικά σαν μαστός κατακόρυφος. Ο τρουλωτός μαστός απομυζεί ουσίες του ουρανού ή εξανθρωπίζει τον ουρανό. Η αρχιτεκτονική εισχώρηση του τρούλου, η κατασκευαστική απομίμηση ενός θόλου ως ουρανού στερεωμένου αλλά αιωρούμενου στην στέγη αποτελούν οξυδερκείς αποφύσεις ενός αρχιτεκτονικού συνόλου που ταΐζει και ταΐζεται από τον ουρανό. Η παρασίτηση αυτή αποτελεί μια ισχυρή αρχιτεκτονική ταΐστρα και έλκυση φωτός.

 

ΝΟΤPARASITE - INSTALLATION

Ο χώρος εγκατάστασης της γλυπτικής ολότητας του κτηρίου και εφαρμοσμένων γλυπτικών μελών θα προταθεί ως γλυπτική παρασίτιση και αρχιτεκτονική προσάρτηση . Η εικονοπλασία του τρούλου των αντρών  μεταπλάθετε σε θωρακικό σώμα ενός παράσιτου όπου οι αποχυμωτές του θα είναι μαστίγια  με προσανατολισμό φωτοτροπικό. Το κορυφαίο άνοιγμα του τρούλου θα χάσκει τρυπανωτό προς τον ουρανό παρασιτώντας τον. Το παράσιτο προσαρμοσμένο στον ενδοαρχιτεκτονικό χώρο των κοιλοτήτων του χαμάμ με ωοειδή  μαστιγοφόρα μορφή προσαρμοσμένο να αστερώνετε στην οροφή.  Τα παρασιτικά πρωτότεχνήματα  της οικογένειας Trypanoschimatic είναι ευελκυστικές  δομές που έχουν κλασική υποπλίθινη οργάνωση με μερικά από τα ίδια κύρια στερεομετρικά  που βρίσκονται στους χώρους των κτηρίων -ξενιστών. Ο πυρήνας είναι περίπου σφαιρικός διαμπερής  και συνήθως στη μέση του μήκους του σώματος του παρασίτου. Σε όλη την έκταση του σώματος διακλαδίζεται το  μοναδικό μιτοχόνδριο. Μεταξύ του πυρήνα και των μαστιγίων βρίσκεται μια ραβδοειδής δομή, ο κινητοπλάστης, η θέση του μιτοχονδριακού DNA.(προβολική στερεομετρία  στο θάλαμο του τρούλου με ηχοδιαστολέα από το χώρο). Γύρω από τον πυρήνα και σε όλο το σώμα των  Asteroskopia εκτείνεται το ενδοπλασματικό  επιχρηστικό δίκτυο, ενώ το σύμπλεγμα projection εδράζεται πλησίον του σημείου έκφυσης των  μαστίγιων. Το σημείο αυτό πρόκειται για εγκόλπωση της συρματοτεντωτήριας οκταγωνικής περιμέτρου  και αποτελεί το κύριο σημείο προβολής  και έκκρισης φωτολουσίας . Στη βάση του θολωτού σώματος πτυχώνεται το βασικό στερεό με επαναλαμβανόμενες δεκαέξι κατευθύνσεις και τριγωνόκεντρα γραμμωτά νεύρα γεμάτα  θύλακες , απ’ όπου και εκκινεί και το ουράνιο στερέωμα  . Παράλληλαστα μαστίγια υπάρχει μία δομή που βοηθά στην κίνηση του μαστίγιου, η παραμαστιγιακήράβδος σκελετού. Επιπρόσθετα, σε όλο το μήκος των συρματωτεντώσεων  του αρχιτεκτονικού  εκτείνεται ένα σύστημα πολλών κυστιδίων που υποστηρίζεται από μικροσωληνίσκους  που το περιβάλλουν. Τα κυστίδια αυτά προσομοιάζουν σε ουράνια σώματα ως υποθάλαμος ουρανού. Η παρασίτωση του ουρανού ως ξενιστή είναι μια σπάνια κατάσταση.

 

 Ἀστεροσκοπεῖο                        

(Μίλτος Σαχτούρης )

Διαρρῆχτες τοῦ ἥλιου

δὲν εἶδαν ποτέ τους πράσινο κλωνάρι

δὲν ἄγγιξαν φλογισμένο στόμα

δὲν ξέρουν τί χρῶμα ἔχει ὁ οὐρανὸς

Σὲ σκοτεινὰ δωμάτια κλεισμένοι

δὲν ξέρουν ἂν θὰ πεθάνουν

παραμονεύουν

μὲ μαῦρες μάσκες καὶ βαριὰ τηλεσκόπια

μὲ τ᾿ ἄστρα στὴν τσέπη τους βρωμισμένα μὲ ψίχουλα

μὲ τὶς πέτρες τῶν δειλῶν στὰ χέρια

παραμονεύουν σ᾿ ἄλλους πλανῆτες τὸ φῶς

Νὰ πεθάνουν

Νὰ κριθεῖ κάθε Ἄνοιξη ἀπὸ τὴ χαρά της

ἀπὸ τὸ χρῶμα του τὸ κάθε λουλούδι

ἀπὸ τὸ χάδι του τὸ κάθε χέρι

ἀπ᾿ τ᾿ ἀνατρίχιασμά του τὸ κάθε φιλὶ

 

Ένα αστεροσκοπείο απομύζησης του ουρανού όπου πολλά αστέρια θα επισκοπηθούν είναι ένα από τα κοσμικά συντελούμενα. Στο τρούλο του θερμού λουτρού του παλιού χαμάμ κυλίει ένα παράσιτο όπου σχηματίζετε από τον ίδιο τον τρούλο. Αυτό το παρασιτικό του κτιρίου είναι  ένα τσιμπούρι του ουρανού θα λειτουργεί θα είναι μια αίωρη κατασκευή  μια ωοκύστη αρχιτεκτονική , ένα κέλυφος  που προσφέρει ο ξενιστής.  Ένα κέλυφος παρασιτισμού όπου ο ξενιστής κρυφαϊκά προσφέρει στο παράσιτο μόνιμη παρείσφρηση  .

 

 

 

 

 

 

 

Not a parasite, Pulvis Umbra, 2023, επί τόπου εγκατάσταση, ανακυκλωμένες πλαστικές ύλες, ηλεκτρονικό φως

 Ομάδα Pulvis Umpra:  Μάριος Αντωνιάδης, Κώστας Ζιρίδης, Στέργιος Σαμσάκης, Κώστας Φιλίππου.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Σοφία Αντωνακάκη, Μάριος Αντωνιάδης, Ραφαέλα Δεληγιάννη, Κώστας Ζιρίδης,  Λέα Καββαδία, Ζαχαρούλα  Καρακωνσταντή, Στέλιος Καράς, Νάσια Καρατσιράκη, Χάρης Κοντοσφύρης, Γεωργία Μανταλιά, Στέργιος Σαμσάκης,  Βασίλης Σέντζας, Κώστας Φιλίππου.

Ηλεκτρολόγος: Sitna Sitnovski

Διάπλαση υλικού: :  Μάριος Αντωνιάδης, Κώστας Ζιρίδης, Στέλιος Καράς,  Στέργιος Σαμσάκης.

Πολυμεσικές εφαρμογές: Σοφία Αντωνακάκη, Γεωργία Μανταλιά, Κώστας Φιλίππου.

Έρευνα υλικού: Ζαχαρούλα  Καρακωνσταντή, Χάρης Κοντοσφύρης, Pulvis Umpra

Τεχνική εργοδηγία : Στέλιος  Καράς, Χάρης Κοντοσφύρης

Αλληλεπιδραστής : Χάρης Κοντοσφύρης

Περφόρμανς της  Νάσια Καρατσιράκη επιτελέστηκε την ημέρα των εγκαινίων ως παρασιτική παρότρυνση στους περαστικούς της παλιάς πόλης των Σκοπίων να παρασιτήσουν στην Πινακοθήκη.

Το έργο παρουσιάστηκε με την   υποστήριξη της Πρεσβείας της Ελλάδας στα Σκόπια, την συμβολή του  Δήμου Φλώρινας, την εκθεσιακή παρότρυνση της Osten,  την εταιρική υποστήριξη των λιγνιτωρυχείων Αχλάδας Φλώρινας, την τεχνική υποστήριξη proaudio Φλώρινας, την υποστηρικτική σύμπραξη του Παύλου Σιάπα   και την αλληλέγγυα υποστήριξη του Ομίλου ενεργών νέων Φλώρινας.

Ευχαριστίες εκφράζονται στους: Χρήστο  Αγγελόπουλο, Βαλίνα Ρόζα , Κρίστιαν Βελιάνοφ , Αλέξανδρο Βιδούρη, Άκη Βόσδου, Σωτήρη Βόσδου , Ζωή Γαζή , Σάκη Γεωργιάδη, Νίκο Δούμτση, Θοδωρή Ζυρπιάδη, Φίλλιπο Καλαμάρα, Σία Κουτλή, Χρήστο Κωνσταντινίδη, Αικατερίνη Μέλφου, Κωνσταντίνο Μίχο, Χρήστο Όροβα, Βασίλης Παπαγιάννης, Σοφία Παπαδοπούλου, Μιχάλη Πασχαλίδη, Χρήστο Παυλίδη, Κώστα Σαρακίνη , Παύλο Σιάπα, Κώστα Τικφέση,  Σοφία Φουδούλη, Sitna Sitnovski, Kornelija Koneska

ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΘΕΣΗ και ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ στην OSTEN BIENNIAL of DRAWING Skopje 2022

Εθνική πινακοθήκη της Βόρειας Μακεδονίας – CIFTE HAMMAM(Τσιφτέ Χαμάμ).

Εγκαίνια: 22 Φεβρουαρίου 2023 , 19.00 μ.μ.

Διάρκεια: 22/2/2023 – 5/3/2022

 

 











 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου