Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023

 ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ 3ΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ. ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2022-23


 pulvis umbra σε συνέργια
 

 ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ 3ΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ.

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2022-23

 

Αγαπητοί φοιτητές,

Η αποστολή των εργασιών για την συμμετοχή στις εξετάσεις του 3ργαστηρίου θα γίνει

μέσω αποστολής email και θα πρέπει να σταλεί την ημέρα των εξετάσεων και μονο εκείνη την ημέρα. Πέμπτη  26 Ιανουαρίου  2023 έως τις 21.00(Αυστηρό dead line)

σε επισυναπτόμενο αρχείο, σε μορφή pdf και μέγεθος 20 mb στα email ταυτόχρονα :

 thomzografos@yahoo.grKondosphyrisharris@gmail.com. Σε περίπτωση αποστολής με wetransfer θα πρέπει να στείλετε σχετική ενημέρωση και η δυνατόν τον σύνδεσμο.

 

Επίσης θα πρέπει να δηλώσετε το εξάμηνο που αφορά η εργασία σας, για το oποίο

θέλετε να αξιολογηθείτε και να αυτό-βαθμολογηθείτε(Αυτό-αξιολόγηση) .

Εξαιρούνται  οι φοιτητές/τριες που παρουσιάζουν την πτυχιακή τους εργασία

Φεβρουάριο.

 

2.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Εκτός από την αυτο-αξιολόγηση του εξεταζόμενου, θα υπάρξει και αξιολόγηση από

τους διδάσκοντες του 3ργαστηρίου.

 Η βαθμολογία της αυτοαξιολόγησης  ορίζεται σύμφωνα με την κλίμακα: Ά (10 ),Α (9,- 8,5), Β (8,5 - 7) , Γ (7-6),

Δ(6,5)Ε(5-3).Η αντιστοίχιση των βαθμών σε αριθμητική βαθμολογία γίνεται από τους

διδάσκοντες του 3ργαστηρίου.

 

3.ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

 

Η παρουσίαση του εξεταζόμενου/ης φοιτητή/τριας, (power point /συλλογή

φωτογραφιών/βίντεο/κείμενα/ζωντανά έργα/ κοινωνικά δίκτυα κλπ), προτείνεται να

είναι χωρισμένη σε πέντε ενότητες. Η

παρουσίαση θα φέρει έναν τίτλο, (πιθανά και χωρίς τίτλο,(άτιτλο), που έχει επιλεγεί

από τον εξεταζόμενο.

 

Προτεινόμενος ως εκτεταμένος και ουσιαστικός

τρόπος παρουσίασης:

 

Α Ενότητα: εικαστικό έργο φοιτητή/τριας (ελεύθερη επιλογή από όλα τα πεδία

ενδιαφέροντος – πορτοφόλιο εργασιών ).

Β Ενότητα: αναφορές/ερεθίσματα (βιβλιογραφία, εικονογραφία, μουσικογραφία

κλπ, με καταγραφή και παράθεση των πηγών).

Γ Ενότητα: συσχέτιση του έργου με διαφορετικό τρόπο (διαθεματική/πολυμορφική

προσέγγιση/ερμηνεία, χρήση υλικών, θεματικής, πλαισίου). Ζητείται δηλαδή μια

ανοιχτότητα και πειραματισμός στη δημιουργία, τη μορφή και την ερμηνεία του έργου,

και όχι μια μονοδιάστατη παρουσίαση.

Δ1 Ενότητα: συνεργατικό έργο/εξωστρεφής δραστηριότητα.

Δ2 Ενότητα : Αριθμό διαλέξεωνπου παρακολουθήσατε. Σύνοψη συμπερασμάτων σας (40 λέξεις )

Ε Ενότητα: συμπεράσματα/καθορισμός ερευνητικού πεδίου. Ως ερευνητικό πεδίο

ορίζεται μια πιο στοχευόμενη, δυνητική και εποπτική προσέγγιση αυτού που

προτείνεται ως έργο. Zητείται μια σύνδεση ανάμεσα στην καλλιτεχνική πρακτική, το

θεωρητικό υπόβαθρο και το έργο τέχνης.

Οι ενότητες θα πρέπει να χαρακτηρίζονται από σαφήνεια. Μπορούν επίσης να αντιπαραβάλλονται.

Για τους φοιτητές/τριες που επέλεξαν να μην παρουσιάσουν το έργο τους στην

Εξεταστική Φεβρουαρίου  2023 και εφόσον έχουν παρακολουθήσει τον πλήρη κύκλο

μαθημάτων, η παρουσίαση τους μετατίθεται στην εξεταστική Σεπτεμβρίου.

Για τους φοιτητές/τριες, που έχασαν το δικαίωμα παρουσίασης λόγω απουσιών, θα

επαναλάβουν το εξάμηνο.

Η εξεταστική ωριμάζει και ολοκληρώνετε με την δημόσια παρουσίαση της στο επόμενο εαρινό εξάμηνο.

 

Μ ε εκτίμηση

Οι διδάσκοντες

Χάρης Κοντοσφύρης

Θωμάς Ζωγράφος

 

Υ.Γ Το 3ικαστικό 3ργαστήριο  ακολουθεί μια διαδικασία ανοιχτής και αδιαμεσολάβητης εκπαιδευτικής διαδικασίας πάνω στις γενικές αρχές της μεταγνώσης

 

Ο ρόλος των δεξιοτήτων αυτορρύθμισης σε καλλιτεχνικά εκπαιδευτικά μεταγνωστικά περιβάλλοντα .

 

 

Οι δεξιότητες αυτορρύθμισης και η αυτορρυθμιζόμενη μάθηση φαίνεται να αποτελούν πολυδιάστατες και ενδοσκοπικές λειτουργίες. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον  πρέπει να βοηθά την προσαρμογή και ένα από τα στοιχεία που επιτρέπει αυτή την προσαρμογή είναι η υποδοχή σε περιβάλλοντα αντιστροφής. Πχ,  η έλλειψη καβαλέτου σε ένα εργαστήριο ζωγραφικής ενθαρρύνει τόσο την παρουσία καβαλέτου όσο και την ανάπτυξη άλλων εργαλείων πρόληψης , εξάσκησης και παραγωγής καλλιτεχνικών έργων. Εκχωρείτε η εντύπωση μιας ανοιχτής δραστηριότητας έτσι ώστε η προσαρμογή και η αυτορρύθμιση να είναι το εγχείρημα. Το αποτέλεσμα είναι εκείνο που προκύπτει από την πρώτη αμηχανία του τι κάνω τώρα;-Κάνεις αυτό που ξέρεις καλύτερα, ότι και αν είναι αυτό. Σε αυτές τις περιπτώσεις ξεκινά η πρωτοβουλία που οδηγεί την καινοτομία στην πλήρη ωρίμανση.   Η  άμεση σχέση της αυτορρύθμισης με τη μεταγνώση, θα αναδυθεί.  Η καινοτομία είναι μεταγνωστική δεξιότητα.

 

Μεταγνώση και αυτορρύθμιση

Το σημαντικότερο στοιχείο που μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο από τον εκπαιδευόμενο όσο και από τον εκπαιδευτή είναι ότι ο πρώτος ως αυτορυθμιζόμενος ανατροφοδοτεί και τον συντονιστή εκπαιδευτή. Η γνωστική διαδικασία είναι η συνειδητοποίηση των γνωστικών δεξιοτήτων του αυτορυθμιζόμενου όσο και η γνωστική εμπειρία που αποκτά ο αυτορυθμιστής προς τον αυτορυθμιζόμενο. Βασική αρχή επομένως της μεταγνώσης είναι η συνειδητοποίηση του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε, θυμόμαστε, σκεπτόμαστε και ανασύρουμε  την γνώση, την όποια γνώση διευκόλυνσης κατέχουμε, την όποια μεταγνωστική δεξιότητα αναπτύσσουμε .

 Η  μεταγνωστική γνώση αναπτύσσει την συνειδητοποίηση σχετικά με τις γνωστικές μας διεργασίες και σε ότι σχετίζεται με αυτές, και τη  μεταγνωστική εμπειρία, που αναφέρεται στους μηχανισμούς που ενεργοποιούνται από τους ρυθμιζόμενους  στην προσπάθειά τους να αναδώσουν  ένα γνωσιακό πεδίο . Οι διεργασίες αυτές οργανώνονται με τέτοιο τρόπο, προκειμένου να  υποστηρίξουν την επίτευξη των προσωπικών στόχων του αυτορυθμιζόμενου  σε διαφορετικά περιβάλλοντα.

 

Ο αυτορυθμιζόμενος  με δική του πρωτοβουλία παρακολουθεί, εξελίσσει  ή τροποποιεί τη δράση του, προκειμένου να αναπτύξει   τους στόχους που έχει θέσει. Ο αυτορυθμιζόμενος εμπλέκεται ενεργά στην διαμόρφωση και αναπροσαρμογή όλων των διεργασιών ώστε οι γνώσεις να ανταποκρίνονταν σε νεοφυείς καταστάσεις της αντίληψης που θα πρέπει να προσαρμοστούν σε κοινωνικογνωστικά και πολιτισμικά πλαίσια που προτείνονται  

 

Η αυτορρύθμιση είναι μία φυσιολογική  και πολύπλευρη διαδικασία, που ορίζεται ως η ικανότητα ενός ατόμου να καθορίζει το ίδιο τις δράσεις και αντιδράσεις του για την ωρίμανση  ενός επιδιωκόμενου αποτελέσματος . Το άτομο, επομένως, εμπλέκεται ενεργά στη διαμόρφωση και συνεχή αναπροσαρμογή εκτονωτικών συλλογισμών που διαμορφώνουν την ικανότητα μιας πρώιμης απόκρισης.

Η μεταγνωστική διαδικασία προεργάζεται του όποιου παραδοτέου έργου και εύκολα μετά την εκτέλεση του,  αρχίζει η αναστοχαστική διαδικασία που οδηγεί  σε στοχασμό και ουσίωση. Ένα άτομο που πρόκειται να αυτορυθμιστεί ,α) κατανοεί ,ανακαλύπτει σε πιο πεδίο είναι ήδη καλός . β) χρησιμοποιεί την γνωστική ικανότητα  για να κατανοήσει ένα άλλο πεδίο καινούργιο και χρήσιμο. Πχ Οι δεξιότητες κάποιου στην μουσική ή στην χημεία είναι η καινούργια μεταγνωστική εμπειρία να εμβαθύνει στα εικαστικά  . Η ικανότητα στην μουσική ή στην χημεία γίνονται εργαλεία για να εκφραστεί και να εξελιχτεί  κάποιος εικαστικά. γ) Η εξειδίκευση κάποιου σε ένα γνωστικό αντικείμενο τον κάνει ικανό να αντιλαμβάνεται άμεσα ένα άλλο γνωστικό αντικείμενο.  δ)  ο συνειδητός διαμοιρασμός των μεταγνωστικών δεξιοτήτων προς όλους . Οι συνέργειες,  οι συνεργασίες, η εκπόνηση κοινών πεδίων αναπτύσσουν εκείνη την κοινωνικό -επιστημονική δεξιότητα του επιμερισμού και της διάχυσης.

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ Blog των Φλώρων Εικαστικών.

Διαδικασία προαιρετικής ανάρτησης των εργασιών εξαμήνου.

Αγαπητοί  Φλώροι,

 

Το 3ικαστικό 3ργαστήριο Ζωγραφικής  εδώ και χρόνια έχει ενεργοποιημένο ένα blog τους

Φλώρους εικαστικούς. Στο ξεκίνημα του έπαιζε τον ρόλο ενός εικαστικού περιοδικού

ποικίλης ύλης που το συν διαμόρφωναν οι συντάκτες του που προέρχονταν από τους

χώρους της σχολής, αν και ήταν ανοιχτό στην διαχείριση από οποιονδήποτε.

Σε άλλες περιόδους λειτούργησε σαν εκπαιδευτικό εργαλείο, ή σύνδεσμο αυτών που

αποφοίτησαν με  το έργο που παρήγαγαν. Τώρα είναι σειρά σας να το συντάξετε και να του

δώσετε χαρακτήρα.

Θα σας παρακαλούσα να αρχίσετε να δημοσιεύετε το εικαστικό σας έργο, και ότι άλλο

κρίνετε ότι θέλετε να μοιραστείτε.

Η διαδικασία είναι απλή! Μπαίνετε με το email που αντιστοιχεί στο έτος που διανύετε. Οι

κωδικοί του έτους αναγράφονται. Όταν το blog είναι ανοιχτό πατάτε την ένδειξη "Νέα

Ανάρτηση"  και σας ανοίγει την καρτέλα δημοσίευσης. Δημοσιεύεται ό,τι θέλετε βάζοντας

τίτλο δημοσίευσης και το όνομα του συντάκτη υποχρεωτικά. Στο περιεχόμενο της

δημοσίευσης οπωσδήποτε ανεβάζετε έστω μια εικόνα πάνω από το κείμενο του

ενδιαφέροντος σας σε μικρό μέγεθος. *(Αποτελεί αρχή παρουσίασης χρόνια τώρα.) Αν το

κείμενο περιεχομένου προέρχεται από άλλο συγγραφέα ή blog πάντα αναφέρουμε την

πηγή, από που το πήραμε κάνοντας τα σχετικά link.

Κλείνουμε την δημοσίευση βάζοντας στην ετικέτα το όνομα μας. Το γράφουμε πάντα με

έναν τρόπο γιατί ακόμα και ένας τόνος να αλλάξει το αναγνωρίζει σαν άλλο όνομα. Επίσης

εκεί μπορείτε να βάζετε ταυτόχρονα το όνομα σας και με λατινικούς χαρακτήρες. Πριν

κλείσετε αν το κείμενο είναι μακροσκελή επιλέγετε με τον κέρσορα το σημείο που

ενεργοποιείται " διαβάστε  περισσότερα " κουμπί συντόμευσης. Αυτό σημαίνει ότι η εικόνατης δημοσίευσης θα φαίνεται σε συντομία και ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης θα μπορεί να

το διευρύνει ανοίγοντας το. Επίσης ο αναγνώστης με αυτή την μορφοποίηση μπορεί να

ξεφυλλίζει γρήγορα τις αναρτήσεις. Παρακαλώ ξεκινήστε τις αναρτήσεις σας ακόμα και αν

κάνετε link σε άλλες ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα.

Αποτελεί αρχή ότι κανένας δεν αλλοιώνει την δημοσίευση κάποιου άλλου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου