Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2022

Διαδικασία οργάνωσης συναντήσεων και πρόσθετου χρόνου εργασίας. χειμερινο 2022

 

3ικαστικό 3ργαστήριο Σχολής καλών τεχνών τμήματος εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.

 

Διαδικασία οργάνωσης συναντήσεων και πρόσθετου χρόνου εργασίας.

 

Εκπαιδευτική διαδικασία:

Οπτικός προσδιορισμός ερεθισμάτων. Πολυτροπικότητα και σημειολογία

Διαισθητηριακή σπουδή: Αντίληψη και τέχνη(αιθουσαία αντίληψη, ιδιοδεκτική συνειδητοποίηση,  αντίστιξη οπτικής, απτικής, οσφρητικής, ακουστικής, γευστικής αίσθησης. Το σώμα ως ενδιάμεσος αποδέκτης και αποστολέας.

Εγγραφές, εφαρμογές και παρατηρήσεις σε σταθερό και κινούμενο υποκείμενο-αντικείμενο.

Επιφάνειογραφίες: Χωρικές και ογκικές εμπειρίες. Ψευδαισθήσεις και παρουσίες σε  δυσδιάστατο , τρισδιαστατο, τετραδιάστατο, πενταδιάστατο πεδίο. Από την επιφάνεια(2d) στην πυραμίδα(3d), το τετράγωνο(4d+h), το παραλληλόγραμμο(4d+h), τον κύλινδρο(5d+h). Εφαρμογές.

Φαινομενολογία  και ρευστότητα στην αντίληψη. Από την ενυπόστατη απεικόνιση μίας εικόνας ή μιας συναισθησιακής εγκατάστασης για κάποιον άλλο, στην προθυμοποίηση να κάνει κάτι που να το εμπειράται ο ίδιος. Συμμετοχική λειτουργία της τέχνης.

     

Παρακολούθηση διαλέξεων(υποχρεωτική για όλα τα εξάμηνα) και συμμετοχή στις συζητήσεις που προκύπτουν.

Παρουσίαση και παρακολούθηση προσωπικής ή συνεργατικής εργασίας μέσα στο εξάμηνο.

Κατάσταση διατήρησης αναδυόμενης γνώσης. Μεταγνωστική δεξιότητα.

Εξάσκηση μεταγνωστικής επικοινωνίας: αναδύοντας την γνώση των  άλλων. Θετική σκέψη και ανταπόκριση.

Μεταγνωσιακή Θεώρηση του εαυτού.   

Άμεση εφαρμογή υλοποιημένων εικαστικών προτάσεων  σε πραγματική κατάσταση αυτορρύθμισης.

 

Φόρτος εργασίας:

Φόρτος  εργασίας είναι ο προγραμματισμός της παραγωγής , της εξάσκησης της εικαστικής εργασίας, της έρευνας σε βιβλιοθήκες, βιντεοθήκες, εικονοθήκες κτλπ σε συνεργατικό ή προσωπικό επίπεδο.

 

 

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του τμήματος είναι το ωρολόγιο πρόγραμμα εργασίας των διδασκόντων. Δεν έχει καμία σχέση με το ωρολόγιο πρόγραμμα των νέων καλλιτεχνών. Συμπίπτει σε κάποια σημεία αλλά διαρθρώνετε από τον νέο καλλιτέχνη με τον δικό του δυναμικό τρόπο.

 

Οι Συναντήσεις γίνονται 2 μέρες την εβδομάδα είναι ανοιχτές σε  όλους. Αποτελούν  έμμεση πρακτική  της κατάστασης αυτορρύθμισης: παρουσιάσεις και συστάσεις από ενδιαφέροντα θέματα που ερευνάτε. 

Πρόγραμμα συναντήσεων Δευτέρα 10.00πμ-12.00μμ συνεργασία με τον Χάρη Κοντοσφύρη κατ’ ιδίαν κατόπιν έγγραφου ραντεβού στο mail  kondosphyrisharris@gmail.com. και με ζουμ μετά από έγγραφη συνεννόηση. Οι συναντήσεις του εργαστηρίου μετά την διαβούλευση θα είναι κάθε Τρίτη και Τετάρτη 09.00πμ-14.00μμ για όλα τα εξάμηνα μαζί. Οι διαλέξεις της Τρίτης είναι απολύτως υποχρεωτικές για όλους με παράθεση κειμένου  αξιολόγησης 100-300 λέξεων για το 50% από αυτές,στο τέλος του εξαμήνου. Συντονιστής Τρίτης Χάρης Κοντοσφύρης. Συντονιστής Τετάρτης Θωμάς Ζωγράφος  Η κατ’ ιδίαν συνεργασία με τον Θωμά Ζωγράφο θα γίνεται κατόπιν συνεννόησης με τον ίδιο.

Το 9εξάμηνο συνεργάζεται με τον Χάρη Κοντοσφύρη Δευτέρα 12.00- 14.00μμ

  

Ο Φόρτος εργασίας είναι πρόσθετος χρόνος πρακτικής εξάσκησης  και δημιουργίας. Κατανέμετε στο προσωπικό  ωρολόγιο πρόγραμμα από τον νέο καλλιτέχνη και δεν συμπίπτει με τον χρόνο των συναντήσεων. Φτιάξτε το προσωπικό σας ωρολόγιο πρόγραμμα. Αποτελεί άμεση εφαρμογή της πραγματικής κατάστασης αυτορρύθμισης.   

Οι συμμετέχοντες οργανώνονται εργαστηριακά σε εβδομαδιαία βάση. Κάθε δυο βδομάδες παρουσιάζουν ολιγόλεπτα την δουλεία τους δια ζώσης με power point  ή με αναρτήσεις στο blog φλώροι εικαστικοί και σε προσωπικά τους ιστολόγια σε όλα τα μέλη της εργαστηριακής κοινότητας. Ακολουθεί συζήτηση. Οι εργασίες προτείνονται προσωπικά ή συνεργατικά. Τα μαθησιακά αποτελέσματα περιλαμβάνουν εμπειρίες γύρω από την ανάπτυξη και χρήση τεχνικών και τεχνολογιών, ανάπτυξη δεξιοτήτων, ερευνητικών πλαισίων αναφοράς, παρουσιάσεις επίκαιρων εκθέσεων από την ελληνική και διεθνή σκηνή, βιβλιο- βίντεο -γραφική συμπερίληψη έρευνας, διεπιστημονική θεώρηση.

    

 

Οι ώρες συναντήσεων των μελών του εργαστηρίου είναι ώρες για παρουσιάσεις ,ανταλλαγή πληροφοριών και ανατροφοδότησης. Το 3ργαστηριο είναι χώρος επικοινωνίας από όλους προς όλους. Παρουσιάζεις αυτά που ανακαλύπτεις ,ότι και να είναι αυτά, από όποιο γνωστικό πεδίο ενδιαφέροντος είτε αφορά την τέχνη , την επιστήμη , την κοινωνία και τα προσωπικά σου ενδιαφέροντα. Το 3ργαστήριο είναι ανοιχτό , αδιαμεσολάβητο και ασκείς την εικαστική πρακτική και την  σκέψη ισότιμα. Η εξωστρέφεια και η εσωστρέφεια είναι ισότιμες. Το αίσθημα δυσκολίας είναι μεταγνωστική εμπειρία. Μαθαίνεις να συστήνεσαι και να συστήνεις. Παρουσιάζεις και συμμετέχεις σε όσα περισσότερα πρότζεκτ είναι δυνατόν στην διάρκεια των σπουδών σου. Αποφοιτείς και διασυνδέεις το καινούργιο πλαίσιο με τις δομές του πανεπιστημίου.

 

ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

   Η παρουσίαση του εξεταζόμενου/ης φοιτητή/τριας, (
PDF /συλλογή φωτογραφιών/βίντεο/κείμενα/ζωντανά έργα/κοινωνικά δίκτυα κ.λ.π), προτείνεται να είναι χωρισμένη σε πέντε ενότητες. Η παρουσίαση θα φέρει έναν τίτλο, (πιθανά και χωρίς τίτλο,(άτιτλο), που έχει επιλεγεί από τον εξεταζόμενο-η.

·       Προτεινόμενος συμπυκνωμένος και απλοποιημένος τρόπος παρουσίασης:

 1)    Ποια είναι τα μέσα που χρησιμοποιώ στην εικαστική μου εργασία; Ποια είναι τα μορφοπλαστικά μου στοιχεία;  Πώς περιγράφω αυτό που κάνω;

2)    Ποια είναι η διαθεματικότητα του έργου μου; Με τι το συνδέω;

3)    Αναφορές συσχετισμών με την εργασία μου( εικονογραφία, φιλμογραφία, βιβλιογραφία…) ενσωματωμένο στην παρουσίαση.

4)    Συμπεράσματα και στόχοι επόμενης φάσης εργασίας.

5)    Αυτοαξιολόγηση.

Τα παραπάνω αποτελούν την  προτεινόμενη αφηγηματική ροή, που θα ακολουθήσει ο παρουσιαζόμενος/η.              

 

·       Προτεινόμενος ως  εκτεταμένος  και ουσιαστικός  τρόπος παρουσίασης

 Α.   Ενότητα: εικαστικό έργο σπουδαστή/τριας.

Β.    Ενότητα: αναφορές/ερεθίσματα (βιβλιογραφία, εικονογραφία,μουσικογραφίακ.λ.π., με όσο το δυνατόν καλύτερη καταγραφή και παράθεση των πηγών).

Γ.   Ενότητα: συσχέτιση του έργου, (διαθεματική/πολυμορφική προσέγγιση/ερμηνεία, χρήση υλικών, θεματικής, πλαισίου). Ζητείται δηλαδή μια ανοιχτότητα και πειραματισμός στη δημιουργία, τη μορφή και την ερμηνεία του έργου, και όχι μια μονοδιάστατη παρουσίαση.

Δ.    Ενότητα: συνεργατικό έργο/εξωστρεφής δραστηριότητα.

Ε.     Ενότητα: συμπεράσματα/καθορισμός ερευνητικού πεδίου. Ως ερευνητικό πεδίο ορίζεται μια πιο στοιχειωμένη, δυνητική και εποπτική προσέγγιση αυτού που προτείνεται ως έργο. Με άλλα λόγια, ζητείται μια σύνδεση ανάμεσα στην καλλιτεχνική πρακτική, το θεωρητικό υπόβαθρο και το έργο τέχνης.

Οι ενότητες θα πρέπει να χαρακτηρίζονται από σαφήνεια.



Στις επικείμενες αξιολογήσεις εξαμήνου συμμετέχουν  σπουδαστή/τριες που έκαναν τουλάχιστον μια παρουσίαση στις εξετάσεις και συνεργάστηκαν με τα μέλη του 3ργαστηρίου. Σπουδαστής/τριες που επέλεξαν να μην παρουσιάσουν την διαδικασία του  έργου τους χάνουν το δικαίωμα στην επόμενη εξεταστική. Προϋπόθεση για όλα αυτά  έχουν όσοι /ες παρακολουθήσαν τον πλήρη κύκλο μαθημάτων, και  η παρουσίαση τους απλώς μετατέθηκε στην εξεταστική Σεπτεμβρίου.      

Για  τους σπουδαστή/τριες, που έχασαν το δικαίωμα παρουσίασης λόγω απουσιών, θα επαναλάβουν το εξάμηνο.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Εκτός από την αυτό-αξιολόγηση του εξεταζόμενου, θα υπάρξει και αξιολόγηση από τους διδάσκοντες του 3ργαστηρίου και θα επιμεριστεί ο μέσος όρος.

 Η βαθμολογία ορίζεται σύμφωνα με την  κλίμακα: Α' (10),  Α (9,- 8,5),  Β (8,5 - 7) ,  Γ (7,6), Δ(6,5 -5). Η αντιστοίχιση των βαθμών σε αριθμητική βαθμολογία γίνεται από τους συντονιστές του 3ργαστηρίου.

Με εκτίμηση οι διδάσκοντες :

Χάρης Κοντοσφύρης & Θωμάς Ζωγράφος

 

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ Blog των Φλώρων Εικαστικών.

Διαδικασία προαιρετικής ανάρτησης των εργασιών εξαμήνου.

Αγαπητοί  Φλώροι,

Το 3ικαστικό 3ργαστήριο Ζωγραφικής  εδώ και χρόνια έχει ενεργοποιημένο ένα blog τους Φλώρους εικαστικούς. Στο ξεκίνημα του έπαιζε τον ρόλο ενός εικαστικού περιοδικού ποικίλης ύλης που το συν διαμόρφωναν οι συντάκτες του που προέρχονταν από τους χώρους της σχολής, αν και ήταν ανοιχτό στην διαχείριση από οποιονδήποτε.

Σε άλλες περιόδους λειτούργησε σαν εκπαιδευτικό εργαλείο, ή σύνδεσμο αυτών που αποφοίτησαν με  το έργο που παρήγαγαν. Τώρα είναι σειρά σας να το συντάξετε και να του δώσετε χαρακτήρα.

Θα σας παρακαλούσα να αρχίσετε να δημοσιεύετε το εικαστικό σας έργο, και ότι άλλο κρίνετε ότι θέλετε να μοιραστείτε.

Η διαδικασία είναι απλή! Μπαίνετε με το email που αντιστοιχεί στο έτος που διανύετε. Οι κωδικοί του έτους αναγράφονται. Όταν το blog είναι ανοιχτό πατάτε την ένδειξη "Νέα Ανάρτηση"  και σας ανοίγει την καρτέλα δημοσίευσης. Δημοσιεύεται ότι θέλετε βάζοντας τίτλο δημοσίευσης και το όνομα του συντάκτη υποχρεωτικά. Στο περιεχόμενο της δημοσίευσης οπωσδήποτε ανεβάζετε έστω μια εικόνα πάνω από το κείμενο του ενδιαφέροντος σας σε μικρό μέγεθος. *(Aποτελεί αρχή παρουσίασης χρόνια τώρα.) Αν το κείμενο περιεχομένου προέρχεται από άλλο συγγραφέα ή blog πάντα αναφέρουμε την πηγή, από που το πήραμε κάνοντας τα σχετικά link.

Κλείνουμε την δημοσίευση βάζοντας στην ετικέτα το όνομα μας. Το γράφουμε πάντα με έναν τρόπο γιατί ακόμα και ένας τόνος να αλλάξει το αναγνωρίζει σαν άλλο όνομα. Επίσης εκεί μπορείτε να βάζετε ταυτόχρονα το όνομα σας και με λατινικούς χαρακτήρες. Πριν κλείσετε αν το κείμενο είναι μακροσκελή επιλέγετε με τον κέρσορα το σημείο που ενεργοποιείται "διαβάστε  περισσότερα" κουμπί συντόμευσης. Αυτό σημαίνει ότι η εικόνα της δημοσίευσης θα φαίνεται σε συντομία και ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης θα μπορεί να το διευρύνει ανοίγοντας το. Επίσης ο αναγνώστης με αυτή την μορφοποίηση μπορεί να ξεφυλλίζει γρήγορα τις αναρτήσεις. Παρακαλώ ξεκινήστε τις αναρτήσεις σας ακόμα και αν κάνετε link σε άλλες ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα.

Αποτελεί αρχή ότι κανένας δεν αλλοιώνει την δημοσίευση κάποιου άλλου! Σεβαστείτε την διάχυση των κωδικών που λάβατε στο mail σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου